BurgerKing
MF veteraan
- 20 okt 2002
- 9.784
- 5.267
Als je dan toch de moeite neemt om ze oranje te spuiten, moet je natuurlijk ook oranje kabelbinders gebruiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
49-mg-pt als je goed kijkt op de foto's.
Geïmporteerde SMR, maar lijkt een samenraapsel. Mogelijk als schadebak geïmporteerd?
tja, zo iets moet het haast wel zijn. Alle dure SMR opties zitten er juist niet op.... wielen, monoblocks, voorvork.
Lijkt dus meer op een SM met een SMR frame.
Vanaf 2012 hadden de 990SMR's zelfde 5 spaaks wielen als de SMT, maar lijkt idd beetje van alles wat
Als je dan toch de moeite neemt om ze oranje te spuiten, moet je natuurlijk ook oranje kabelbinders gebruiken
Verkoop je toevallig je oude? Ik ben namelijk op zoek naar zwarte
Vanavond achterwiel er af gehaald. Na inspectie blijkt dat de lagers van de tandwieldrager slecht zijn. Dus dat wordt vervangen.
Nee, sorry. Eerst s kijken hoe lang dit oranje blijft. Mocht ik nog s een oranje setje vinden, dan bied ik de zwarte hier wel aan...
Klopt, maar het is ook een bewezen oorzaak van een minder lekker lopend blok en gedeeltelijk van de giftige gasrespons. Ik heb nu inmiddels een veel fijnere motor. De manier waarop zulke kleppen horen te werken, doet de 990 gewoon niet helemaal goed. Een andere oplossing zijn de ovale kleppen, dan heb je de voordeel van de secundaire kleppen maar ook de voordelen van een betere airflow.
Ik ken beiden verhalen, maar het bewijs op de dyno was doorslaggevend. Maar nu ik het zelf heb, wil ik nooit meer terug.
Heb ik ook gehad. Als je zelf geen lagers kan trekken en persen zeker laten doen want je slaat ze geheid aan gort. Check deze ff:
Bedankt voor de tip, ik zal hem morgen eens naar de motorzaak brengen.
Heb jij het tandwiel er af gehaald voordat ze de lagers in er persten?
Ik heb gisteren even geprobeerd één van de bouten los te halen, maar ze zitten goed vastgerot.
Tevens ben ik er achter gekomen dat de beugeltjes op het frame waar de drager van de topkoffer op wordt geschroefd half zijn afgeknapt. Dat moet eerst weer gelast worden voordat ik weer met een topkoffer zal rijden.
Ja tandwiel zit gewoon los in de rubbers van de tandwiel drager. Net zoals in het filmpje. Trek je er zo uit anders 1st even met WD40 in laten werken.
Die lange bouten kunnen idd behoorlijk vast zitten, tandwiel fixeren in een bankschroef of elders (Ikea krukje met opening aan de bovenkant ), ratel er op en hangen maar. Denk dat ze fabriek af met Loctite oid vast zitten.
Ja tandwiel zit gewoon los in de rubbers van de tandwiel drager. Net zoals in het filmpje. Trek je er zo uit anders 1st even met WD40 in laten werken.
Die lange bouten kunnen idd behoorlijk vast zitten, tandwiel fixeren in een bankschroef of elders (Ikea krukje met opening aan de bovenkant ), ratel er op en hangen maar. Denk dat ze fabriek af met Loctite oid vast zitten.
Als je dan toch de moeite neemt om ze oranje te spuiten, moet je natuurlijk ook oranje kabelbinders gebruiken
Ik ben helaas ook nog niet tevreden met de manier waarop het blok loopt met rustig toeren.
Heb hem onlangs laten afstellen bij de dealer en is al een stuk beter. De gasklephuizen zijn gereinigd, nieuw luchtfilter en opnieuw synchroon gesteld. Er zitten leo Vince uitlaten op en een standaard Akra mapping en een 16 tands voortandwiel. Ook gelijk op de dyno geweest voor uitlaatgas controle en dat leek allemaal perfect. Loopt ook echt als een malle en 122,8 achterwiel PK's gemeten.
Echter gaat het mij niet om topvermogen maar om souplesse. Ik vind het nog steeds waardeloos om 50km/h te rijden. veel te veel aan/ uit.
Wat ook opvalt is dat de motor ongeveer 1600-1700 rpm stationair loopt en onbelast bij 3000 rpm bij een contante gaspositie wat schommelt in de toeren.
Wat heb jij nu precies voor een configuratie?
wat je kunt proberen is:
1. gas kabel speling controlleren door middel van Tuneecu
2. door middel van Tuneecu de secundaire kleppen bij lage gasklepstanden/toeren verder te openen.
3. TPS sensor afstelling bekijken
Ja tandwiel zit gewoon los in de rubbers van de tandwiel drager. Net zoals in het filmpje. Trek je er zo uit anders 1st even met WD40 in laten werken.
Die lange bouten kunnen idd behoorlijk vast zitten, tandwiel fixeren in een bankschroef of elders (Ikea krukje met opening aan de bovenkant ), ratel er op en hangen maar. Denk dat ze fabriek af met Loctite oid vast zitten.
Alles is nu los. Iets meer overtuigingskracht was de truuk. Maar nu ik er goed naar kijk mis ik de spacer in het midden die ik in jouw filmpje zie.
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik kan deze ook niet in de parts finder van KTM vinden. Is dit een vast onderdeel van het huis?
Heb ik zo mijn best gedaan...
Als ik straks oranje tie wraps heb, zijn ze natuurlijk net de verkeerde kleur oranje...