KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klinkt toch iets te saai, iemand advies over een andere uitlaat. @RVF750 op advies vanuit Wierijdt zal ik je een Pm sturen.
 
Een vriend van mij is in de markt voor een RC8.
Hij rijdt momenteel een GSX-R 1000. Twijfelt al langer over een KTM.
Af en toe zit zijn zoontje wel eens achterop. Vandaar de vraag: kun je uberhaupt iemand achterop nemen op de RC8? Is dat alleen bij een bepaald bj ofzo?
 
Een vriend van mij is in de markt voor een RC8.
Hij rijdt momenteel een GSX-R 1000. Twijfelt al langer over een KTM.
Af en toe zit zijn zoontje wel eens achterop. Vandaar de vraag: kun je uberhaupt iemand achterop nemen op de RC8? Is dat alleen bij een bepaald bj ofzo?

Standaard met duosteps en -zitje, kijk maar in de manual: manuals
 
Dames en heren,

Vraagje: wilde zojuist m'n 2012 starten, maar de fiets dacht er anders over. EFI-lampje knipperde 8x lang en 1x kort.

Uit verschillende bronnen maak ik op dat dit iets met de startonderbreking te maken heeft.

Lang verhaal kort: kan en wil iemand mij uitleggen welke stappen ik nu moet ondernemen om het probleem op te lossen? Heb geen twee linkerhanden of zo, maar ben dit probleem simpelweg nog nooit tegengekomen. Vandaar de vraag.

Alvast dank!

Klaas
 
Dames en heren,

Vraagje: wilde zojuist m'n 2012 starten, maar de fiets dacht er anders over. EFI-lampje knipperde 8x lang en 1x kort.

Uit verschillende bronnen maak ik op dat dit iets met de startonderbreking te maken heeft.

Lang verhaal kort: kan en wil iemand mij uitleggen welke stappen ik nu moet ondernemen om het probleem op te lossen? Heb geen twee linkerhanden of zo, maar ben dit probleem simpelweg nog nooit tegengekomen. Vandaar de vraag.

Alvast dank!

Klaas

Klaas,

Wij hadden dit gisteren met een proefrit op de RC8.
Was verholpen door op stuurslot te zetten paar keer proberen en na een tijdje deed die t weer. Beetje vreemd wel.

Wel een fijne fiets verder!
Binnekort een RC8 rijder (maatje van me) erbij!
18620476_1572008462833094_6556258898221776165_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Daan,

Bedankt voor de snelle reactie! Helaas verhelpt dit het probleem niet. Heb het overigens ook met verschillende sleutels gebruikt, maar hier zit het hem niet in.

Groetjes,

Klaas
 
Toch niet de oranje sleutel?

Ja en nee. Ik kreeg op Facebook van iemand met hetzelfde probleem de tip om de sleutels opnieuw in te lezen. Dit was bij hem de oplossing. Hiervoor moet je beginnen met de oranje sleutel. Die plaats je dan in het contact om vervolgens een aantal specifieke (maar simpele) stappen te doorlopen. Staat ook allemaal in het werkplaatshandboek.

En geloof het of niet, maar het werkte. Had alleen even het contact aangedaan met de oranje sleutel met het plan om vervolgens een zwarte sleutel opnieuw in te lezen. Dit hoefde al niet eens meer. Hij startte meteen.

Dit lijkt me geen toeval. Heb gister en vanochtend verschillende malen verschillende sleutels uitgeprobeerd, maar niets hielp. 1x de oranje sleutel en hierna een zwarte en de motor startte meteen.
 
Dag mannen,

Heeft iemand toevallig nog een Oberon clutch slave liggen die hij/zij wilt verkopen?

Ik ben ook opzoek naar een zachtere achterveer. Ik rijdt een 2008 met de 115nm veer... al drie jaar lang... dus ik dacht, ik ga iets doen wat ik drie jaar eerder had moeten doen;) Een originele shock van een later bouwjaar of een losse veer.

Ik zag dat Hyperpro (losse) progressieve veren verkoopt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt;)
 
Dag mannen,

Heeft iemand toevallig nog een Oberon clutch slave liggen die hij/zij wilt verkopen?

Ik ben ook opzoek naar een zachtere achterveer. Ik rijdt een 2008 met de 115nm veer... al drie jaar lang... dus ik dacht, ik ga iets doen wat ik drie jaar eerder had moeten doen;) Een originele shock van een later bouwjaar of een losse veer.

Ik zag dat Hyperpro (losse) progressieve veren verkoopt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt;)

Stap eens binnen bij een KTM store en koop jezelf een andere veer, heb zo'n 95Nm gestoken. Normaal heeft elke dealer wel een perstafel om een veer er tussen uitte halen. Je moet dan enkel de veer even uit je RC8 halen, dat is 5min werk en binnenbrengen. Die WP-veer kost iets van een 85€. Bij Hyperpro gaan ze je een volledige schokdemper aansmeren van rond de 800€ vrees Ik.
 
@:RVF750R Bedankt voor de Pm`s, Door prive omstandigheden nog niet in de mogelijkheid geweest je te bellen voor het maken van een afspraak. Zal je van de week zeker bellen !
------------------------

Afgelopen weekend voor het eerst een trackday ( vrijrijden ) gedaan met de KTM Rc8, Was tevens pas de 6de keer dat ik op de motorfiets reed. Echter niet tevreden over de afstellingen van de fiets. Of het de banden of ophanging/set-up is daar heb ik geen ervaring voor. Maar het vertrouwen in de fiets was er niet. Vandaar de vraag, welke mods hebben jullie toegepast ? Welke banden hebben jullie ? En rijd je wel eens trackdays ? Zo ja waar?

18739941_1173635052765230_2650062996679394488_n.jpg
 
Rij met mijn RC8 2 tot 3x per jaar op Lelystad. Gaat natuurlijk niet super hard, maar vind het leuk om gewoon lekker plat te gaan. Super hard hoeft voor mij nog even niet.

Heb wel de vering aan moeten passen. Vooral de ingaande demping achter was te veel en dat gaf flinke slijtage op de achterband. Heb ook de ring om de veer achter aan te draaien wat verder gedaan.

Ik gebruik als basis deze settings: Suggested Sport Bike Motorcycle Suspension Settings

Heb daar nog wat klein aanpassingen aan gedaan, maar veel scheelt het niet. Als je de vering op Race settings zet zoals in het onderhoudsboekje aangegeven is dat veel te hard.

Qua banden gebruik ik SportSmart2 banden en die bevallen heel goed. Voor op straat gaan ze lang genoeg mee. Doe er zo'n 6.000 tot 7.000km mee. Voor op Lelystad geven ze meer dan voldoende grip. Alleen als het echt heet is gaat achter glijden. Tot een graad of 22 heb ik daar geen last van. Dat glijden is pas bij een graad of 28 en hoger. Zodra deze set op is, wat nu bijna is, ga ik voor de SportSmart2 Max banden. Die zijn weer net wat beter, vooral voor. Ze gaan ook weer iets langer mee.

De motor geeft mij enorm veel vertrouwen. Hoe plat ik er ook mee ga het voelt perfect stabiel aan. Dit is voor mij echt enorm veel beter dan mijn oude SV. Die SV had HyperPro vering maar komt niet eens in de buurt van het vertrouwen dat de RC8 mij geeft.

Hier mijn achterband na een middag Lelystad met een graad of 20 buiten.

eCqM0as.jpg


Hier de achterband met ongeveer dezelfde temp buiten maar voor het afstellen van de vering. Minder hard gegaan en veel meer slijtage.

q3NZ14S.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had reeds in een eerder topic gevraagd of er nog RC rijders waren die deelnemen aan trackdays, toen vrijwel geen reacties gehad. Welnu ik rij met enige regelmaat op Assen met m,n RC8R (2011). 06 juni weer 3 sessie,s bij de ZAC. Goedkoop en je kan zelf uitkiezen hoeveel en welke sessie,s je wilt rijden. Als je inschrijft bij snel moet je tijd wel onder de 2 min liggen. Kijk maar eens op hun site RSZ motorsport.
Mijn motor staat nu op Metzler M7RR (v/a koud, 2.5/2.7 bar)Stuurt beter dan de Sportsmart2. Ik experimenteer veel met settings/banden/afstellingen enzo. Gewoon leuk om te doen en benieuwd of ik dan weer sneller ben.(Maar dat is niet altijd zo :N
En na vele Duc,s moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met m,n RC!
 
Bedankt voor jullie reacties, van de week langs bij Hyperpro voor ook tevens advies. Daarna maar eens wat onderdelen gaan bestellen. En natuurlijk opzoek naar nieuwe datums voor circuit rijden :P
 
Mijn benzine filter is volgens mij verstopt.
Ik zag dat een nieuw setje tegen de €150 kost :?

Ik kan bijna net zo goed een complete gebruikte pomp kopen, nog makkelijker ook.
Is er hier toevallig iemand die van zijn (2e) benzinepomp af wilt? Anders koop ik waarschijnlijk die nu op marktplaats staat :)
 
Thanks Rob! :t

Mijn achterband is na +-7500km aan vervanging toe.
Er ligt nu een Dunlop sportmax op waar ik tevreden mee ben. Dankzij het wat hardere middenstuk en de zachtere zijkanten is hij duurzaam voor op de straat en heeft hij ook nog eens veel grip op het circuit.

Ik weet alleen niet precies welke uitvoering ik nu heb.
volgens mij zijn de qualifier 2 wel prima banden en zo te horen van pilatus de sportsmart 2 Max ook, geen idee waar het verschil in zit? Er zijn zoveel uitvoeringen.. :?

Ik heb nu de bandenmaat die volgens het boekje ook wordt aangegeven.
190/55 zr17 w(75)

Er zijn echter ook wat lagere banden tekoop, de 190/50 (73) of een wat bredere 200/50 (75).
Wat zouden hier de voor of nadelen van kunnen zijn ?
 
Het is een afweging tussen grip en levensduur welke band handig is. Aangezien ik 90% straat en 10% circuit doe is de SportSmart2 voor mij ideaal. Gaat voor op straat lang genoeg mee, maar geeft ook genoeg grip op het circuit. Rij je alleen op straat en niet heel hard is een toerband ook prima. Die geeft wat minder grip tegenover een langere levensduur. Dit is prima als je niet flink door rijd of naar het circuit gaat. Doe je vrijwel alleen circuit dan is een volwaardige sportband weer handig. Die geeft maximale grip met een beperkte levensduur. Het hangt er gewoon vanaf wat je met je motor doet en vaak je de banden wil vervangen tegenover de grip.
 
Ik heb de nieuwe dunlop's besteld voor mijn nieuwe velgen

Bedoel je de sportsmart 2 Max?
En Nieuwe velgen? Wat heb je nu weer gekocht rob?

Ik heb even online rondgekeken en ik denk dat de sportsmart 2 Max een prima opvolger is.
Ze claimen dat hij nog eens 25% langer mee gaat, ik zou al blij zijn met 10% haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan