KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het nog niet gemist. Noem het maar een 'rider error'. Was echt 500 meter van huis. Te lomp gereden :Y

Los van het voorkomen van het blokkeren rijd het ook veel fijner. Met tussengas de koppeling op laten komen bij terugschakelen gaat veel vloeiender dan zonder tussengas. Het blok remt nogsteeds prima op de motor maar het gaat veel vloeiender, het eerste stuk flink afremmen gaat met tussengas minder lomp. Als ik eens geen tussengas geef merk ik gelijk dat dit minder fijn rijd.

Het is leuk om te doen. Het klinkt leuk. Het rijd vloeiender. Het voorkomt een geblokkeerd achteewiel. Geen reden om het niet te doen eigenlijk :) Als je het verschil zou voelen bij terugschakelen zou je vast niet anders meer willen.
 
Beste heren, Ik lees ook al een tijdje mee. Ik heb mijn Ducati monster s2R pas verkocht en nu moet de opvolger een RC8 worden.

Heb al wat testritjes gemaakt en rc8 en bekeken. Wat mij wel opvalt is dat de meesten geimporteerd zijn vanuit de UK of DE.

Liefst een NL geleverde maar daar is weinig aanbod in. Zijn er nadelen behalve de rest waarde aan een geimporteerde ?

Bij goedhart staat een 2008 oranje met 30k op de teller voor 8000 euro na mij mening teveel km gelopen van wat ik zoek. (wel nl geleverd)

nu kwam ik deze tegen, iemand bekend met deze motor ?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1
bj 2009 uk geleverd 15000km gelopen oranje met stickerset geen orginele redbull. Slim of verder zoeken....

zoek in de cat 7 tm 8k euro,
 
Laatst bewerkt:
Even als reactie op mijn Instagram :)

De meeste zijn inderdaad gekomen uit de UK of DL. Er komen ook vooral veel fietsen uit de UK omdat de pond toen laag was en er dus veel in de UK gekocht zijn.

Mijn eigen fiets is ook een import. Heb even gekeken naar de BPM van die Red Bull op MP die je post en dat geeft aan dat het waarschijnlijk geen schadefiets geweest is. Een erg lage BPM duid op een fiets die zo goed als total loss is geweest, maar dat is hier dus niet het geval.

7.000 tot 8.000 euro is helaas wel wat aan de lage kant voor wat je zoekt. Als je er 1tje wil met weinig kilometers kom je eigenlijk al snel boven de 8.000 uit. Mijn fiets had er 3.800km op staan, maar daar heb ik dan ook wel veel voor betaald.

Je kan trouwens aan het framenummer bij het balhoofd zien uit welk jaar de motor is. Er staat bij die Red Bull 2012, maar dat is waarschijnlijk niet het bouwjaar. Bij de mijne stond ook 2012 maar het echte bouwjaar was 2010. Is wel handig om even naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Even als reactie op mijn Instagram :)

De meeste zijn inderdaad gekomen uit de UK of DL. Er komen ook vooral veel fietsen uit de UK omdat de pond toen laag was en er dus veel in de UK gekocht zijn.

Mijn eigen fiets is ook een import. Heb even gekeken naar de BPM van die Red Bull op MP die je post en dat geeft aan dat het waarschijnlijk geen schadefiets geweest is. Een erg lage BPM duid op een fiets die zo goed als total loss is geweest, maar dat is hier dus niet het geval.

7.000 tot 8.000 euro is helaas wel wat aan de lage kant voor wat je zoekt. Als je er 1tje wil met weinig kilometers kom je eigenlijk al snel boven de 8.000 uit. Mijn fiets had er 3.800km op staan, maar daar heb ik dan ook wel veel voor betaald.

Je kan trouwens aan het framenummer bij het balhoofd zien uit welk jaar de motor is. Er staat bij die Red Bull 2012, maar dat is waarschijnlijk niet het bouwjaar. Bij de mijne stond ook 2012 maar het echte bouwjaar was 2010. Is wel handig om even naar te kijken.



OKE thnx, ja die bpm had ik ook al nagetrokken. bj is 2009.
Die van jou is wel prachtig en je foto's ook ;)
 
Die van jou is wel prachtig en je foto's ook ;)

Tnx :)

Iets minder dan 2 jaar terug gekocht. De fiets was helemaal origineel met dus maar 3.800km er op en banden met schaamranden van 8cm :P

Heb er al flink wat onderdelen opgezet om de motor te maken zoals ik het wou hebben. Ik heb heel bewust naar een zo min mogelijk gebruikte originele gezocht. Was wel wat duurder dan de meeste andere, maar deze was in complete nieuwstaat en dat vond ik het geld wel waard.

Inmiddels staat er zo'n 11.500km op dus door mij word ie wel gebruikt :)
 
Beste heren, Ik lees ook al een tijdje mee. Ik heb mijn Ducati monster s2R pas verkocht en nu moet de opvolger een RC8 worden.

Heb al wat testritjes gemaakt en rc8 en bekeken. Wat mij wel opvalt is dat de meesten geimporteerd zijn vanuit de UK of DE.

Liefst een NL geleverde maar daar is weinig aanbod in. Zijn er nadelen behalve de rest waarde aan een geimporteerde ?

Bij goedhart staat een 2008 oranje met 30k op de teller voor 8000 euro na mij mening teveel km gelopen van wat ik zoek. (wel nl geleverd)

nu kwam ik deze tegen, iemand bekend met deze motor ?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1
bj 2009 uk geleverd 15000km gelopen oranje met stickerset geen orginele redbull. Slim of verder zoeken....

zoek in de cat 7 tm 8k euro,

Bwah, heb 56K op teller, 500km terug nieuwe nokkenassen erin, terug 10 apk extra :-)
De RC8 is een TINA thing
 
Ja die witte bij Oss heb ik gekocht...

Alleen heb ik het voor mekaar gekregen om hem binnen 2 uur op zijn kant te leggen :( |(

Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt en voel me ook uitermate dom dat dit gebeurt is. Ik rij toch ook alweer wat jaartjes en dit is ook niet mijn eerste twin.
Ik heb een vermoeden hoe gebeurt is maar helemaal zeker ben ik er nog niet over.
Het gebeurde ook niet met hoge snelheid gelukkig maar genoeg om redelijk wat schade te hebben zoals alle kuipen links, linker spiegel, schakelpook, zij standaard, vooras moer.

Zelf heb ik flink last van mijn linker kuit en loop een beetje moeilijk.

Ik heb in ieder geval een linkerspiegel, zijstandaard en een schakelpook nodig om hem weer rijdend te maken (denk ik) dus als iemand toevallig dat los heeft liggen hoor ik dat graag.


Kort gezegd, een lekker begin maar niet heus.

Net nog een stilvaller gehad tijdens filefilteren op de feckin ring van Antwerpen.
Das weer effe geleden, veel last van gehad in de beginjaren, is verdomd gevaarlijk en een llife killer.
Oorzaak is meestal iets onnozel.Koppeling,toerental en tps.
Morgen nieuwe koppelingsplaten, nieuwe minerale olie in de slave clutch en ecu eens checken via tuneecu.
 
Ok, nu hard bezig om de motor weer een beetje toonbaar te maken.
Het kuipwerk wordt grotendeels gefikst door opnieuw te spuiten en/of andere delen door plastic lassen.
Alle andere delen worden gewoon vervangen door nieuwe delen. Het bleek ook nog dat de linkerschijf ook een tik heeft gehad (logisch)dus die wordt ook weer gericht.

Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een een setje nieuwe banden en vooras en swingarm beschermers te monteren.

Eind dit jaar kijken om het kuipwerk echt goed te laten maken en spuiten of om echt nieuw kuipwerk te monteren.

Ook alvast maar eens naar Ritzen tuning bellen om de motor eens op de bank te zetten en de ECU te flashen.
Eens kijken of we die gas aanname wat minder kunnen krijgen...
 
top li en re
full


heb ook nog wat andere delen liggen
 
Laatst bewerkt:
Ohw...dat zou wel mooi zijn.
Heb je ook de "R" sticker voor de linker kant?

Ik ga morgen dan nog ff checken voor de schakelpook en standaard.
Laat het je zo snel mogelijk weten.
:t
 
Ok, nu hard bezig om de motor weer een beetje toonbaar te maken.
Het kuipwerk wordt grotendeels gefikst door opnieuw te spuiten en/of andere delen door plastic lassen.
Alle andere delen worden gewoon vervangen door nieuwe delen. Het bleek ook nog dat de linkerschijf ook een tik heeft gehad (logisch)dus die wordt ook weer gericht.

Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een een setje nieuwe banden en vooras en swingarm beschermers te monteren.

Eind dit jaar kijken om het kuipwerk echt goed te laten maken en spuiten of om echt nieuw kuipwerk te monteren.

Ook alvast maar eens naar Ritzen tuning bellen om de motor eens op de bank te zetten en de ECU te flashen.
Eens kijken of we die gas aanname wat minder kunnen krijgen...


een gerichte remschijf daar wil je echt niet mee gaan rijden imo
kans op breuk bij extreme belasting is te groot, dat materiaal wordt verwarmd en daardoor ontstaat er metaalmoeheid, wat gasrespons betreft, welke throttle staat er nu op, de zwarte of de oranje?
 
Gebruikte panelen (kuipwerk) zijn er zat te vinden, even zoeken op ebaykleinanzeigen.de of de UK Ebay. Zijn plug&play en vele malen goedkoper dan nieuw en klooien met kapotte panelen repareren, nieuwe stickers en spuitwerk. Ook alle andere delen die je zoekt worden daar waarschijnlijk wel aangeboden... Succes :t
 
Ook alvast maar eens naar Ritzen tuning bellen om de motor eens op de bank te zetten en de ECU te flashen.
Eens kijken of we die gas aanname wat minder kunnen krijgen...

Het oppakken van het gas, dus het eerste stukje blijft ook na afstellen een lastig iets. Mijn motor rijd enorm veel beter na het afstellen bij Ritzen, maar dat eerste stukje gas blijft moeizaam. Ik ben er inmiddels wel aan gewend want mijn SV had dat ook wel een beetje. De eerste paar millimeter gas moet je erg voorzichtig doen, als als eenmaal wat gas geeft gaat het prima.
 
RC8 liefhebbers,
Mijn zoon heeft zijn oog laten vallen op´n KTM RC8 uit 2008. Op zoek naar modelinfo kom ik
allerlei problemen tegen; krukaslagering, olieverlies, loslatende lak, haperende versnellingsbak,
afbrekende drukveren van de koppeling. KTM heeft na de introductie de nodige modificaties doorgevoerd. Wat zijn jullie gebruikerservaringen met het 2008 model? Is de keuze voor 'n ander bouwjaar 'n betere optie? Alvast bedankt voor de reacties.
 
RC8 liefhebbers,
Mijn zoon heeft zijn oog laten vallen op´n KTM RC8 uit 2008. Op zoek naar modelinfo kom ik
allerlei problemen tegen; krukaslagering, olieverlies, loslatende lak, haperende versnellingsbak,
afbrekende drukveren van de koppeling. KTM heeft na de introductie de nodige modificaties doorgevoerd. Wat zijn jullie gebruikerservaringen met het 2008 model? Is de keuze voor 'n ander bouwjaar 'n betere optie? Alvast bedankt voor de reacties.

Als de nodige mods zijn uitgevoert is een 2008 opzich prima.

Heb zelf een 2010 die technisch gelijk is aan de 2008 en heb er geen problemen mee. Olieverbruik is eigenlijk alleen als ik flink hard mee ga. Lolatende lak heb ik nog nergens gezien, maar mogelijk is dat een verschil tussen een 2008 en 2010. De versnellingsbak is lomp en weinig verfijnt, maar hij doet wat ie moet doen. Ben wel blij met de quickshifter want dat schakelt toch echt wel even wat sneller en vloeiender.

Als je naar een nieuwere R gaat zijn er wel wat dingen aangepast die de motor wat beter maken. Persoonlijk vind ik mijn 2010 niet R na het mappen en de quickshifer heerlijk rijden zo. Als ik kijk naar wat het nieuwere R model heeft wat het niet R model niet heeft is dat allemaal nou niet heel erg belangrijk dat ik perse voor de R zou gaan.

Wat mij wel belangrijk lijkt is kijken naar de nokkenaskettingspanners als de motor 20.000 of meer gelopen heeft. Welke olie er in die tijd gebruikt is maakt ook wel wat uit.
 
Laatst bewerkt:
een gerichte remschijf daar wil je echt niet mee gaan rijden imo
kans op breuk bij extreme belasting is te groot, dat materiaal wordt verwarmd en daardoor ontstaat er metaalmoeheid, wat gasrespons betreft, welke throttle staat er nu op, de zwarte of de oranje?

Nou ja, heb het ook gedaan op mijn vorige motor (SP1) en daar nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik er ook geen circuitdagen mee gedaan dus echt heel heet is die remschijf nooit geworden.
Geen idee welke throttle er nu op zit. Hoe kun je dit herkennen dan?
 
Het oppakken van het gas, dus het eerste stukje blijft ook na afstellen een lastig iets. Mijn motor rijd enorm veel beter na het afstellen bij Ritzen, maar dat eerste stukje gas blijft moeizaam. Ik ben er inmiddels wel aan gewend want mijn SV had dat ook wel een beetje. De eerste paar millimeter gas moet je erg voorzichtig doen, als als eenmaal wat gas geeft gaat het prima.

Ok.
Eerst maar eens beginnen met andere throttle insert dan wellicht.
Ik heb eens gelezen dat het eigenlijk voor de eerste modellen was.
 
Ok.
Eerst maar eens beginnen met andere throttle insert dan wellicht.
Ik heb eens gelezen dat het eigenlijk voor de eerste modellen was.

Het is ook een kwestie van wennen hoor. Vanuit gas dicht naar gas geven is het even heel kort dat eerste stukje met beleid doen. Als het gas eenmaal open is kan je doen wat je wil.

Mijn gashendel is ook afgestelt en zijn er dingen gedaan om het beter te maken, maar helemaal weg gaat het volgens mij niet met dit blok.
 
Dat aan/uit gedrag heeft te maken met een combinatie van factoren: de overgang van regeling op inlaatvacuum bij stationair en net daarboven naar de geprogrammeerde mapping enerzijds, en de af-fabriek erg arme afstelling anderzijds. Dat eerste kun je wijzigen met de F/L-settings in de ECU, het tweede door te mappen.

Op dit forum is dat onderdeel van die F/L-settings weleens eerder langsgekomen.

Google anders eens op F/L switch of F/L setting in combinatie met RC8 of LC8 (het motorblok).
 
Mijn motor is gemapt en de F/L-settings zijn aangepast. Dan nog is van gas dicht naar gas open iets wat je voorzichtig moet doen. Mogelijk is het nog beter te krijgen door andere aanpassingen te doen die nog niet op mijn motor gedaan zijn, maar ik zie het nou ook niet echt compleet verdwijnen.
 
Als de nodige mods zijn uitgevoert is een 2008 opzich prima.

Heb zelf een 2010 die technisch gelijk is aan de 2008 en heb er geen problemen mee. Olieverbruik is eigenlijk alleen als ik flink hard mee ga. Lolatende lak heb ik nog nergens gezien, maar mogelijk is dat een verschil tussen een 2008 en 2010. De versnellingsbak is lomp en weinig verfijnt, maar hij doet wat ie moet doen. Ben wel blij met de quickshifter want dat schakelt toch echt wel even wat sneller en vloeiender.

Als je naar een nieuwere R gaat zijn er wel wat dingen aangepast die de motor wat beter maken. Persoonlijk vind ik mijn 2010 niet R na het mappen en de quickshifer heerlijk rijden zo. Als ik kijk naar wat het nieuwere R model heeft wat het niet R model niet heeft is dat allemaal nou niet heel erg belangrijk dat ik perse voor de R zou gaan.

Wat mij wel belangrijk lijkt is kijken naar de nokkenaskettingspanners als de motor 20.000 of meer gelopen heeft. Welke olie er in die tijd gebruikt is maakt ook wel wat uit.

Bedankt voor je reactie! :t De importeur kan aan de hand van het VIN nummer
zien of de modificaties zijn uitgevoerd bij 'n NL motor neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
De dealer kan op basis van het chassisnummer de complete historie van al het dealeronderhoud en modificaties zien, ook van niet NL motoren.

Opzich is een 2008-2010 RC8 een prima fiets. Hij is in volledig originele trim alleen vrij nukkig en bokkerig. Als je hem continu voluit open hebt hendelt ie fantastisch, in het rustige verkeer is het nukkige vrij irritant. De versnellingsbak is houterig en is niks aan te doen. Er zijn allerlei manieren om het bokkerige wat softer te maken, ik heb mijn vorige RC8 ook flink aangepast met goed gevolg, ik heb hier in 3 jaar 18k aan km's mee gereden en echt alles uitgeprobeerd. Als je in het topic 2 ergens rond pagina 50 begint te lezen is er heel veel over geschreven.

Vwb het op maat schrijven van software, is mijn bescheiden mening dat dit niet noodzakelijk is. Als je de standaard akrapovic software erin zet tezamen met nog wat hardware modificaties, dat je daarna een fiets hebt die met maatwerk niet veel beter wordt. Het enige nadeel met maatwerk en de akra map is het brandstofverbruik. Zelf heb ik altijd met de map gereden die gebruiker Vortex155 heeft laten maken op basis van de originele map icm de originele uitlaat, toen liep ie echt soepel en goed met dik 150pk aan het achterwiel. Ik heb met andere RC8'en gereden met heel duur maatwerk en het verschil was nauwelijks merkbaar, alleen dat ze binnen de 150km de tank leeg hadden en dat ik nog makkelijk 50km door kon..
 
Als de nodige mods zijn uitgevoert is een 2008 opzich prima.

Heb zelf een 2010 die technisch gelijk is aan de 2008 en heb er geen problemen mee. Olieverbruik is eigenlijk alleen als ik flink hard mee ga. Lolatende lak heb ik nog nergens gezien, maar mogelijk is dat een verschil tussen een 2008 en 2010. De versnellingsbak is lomp en weinig verfijnt, maar hij doet wat ie moet doen. Ben wel blij met de quickshifter want dat schakelt toch echt wel even wat sneller en vloeiender.

Als je naar een nieuwere R gaat zijn er wel wat dingen aangepast die de motor wat beter maken. Persoonlijk vind ik mijn 2010 niet R na het mappen en de quickshifer heerlijk rijden zo. Als ik kijk naar wat het nieuwere R model heeft wat het niet R model niet heeft is dat allemaal nou niet heel erg belangrijk dat ik perse voor de R zou gaan.

Wat mij wel belangrijk lijkt is kijken naar de nokkenaskettingspanners als de motor 20.000 of meer gelopen heeft. Welke olie er in die tijd gebruikt is maakt ook wel wat uit.

En welke mods hebben we het dan over en waar moet je dan aan denken qua financieel plaatje? Ben zelf nog aan het kijken naar een 2011 model, heeft veen haast dis ik wacht gewoon tot er iets moois voorbij komt. Maar mocht dit echt lang duren dan is een < 2011 model ook een optie en dan ben ik benieuwd wat dan de moda zijn die aangeraden worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan