KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb gereplied in topic.

next on the wish list slipper koppeling, akra ook maar slipper lijkt me toch nuttiger dan lawaai pijp.
...hoewel de RC8 wel een open uitlaat kan gebruiken.
 
Ik heb vernomen dat de 15 min reset alleen voor het stationair / lage toeren bereik is.

Weet ook niet hoe 15 minuten stationair lopen de mapping voor 8000 toeren weet te bepalen. Vandaar ook dat ik m gewoon op de bank met TuneECU ga laten afstellen.

Uitlaat moet volgende week binnen zijn, filtertje hadden ze niet meer op voorraad dus op zoek naar een nieuwe.

De RC8 staat nu weer bij Opheij voor wat kleinigheden. Mochten ze het niet opgelost krijgen voor het weekend krijg ik een S1000RR mee als leen motor. Top zaak *D
 
wat voor kleine mankementen heeft de motor dan, heb bij mijn motor een draadboom van een 2009 gemonteerd, de 2008 draadboom es vervallen en gemodificeerd naar de 2009 draadboom.
 
-Gezeur met het dashboard dat niet altijd aansloeg was terug, is waarschijnlijk een slechte massa of contact slot (als je het contact slot harder omdraait, pakt ie m weer wel namelijk).

-Versnellingsbak wordt steeds lastiger. Kan bij een stads ritje NIET van 1 -> N schakelen, moet m bijna forceren als ik naar 2 wil. Dat t niet de beste bak is weet ik, maar dit ging me te ver.

-Bij koude motor kan ik niet rustig weg rijden ivm plakkende koppeling (hopt en valt dan uit, alleen 1e en soms 2e keer wegrijden bij koude motor).

-Achterlicht valt uit bij hobbels (draadbreuk / slechte stekker).

Ze hebben beloofd dat alles opgelost wordt, dus daar ben ik blij mee. Het was de versnellingsbak waar ik eigenlijk helemaal schijtziek van werd.
 
wat voor kleine mankementen heeft de motor dan, heb bij mijn motor een draadboom van een 2009 gemonteerd, de 2008 draadboom es vervallen en gemodificeerd naar de 2009 draadboom.

Wat heeft/kan een 2009 draadboom t.o.v. eentje uit 2008?

En hoe gaat het met de uitlaten? :9~
 
Laatst bewerkt:
de draadboom van de 2009 is veranderd wat betreft de achterste temp sender, in de oude draadboom gaan de signalen eerst naar het dashbord en dan naar de ecu, bij de 2009 gaan de signalen direct naar de ecu. Mogelijk meerdere veranderingen in de boom.
De 2008 draadboom is niet meer te koop deze is gewijzigd in de 2009.

De uitlaat voor de rc8 heb ik nog niet gemaakt omdat eerst naar de keuring moet voor kenteken daarna ga ik er aan beginnen.
vorige week wel een systeem gemaakt voor een vfr, 4 in 2 in 1 van volledig titanium
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

Mocht je een voorbeeld willen, de mijne komt volgende week binnen. Mocht je wat metingen willen maken / hebben.
 
Ik heb vernomen dat de 15 min reset alleen voor het stationair / lage toeren bereik is.

Weet ook niet hoe 15 minuten stationair lopen de mapping voor 8000 toeren weet te bepalen. Vandaar ook dat ik m gewoon op de bank met TuneECU ga laten afstellen.

Uitlaat moet volgende week binnen zijn, filtertje hadden ze niet meer op voorraad dus op zoek naar een nieuwe.

De RC8 staat nu weer bij Opheij voor wat kleinigheden. Mochten ze het niet opgelost krijgen voor het weekend krijg ik een S1000RR mee als leen motor. Top zaak *D

Wat voor filter moet je hebben ??? Ik heb nog een oliefilter liggen die ik destijds heb aangeschaft.
 
Wat voor filter moet je hebben ??? Ik heb nog een oliefilter liggen die ik destijds heb aangeschaft.

Moet een lichtfilter hebben (K&N oid), maar wil best de oliefilter overnemen voor mn volgende beurt. Mail me anders even: dannymuhr [@] gmail [punt] com
 
Een beetje off topic, maar heb vandaag mn eerste knee down gemaakt *O* Is zo een SS toch nog ergens goed voor :+
 
hoi,

en zijn je problemen opgelost?

groeten Rob

-Gezeur met het dashboard dat niet altijd aansloeg was terug, is waarschijnlijk een slechte massa of contact slot (als je het contact slot harder omdraait, pakt ie m weer wel namelijk).

-Versnellingsbak wordt steeds lastiger. Kan bij een stads ritje NIET van 1 -> N schakelen, moet m bijna forceren als ik naar 2 wil. Dat t niet de beste bak is weet ik, maar dit ging me te ver.

-Bij koude motor kan ik niet rustig weg rijden ivm plakkende koppeling (hopt en valt dan uit, alleen 1e en soms 2e keer wegrijden bij koude motor).

-Achterlicht valt uit bij hobbels (draadbreuk / slechte stekker).

Ze hebben beloofd dat alles opgelost wordt, dus daar ben ik blij mee. Het was de versnellingsbak waar ik eigenlijk helemaal schijtziek van werd.
 
Welke e-keur vervangingsuitlaten zijn er voor de RC8 die onder het blok komen zoals de originele. In de KTM Powerparts catalogus zie ik enkel dat de dubbel uitgevoerde uitlaat, dus links en rechts (zoals bv de RSV), een e-keur heeft? Doet naar mijn mening inbreuk in het design.
Ben me eens aan het oriënteren wat er allemaal te koop is voor deze motor. Binnenkort gaat de RSV te koop zodat er een RC8 voor terug kan komen als het even mee zit.

Ben een van Fresco tegengekomen, under engine en ik geloof e-keur. Althans op een Duitse site wordt ABE vermeld.
848-1098-1198 Penta
De uitlaat van JCE, heeft deze e-keur?
 
Laatst bewerkt:
-Gezeur met het dashboard dat niet altijd aansloeg was terug, is waarschijnlijk een slechte massa of contact slot (als je het contact slot harder omdraait, pakt ie m weer wel namelijk).

-Versnellingsbak wordt steeds lastiger. Kan bij een stads ritje NIET van 1 -> N schakelen, moet m bijna forceren als ik naar 2 wil. Dat t niet de beste bak is weet ik, maar dit ging me te ver.

-Bij koude motor kan ik niet rustig weg rijden ivm plakkende koppeling (hopt en valt dan uit, alleen 1e en soms 2e keer wegrijden bij koude motor).

-Achterlicht valt uit bij hobbels (draadbreuk / slechte stekker).

Ze hebben beloofd dat alles opgelost wordt, dus daar ben ik blij mee. Het was de versnellingsbak waar ik eigenlijk helemaal schijtziek van werd.

Die magura slave clutch is de oorzaak ben ik bijna 100% zeker van, kan zijn dat je bak echt naar de kloten is natuurlijk.

In elk geval heb het zelfde voor gehad en dik spijt van dat ik niet een jaar geleden die oberon slave clutch gestoken heb, schakelen is terug messcherp omdat deze wel de drukplaat indrukt van de koppeling en je bijgevolg wel kan schakelen.
Enkel een hoop mechanisch geluid nu bij he op-en afschakelen dus ik vrees dat die magura slave cylinder tot mechanische schade heeft geleid op mijn blok.

Haast een onbegonnen zaak om verhaal te halen bij KTM want die ontkennen toch alles.
En verwijzen dan naar die Oberon omdat die niet origineel is.
...fact is mijn vitessenbak schakeld nu wel soepel en correct.
 
Welke e-keur vervangingsuitlaten zijn er voor de RC8 die onder het blok komen zoals de originele. In de KTM Powerparts catalogus zie ik enkel dat de dubbel uitgevoerde uitlaat, dus links en rechts (zoals bv de RSV), een e-keur heeft? Doet naar mijn mening inbreuk in het design.
Ben me eens aan het oriënteren wat er allemaal te koop is voor deze motor. Binnenkort gaat de RSV te koop zodat er een RC8 voor terug kan komen als het even mee zit.

Ben een van Fresco tegengekomen, under engine en ik geloof e-keur. Althans op een Duitse site wordt ABE vermeld.
848-1098-1198 Penta
De uitlaat van JCE, heeft deze e-keur?

Hey deze kende ik niet, ziet er wel goed uit en precies een waardig alternatief voor de Akra.

JCE zou een een 104db uitlaat hebben deze komt op ongeveer 900€, heb eens met Aitch gebeld van JCE.
Heeft ook een goedkopere uitlaat 750€...125db deze wil je echt niet hebben, is schandalig hard.

Ik ga eens wat info opzoeken ivm die Freso en eens horen bij mojomoto of ze eraan kunnen geraken.
Ik zou de db van die fresco willen weten.

Met tuneecu kan je dan de akra 2031 open map uploaden waardoor motofiets onderin beter presteerd.

heb ooit een akra full system laten voorbijgaan voor 850€ dik spijt van nu.
 
Maar voor ritjes naar het buitenland, Duitsland vooral, is een e-keur verplicht. Als ik het goed lees heeft de Akra en de uitlaat van JCE dit niet. Bijzonder jammer.
 
Sorry heren maar de RC8 gaat weer de deur uit.

Ik kan er geen vriendjes mee worden helaas ;( Ik weet het ik heb hem nog niet zo lang maar ik irriteer me nu al aan het aan uit gedrag van de motor. Ik woon in hartje Amsterdam en hij rijd pas lekker bij 65/70 km en dat kan niet altijd met een auto voor je snuffert.

Er is ook nog wel een klein beetje goed nieuws! Er komt wel een KTM voor terug waarschijnlijk de super duke 990 *O*

Ik weet alleen nog niet of ik hem moet inruilen of gewoon verkopen....
 
Nog voordat je foto's gepost hebt :+ . Zit er een street throttle op je RC8? Van wat ik gelezen heb moet dat een groot verschil maken wat betreft de gasreactie.
 
Ziet er goed uit! Wellicht dat ik interesse heb als ik m'n RSV verkocht heb. Weet niet in welke termijn jij de overstap naar een Superduke wilt maken natuurlijk?
 
Laatst bewerkt:
hoi,

en zijn je problemen opgelost?

groeten Rob

Half. Het dashboard en achterlicht is vervangen, welke tot nu toe 100% werken.

De koppeling / bak was volgens hun niks mis mee, en is ongewijzigd. Merk wel dat als bij koude starts ik een paar keer mn koppeling in trek voordat ik weg rijd, het hoppen vrijwel nihil is. Daar kan ik mee leven.

De bak is nog steeds niet bepaald ideaal B|

Die magura slave clutch is de oorzaak ben ik bijna 100% zeker van, kan zijn dat je bak echt naar de kloten is natuurlijk.

In elk geval heb het zelfde voor gehad en dik spijt van dat ik niet een jaar geleden die oberon slave clutch gestoken heb, schakelen is terug messcherp omdat deze wel de drukplaat indrukt van de koppeling en je bijgevolg wel kan schakelen.
Enkel een hoop mechanisch geluid nu bij he op-en afschakelen dus ik vrees dat die magura slave cylinder tot mechanische schade heeft geleid op mijn blok.

Haast een onbegonnen zaak om verhaal te halen bij KTM want die ontkennen toch alles.
En verwijzen dan naar die Oberon omdat die niet origineel is.
...fact is mijn vitessenbak schakeld nu wel soepel en correct.

Dat is interessant. Wat doet een Oberon slave clutch anders dan die van Magura? Ik heb alleen problemen met 1-N-2, en eigenlijk alleen <30 km/uur. Kom ik met 40+ aanrijden klikt ie elke keer netjes en boterzacht vanaf zn 1 naar N, daaronder moet ik er (te) vaak mee worstelen. Overige versnellingen zijn prima (alhoewel je dan bij voorbaat 40+ rijdt).

Ik heb van t weekend nieuwe rem/koppeling hendels gemonteerd, en was een beetje aan het spelen ermee. De koppeling bedien je met de eerste 20% van de hendel, dus zou in principe dan gewoon 'ontkoppeld' zijn. Ik heb toch het idee dat 1-N-2 iets minder problematisch is als ik m de volle 100% in trek. Terwijl het eigenlijk geen verschil zou moeten maken. Tussen de oren of goed mogelijk? :?

Sorry heren maar de RC8 gaat weer de deur uit.

Ik kan er geen vriendjes mee worden helaas ;( Ik weet het ik heb hem nog niet zo lang maar ik irriteer me nu al aan het aan uit gedrag van de motor. Ik woon in hartje Amsterdam en hij rijd pas lekker bij 65/70 km en dat kan niet altijd met een auto voor je snuffert.

Er is ook nog wel een klein beetje goed nieuws! Er komt wel een KTM voor terug waarschijnlijk de super duke 990 *O*

Ik weet alleen nog niet of ik hem moet inruilen of gewoon verkopen....

Woon ook in Amsterdam en stoorde me er ook mateloos aan, zeker icm die bak problemen. Maar eenmaal aan de gang rijdt ie zo lekker dat ik er voor de stad maar een XT660R bij heb gekocht :+

Was jij (of iemand anders van hier) afgelopen zaterdag bij Motorcity (Amsterdam)? Het was KTM dag ofzo en heb een aantal RC8'en zien staan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ik was bij Motorcity afgelopen weekend (zaterdag)
Heb op alle modellen gereden die ze hadden de SMR en Superduke vielen positief op!
 
@birdboy die oberon doet hetzelfde als de magura enkel veel acurater,hierdoor wordt drukplaat bediend en schakel je boterzacht. Je moet maar eens rondkijken op ktm's met meer dan 20000km op teller. Die magura's zijn meestal al in de vuilbak beland.ktm ontkent dit probleem,die zitten op facebook hun likes te tellen en daarom geen tijd om naar hun klanten te luisteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan