Kymco Downtown 300i

De 2 bouten in het bovenste gedeelte van je foto, behoren tot de waterpompkap?

full


Zo ja, mogelijk is die opening een verklikker voor een lekkende waterpomppakking.
(Zoiets begrijp ik min of meer uit de beschrijving van de wphb)


full

(bron wphb pag. 123)
 
29102011162.jpg

Deze foto is beter. het gat is nu duidelijk te zien. lijkt niet de plaats die ze op de foto aanwijzen.
Als de scooter warm is geweest lijkt hier olie uit te komen. Onderzijde is dan vettig.
 
Laatst bewerkt:
Deze foto is beter. het gat is nu duidelijk te zien. lijkt niet de plaats die ze op de foto aanwijzen.
Als de scooter warm is geweest lijkt hier olie uit te komen. Onderzijde is dan vettig.

full

In je afbeelding zijn;
  1. Waterpomp-afdekkap
  2. Aftappunt koelvloeistof
  3. Telltaile hole (de plek van het onbekende gaatje)

Of is de door mij aangeven locatie (3) niet waar je naar doelt?

Volgens de wphb zou een doorgang (blauwe strepen) aanwezig zijn van de waterpomp naar buiten toe.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel het gaatje wat ik bedoel..... echter dan zou het niet vettig moeten zijn toch?

Mijn dealer zegt dat dit een overloopgaatje van de carterontluchting is?
Maar dan zou het betekenen dat ze er teveel olie ingedaan hebben...
Hij is in overleg met kymco, ik heb nl nog 1 jaar fabrieksgarantie...
 
stel het is die seal van de waterpomp, die moet dan neem ik aan vervangen worden.
Mag ik dan nog wel rijden? kan er koelvloeistof bij de olie komen of is dat een gesloten reservoir?

Groet,

Nico
 
Ik denk ff mee als het mag.
Dat gaatje is dat niet een kanaal tussen de koelpomphuis en het carterblok.
Dat om te voorkomen dat er bij teveel druk op het koelwater er koelvloeistof in het olie carter komt en omgekeerd.
Dus komt er olie uit het gaatje,keerring lek vanuit de oliecarter.
Komt er koelvloeistof uit het gaatje waterpomp keerring lek.
 
Ik denk ff mee als het mag.
Dat gaatje is dat niet een kanaal tussen de koelpomphuis en het carterblok.
Dat om te voorkomen dat er bij teveel druk op het koelwater er koelvloeistof in het olie carter komt en omgekeerd.
Dus komt er olie uit het gaatje,keerring lek vanuit de oliecarter.
Komt er koelvloeistof uit het gaatje waterpomp keerring lek.

Zekers en graag zelfs...


full

full

full

full


De as (binnenste uiteinde) staat in contact met de motorolie en bij een versleten Snap ring kan olie in het kanaal (3) komen.

Vraagje, een Snap ring fungeert dit ook als afdichting voor vloeistof?
 
Sinds vrijdag in bezit van een kymco dowtown.
Een witte met ABS.
In ieder geval wil ik ff melden, ben super blij en tevreden.

groeten.

Nico
Hij is in overleg met kymco, ik heb nl nog 1 jaar fabrieksgarantie...

:? dit volg ik niet helemaal...

De DT heeft zekers 2 jaar garantie naar mijn weten.
Waarom krijg jij enkel 1 jaar? of heb je een occasion aangeschaft?

Dit vind ik nu iets minder van me en hoop dat ik mij vergis , maar wil je enkele afbeeldingen van je mooie scoot plaatsen, want ik ben nu benieuwd of je inderdaad een ABS uitvoering hebt meegekregen.
 
Laatst bewerkt:
....Vraagje, een Snap ring fungeert dit ook als afdichting voor vloeistof?...
Nee, een snapring of "circlip" zal geen vloeistof tegenhouden; daarvoor zal er een keerring of anderssoortige pakking in zitten.

Een circlip dient om een as op z'n plek te houden of om te voorkomen dat dingen om een as gaan schuiven.

Wat deze circlip doet durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik heb wel een theorie.

Ik vermoed dat deze bedoeld is voor het gemak van de monteur. De circlip voorkomt dat de as uit z'n pakking schuift als je aan de impeller trekt om deze te verwijderen.
 
:? dit volg ik niet helemaal...

De DT heeft zekers 2 jaar garantie naar mijn weten.
Waarom krijg jij enkel 1 jaar? of heb je een occasion aangeschaft?

Dit vind ik nu iets minder van me en hoop dat ik mij vergis , maar wil je enkele afbeeldingen van je mooie scoot plaatsen, want ik ben nu benieuwd of je inderdaad een ABS uitvoering hebt meegekregen.

Nee je hebt gelijk. het is de versie zonder abs van 2010.
Ik dacht het nl te kunnen zien aan het voorwiel maar dat is de opnemer van de kilometerteller.
1 jaar zit er dus op, vandaar nog 1 jaar garantie.
 
Volgens mij lekt of zweet de keerring op het inpeller asje vanuit de oliecarter, meld het ff bij de dealer dat die het even schriftelijk vastlegt zodat ze over bv. 10 mnd. niet kunnen zeggen dat het bij de km stand hoort.
En je zo zelf voor de evt. kosten opdraait.
 
Nee, een snapring of "circlip" zal geen vloeistof tegenhouden; daarvoor zal er een keerring of anderssoortige pakking in zitten.

Een circlip dient om een as op z'n plek te houden of om te voorkomen dat dingen om een as gaan schuiven.
Wat deze circlip doet durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik heb wel een theorie.

Ik vermoed dat deze bedoeld is voor het gemak van de monteur. De circlip voorkomt dat de as uit z'n pakking schuift als je aan de impeller trekt om deze te verwijderen.

Dank je voor de uitleg.
 
Nee je hebt gelijk. het is de versie zonder abs van 2010.
Ik dacht het nl te kunnen zien aan het voorwiel maar dat is de opnemer van de kilometerteller.
1 jaar zit er dus op, vandaar nog 1 jaar garantie.
Dit vermoeden had ik al, meerdere meldingen op de MF waar menigeen en zelfs de dealers in de veronderstelling zijn dat het om ABS uitvoering gaat.
 
maar rijden is nu geen bezwaar met dit probleem?
In de wphb, mss staat ook iets vermeld in de gebruikershandleiding, is de talltale pipe om eventuele lekkage in het koelsysteem te detecteren en specifiek een lekkage bij het asje.


WATER PUMP
MECHANICAL SEAL (WATER SEAL) INSPECTION
Inspect the telltale hole for signs of mechanical seal coolant leakage.
If the mechanical seal is leaking, remove the right crankcase cover and replace the
mechanical seal.




In ieder geval melden bij de dealer en mss dan op de wijze die SuperTip voorstelt.

Nu blijkt dat je machine mogelijk al een jaar in gebruik is en zou daar nu vuiligheid kunnen zitten. aldan niet vermengt met koelvloeistof en/of olie. In het laatste geval is dit mij niet helder of door de telltale kanaal ook olie kan doorstromen.

Vraag eens aan de dealer naar het onderhoud/schoonhouden van de telltale kanaal.
 
Laatst bewerkt:
Vandaan heeft de dealer contact met me opgenomen.
Ze hebben het probleem gemeld bij kymco. ze hebben de kilometerstand en het framenummer nodig voor de claim.
Ik mag de scooter komen brengen. Ze willen het zsm in orde maken. ik Krijg zolang een leenmotor aangeboden.

tot nu toe word er netjes gehandeld.

Ik zal meteen de vraag voorleggen over het onderhoud cq schoonhouden van het telltale kanaal.

word vervolgt.


Nico
 
Vanmorgen de scooter afgegeven bij de dealer.

Onderdelen zijn besteld.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Kreeg een honda pan european mee terug. Rijd ook heerlijk.
 
rijd nu al een paar maanden met een downtown 300i ABS, rijd zeer goed en ben er zeer tevreden over maar hier is mijn vraagje,
kan de achterste schokbrekers door ander vervangen worden en zo ja welke?
de achtervering is nogal hard, heb verschillende instellingen geprobeerd maar zeer weinig resultaat.
achtervering staat nu op stand 1, maar blijft (sorry op belgische wegen) nog te schokkerig.
heeft iemand daar ondervinding mee?
ADM
 
rijd nu al een paar maanden met een downtown 300i ABS, rijd zeer goed en ben er zeer tevreden over maar hier is mijn vraagje,
kan de achterste schokbrekers door ander vervangen worden en zo ja welke?
de achtervering is nogal hard, heb verschillende instellingen geprobeerd maar zeer weinig resultaat.
achtervering staat nu op stand 1, maar blijft (sorry op belgische wegen) nog te schokkerig.
heeft iemand daar ondervinding mee?
ADM

Welkom en proficiat met de StreetDink!

Enhe, plaats een paar fotootjes van je mooie scoot.

Je kunt contact opnemen met HyperPro en vragen naar de mogelijkheden, naar de dichtbij zijnde service centers.

Volgens de site Bjorn de Smedt is hij ook een HyperPro service center.
 
Laatst bewerkt:
rijd nu al een paar maanden met een downtown 300i ABS, rijd zeer goed en ben er zeer tevreden over maar hier is mijn vraagje,
kan de achterste schokbrekers door ander vervangen worden en zo ja welke?
de achtervering is nogal hard, heb verschillende instellingen geprobeerd maar zeer weinig resultaat.
achtervering staat nu op stand 1, maar blijft (sorry op belgische wegen) nog te schokkerig.
heeft iemand daar ondervinding mee?
ADM

een zak grind ofzo in de koffer steken
 
bedant, is wel een mooi antwoord, wordt moeilijk om een vraagje te stellen en een belachelijk antwoord te krijgen, dacht dat dit hier een vriendeliijk forum was
ADM
 
Terug
Bovenaan Onderaan