KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogal uiteenlopende motoren noem je.

SD/SDR valt flink buiten de categorie Yamaha'tje Tracer, kwa rijden dan.
Een rustig rondje toeren? dat is niet z'n ding zeg maar. Dan bokt en doet ie er op los, dus gas open is wel gewenst bij SD/SDR.
 
Ja, onder de 50 vind mijn SDR niet leuk, maar zodra je het gas wat vedder open draait gaat hij als een kogel, verslavend dat geluid en de versnelling!
 
Vandaag ook een 100 km gereden. Ff gekeken bij de 1290 in Apeldoorn bij premium.
Was lekker en wat een machine alleen de zwarte blijf ik toch de mooiste kleur vinden!
full
 
yep, maar een tracer-tje zal het nooit worden _O-

voor mij hoeft dat ook niet, ik zocht een hooligan motor, voila daar is de SD/SDR :+
Gelukkig maar :+ Laat wel zien hoe uitgebreid mijn zoektocht is geweest. ;) Maar ik doelde met name op de beenruimte.

Qua rijden zal het een stuk minder heftig zijn dan de RC8 waar ik laatst op heb gereden, dat is pas vanaf de 30 in zijn 1 te doen, anders stuiter je eraf op de rotonde enzo. :P Maar eventueel net zoals een kennis naar Ritzen in Weert en laten mappen, dan zal hij super makkelijk te rijden worden in verhouding. :)
 
heb je ook op de 1290 gereden dan Niko?

Nee Folkies zou ik afgelopen april doen maar toen kon een maat van me zijn nieuwe motor ophalen dus met zijn 2en op sd toen!

Vandaag was het wegdek te nat en zouden ze weer moeten poetsen.

Aankomende april dan maar.
Dan nog zo'n 1,5 jaar wachten en wss eentje importeren vanuit Duitsland.

We blijven dromen en ondertussen genieten van de 990 🤘🏻🤘🏻
 
Nogal uiteenlopende motoren noem je.

SD/SDR valt flink buiten de categorie Yamaha'tje Tracer, kwa rijden dan.
Een rustig rondje toeren? dat is niet z'n ding zeg maar. Dan bokt en doet ie er op los, dus gas open is wel gewenst bij SD/SDR.
mwah dat ben ik dan weer niet met je eens, Ik heb de mijne zo lopen dat ik prima er mee kan toeren. Andere vertanding, juiste mapping en niet te veel er aan klooien als het niet hoeft!
Je kan hem echt zo krijgen als je wil.
 
Laatst bewerkt:
mwah dat ben ik dan weer niet met je eens, Ik heb de mijne zo lopen dat ik prima er mee kan toeren. Andere vertanding, juiste mapping en niet te veel er aan klooien als het niet hoeft!
Je kan hem echt zo krijgen als je wil.

:^

Mijne is ook een stuk liever nu. Alleen zo zacht als mn speed triple gaat ie niet worden
 
iemand hier ervaring met het monteren van een schakelaar van een bepaald type om koplamp aan en uit te kunnen zetten, ivm xenon?
 
Xenon wel mee opletten ivm buitenland he, Duitsland willen ze je (zeker met een bepaalde rijstijl en uitlaat ;) ) aan de kant zetten, en al helemaal in Oostenrijk (gewoon verboden).

Ik zou zeggen haal een setje Osram Night Breakers uit Engeland via eBay. :)
 
Laatst bewerkt:
uitlaat?? :P

Ervaring mee? zo ja bevalt het goed? ga in juni richting Eifel, wisselen naar normaal is net zo makkelijk. ben om zelf mee te rijden echt wel een xenon fan
 
Ja xenon is top, jaren mee gereden:
IMG_4945-800x600.jpg

Bevalt top, je ziet zelf veel meer, en met goed afgestelde verlichting en schoon koplampglas heeft ook niemand er last van, maar je valt wel veel meer op. :) Ook fijner rijden met borden en paaltjes die oplichten.

Alleen in Duitsland vonden ze het minder grappig, gelukkig had ik de killer erin dus bleef het bij een waarschuwing. In Oostenrijk had ik een leenmotor bij maar daar blijkt het gewoon verboden te zijn, dus kwam goed uit. Kameraad moest sokken over zijn mistlampen doen. _O- :+

Eigenlijk pas vanaf dit jaar trouwens, Ruhrsee is al wat langer veel controles (laseren) en lagere snelheidslimieten helaas, maar goed daar werden de mensen ook aardig gek van. :P
 
Laatst bewerkt:
iemand hier ervaring met het monteren van een schakelaar van een bepaald type om koplamp aan en uit te kunnen zetten, ivm xenon?

Ik heb nog een losse unit liggen van een 05, daar zit een schakelaar op voor de koplamp. Is niet plug & play dacht ik, pinbezetting van die stekker is iets anders geloof ik. Lang geleden was ik hetzelfde van plan, maar nooit meer aan toe gekomen.
Ik dacht dat je met omsteken van een paar pennen in die connector wel een schakelbare koplamp zou moeten hebben.
 
Vandaag de gaskabel voor sluiten vervangen.
Nu wil ik de speling in de kabel bijstellen. Dat kan met Tune-Ecu maar moet dat met warme motor of kan dat ook met koude motor?
 
Denk dat dat voor de slack in de kabel geen verschil maakt toch?

@botb, ben er niet aan toegekomen om naar die schakelaar te kijken :X
Komend weekend moet dat wel lukken.
 
~
Denk dat dat voor de slack in de kabel geen verschil maakt toch?

Geen idee, maar omdat ie koud stationair begint op ±2500 rpm en na een seconde of 5 terugzakt naar ±2000 rpm.
Of zou dat door iets anders komen? minder goeie accu misschien? het houd me al sinds begin dit jaar bezig namelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan