KTM SuperDuke 990 Deel 14

Toen ik de accu aan het vervangen was, had ik onderstaand kabeltje vervangen. Ik dacht als eerste: "verrek, quickshifter aansluiting? Ach, kan wel weg".

Maar nu ik alles heb gecontroleerd begin ik toch te twijfelen. Heren, gaarne uwer bevestiging dat onderstaande niets te maken heeft met mijn huidige stroom perikelen.

Checklist:
- accu laadt niet op, voltages komen met een stationaire motor niet boven de 12.5V
- Dynamo doorgemeten, geeft 80+V pieken aan met 3k rpm of meer.
- Spanningsmeter op diode modus op de drie gele draden, alle drie ongeveer 840
- nieuwe acco
- draden en contacten gecontroleerd.
- aarde gecontroleerd

Verdomme! Ik wil brwaaaap!
full
 
Dat stuk draad is een aansluiting om een druppellader op aan te sluiten.
Lijkt me niet dat dat iets met je probleem te maken heeft.
 
Goedenavond, ik heb een Superduke 990R uit 2007 gekocht en nu staat de Kentekenplaathouder een beetje scheef op de motor. Is dit een bekend gegeven? En wat is er aan te doen?
 
Toen ik de accu aan het vervangen was, had ik onderstaand kabeltje vervangen. Ik dacht als eerste: "verrek, quickshifter aansluiting? Ach, kan wel weg".

Maar nu ik alles heb gecontroleerd begin ik toch te twijfelen. Heren, gaarne uwer bevestiging dat onderstaande niets te maken heeft met mijn huidige stroom perikelen.

Checklist:
- accu laadt niet op, voltages komen met een stationaire motor niet boven de 12.5V
- Dynamo doorgemeten, geeft 80+V pieken aan met 3k rpm of meer.
- Spanningsmeter op diode modus op de drie gele draden, alle drie ongeveer 840
- nieuwe acco
- draden en contacten gecontroleerd.
- aarde gecontroleerd

Verdomme! Ik wil brwaaaap![afbeelding]

Dat is een aansluiting voor een druppel lader.
Van het merk Ctek om precies te zijn.

Maare... ziet er naar uit dat je aardig bent uitgescheten qua opties. Wat mijn advies zou zijn, naar een KTM dealer ermee en ff slikken.

Dan kan je weer lekker broapen zodra het mooi weer is. Valkuil van zelf storingen oplossen (met die verstande dat je geen pro bent) is dat ie iets gaat vervangen wat kapot is. Maar niet wat de oorzaak was. Zegmaar je kapotte accu vervangen terwijl je dynamo de oorzaak was. (Ter voorbeeld)

Just my 2 cents...
 
Goedenavond, ik heb een Superduke 990R uit 2007 gekocht en nu staat de Kentekenplaathouder een beetje scheef op de motor. Is dit een bekend gegeven? En wat is er aan te doen?

Origineel of aftermarket? Drukt je ktp niet toevallig tegen 2 demper?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de accu aan het vervangen was, had ik onderstaand kabeltje vervangen. Ik dacht als eerste: "verrek, quickshifter aansluiting? Ach, kan wel weg".

Maar nu ik alles heb gecontroleerd begin ik toch te twijfelen. Heren, gaarne uwer bevestiging dat onderstaande niets te maken heeft met mijn huidige stroom perikelen.

Checklist:
- accu laadt niet op, voltages komen met een stationaire motor niet boven de 12.5V
- Dynamo doorgemeten, geeft 80+V pieken aan met 3k rpm of meer.
- Spanningsmeter op diode modus op de drie gele draden, alle drie ongeveer 840
- nieuwe acco
- draden en contacten gecontroleerd.
- aarde gecontroleerd

Verdomme! Ik wil brwaaaap![afbeelding]

Ik blijf bij spanningsregelaar. Is er niemand in de buurt waarvan je er even een kan lenen?
 
Hey daar! Wat een mooi weer zaterdag om te cruisen 😎😍

Merk dat de duke met deze temperatuur een stuk lekkerder loopt. Die koude temperaturen hebben toch stevige invloed.

Met sportief rijden klappert de standaard uitlaat er flink op los zeg! Stuk meer dan ik gewend ben. Dit kan overigens nooit kwaad toch?

Zat nog te kijken voor de demper instellingen. Ikzelf ben 196 en 95kg. Welke waardes (springload) hebben soortgelijke mensen ervaring mee? Kon in de handleiding geen voorgeschreven waarde vinden.

Klapperen is nooit goed, duidt op een minder goede samenstelling maar heeft ook effect op de demping in je uitlaat..
Mijn SDR klappert overigens opvallend weinig, zeker vergeleken met m'n vorige bike (RSV Mille).


Gisteren ook nog een stukkie lekdijk gepakt, moest toch voor een recal naar IJsselstein.
Het blijft een mooie dijk, jammer dat toch nog een groot gedeelte afgesloten is voor motoren ondanks de bemoeienissen van de knmv.

Gewoon doorrijden, ben vorig jaar regelmatig over de dijk richting N-H gereden en heb echt sch**t aan dat verbod, net als de andere helft van motorrijdend Nederland..
 
]Klapperen is nooit goed, duidt op een minder goede samenstelling maar heeft ook effect op de demping in je uitlaat..
..
maakt niet uit, zoals al eerder gezegd is: dit wordt veroorzaakt door secundaire lucht. SAS afblinden+ nieuwe grafietpakking verhelpen dat.
Als het je niet stoort gewoon laten knallen, kan weinig kwaad
 
Laatst bewerkt:
maakt niet uit, zoals al eerder gezegd is: dit wordt veroorzaakt door secundaire lucht. SAS afblinden+ nieuwe grafietpakking verhelpen dat.
Als het je niet stoort gewoon laten knallen, kan weinig kwaad

Niet altijd. Bij de SuperDuke is het vaak de SAS icm open dempers of die grafietpakking. Maar het kan ook een teken zijn van slechte verbranding.
En voor het dempingsmateriaal in je dempers is ook zelden goed.
Het klinkt wel altijd leuk *O*
 
maakt niet uit, zoals al eerder gezegd is: dit wordt veroorzaakt door secundaire lucht. SAS afblinden+ nieuwe grafietpakking verhelpen dat.
Als het je niet stoort gewoon laten knallen, kan weinig kwaad

Rephrase; Het HOEFT niet uit te maken want het KAN worden veroorzaakt door secundaire lucht. Ik zou dat wel eerst uitsluiten, en je dempingvulling slijt ook gewoon sneller (wat uiteraard geen ramp is, maar vullen is best irritant... vind ik dan).
 
Klapperen is nooit goed, duidt op een minder goede samenstelling maar heeft ook effect op de demping in je uitlaat..
Mijn SDR klappert overigens opvallend weinig, zeker vergeleken met m'n vorige bike (RSV Mille).Gewoon doorrijden, ben vorig jaar regelmatig over de dijk richting N-H gereden en heb echt sch**t aan dat verbod, net als de andere helft van motorrijdend Nederland..

Ja dat, en de politie heeft al aangegeven er niet specifiek op te gaan controleren.
 
Ik ben op zoek naar het originele achterlicht en 4 originele knipperlichten. Heb deze zelf allemaal verandert naar een achterlicht met geïntrigeerde knipperlichten en vanwege een invoer proces heb ik de originele nodig met CE keurmerk. Als het kan zou lenen super zijn voor een maandje maar kopen kan ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan