Laatste zonnig weekend?

Metalpe

Die hard MF'er
20 okt 2010
341
1
Heerlijk weertje vandaag, het contrast tussen dag en nacht kan niet groter. Toen ik vannacht terugkwam was het IJSkoud ('t was 4u). Winterbroek, jas, winterhandschoenen etc..

Net een heerlijk nazomerdagtourtje gemaakt van 100 km met de zonnebril constant in aanslag. Heerlijk, van mij mogen nog zo een paar WE's komen. Ik ben veel motoren en scooters tegengekomen, ik zal dus niet de enige zijn met dat idee.

Nog mensen vandaag gaan genieten? (2 sw's in Genk, enkele vespa's in Genk/ Opglabbeek, burgman in Genk, ik denk een maxsym in Bree.. Mss mensen van hier op het forum?)
 
Vandaag witte t-max aan de kanten van sint truiden, bilzen, alken,wellen ,enz .,

dat was ik :-P

nog vlug genieten van de laatste zon dit jaar
 
Uiteraard genoten van het weer. Ook redelijk wat motorrijders gezien.
Hopelijk blijven de temperaturen en het weer nog even lekker, voor ze met pekel gaan strooien. Dat is voor mij het moment om 'm z'n winterslaap te gunnen.
 
De laatste zonnige weekends blijven zich maar aandienen. Geweldig, toch?
 
De temperatuur gaat alleen wel achteruit.
En daarmee ook de pekelkans omhoog, zodra het onder nul gaat, is het strooien geblazen.
 
Dat zeker, maar een namiddag zoals vandaag is er toch eentje om te koesteren. 't Is tenslotte al november. Er is (hier althans) nog niet gestrooid dit jaar en nu zo een lekkere temperatuur en een (wel vaak vervelend want laag) zonnetje erbij, heerlijk gewoon, om een toertje te maken!
 
Nou hier in Amsterdam is pas rond een uur of 3 het zonnetje doorgebroken
en was t erg fris 8-)
en nu is er nog een waterig zonnetje over
Dus niet echt heel lekker :/
 
Gisteren leek het ook mooi, maar hier in brabant was er plotseling Erughhh veel bewolking en het werd best fris.
En ik moest nog 40KM. Kouwe klauwen dus.
Morgen ff mijn nieuwe heidenau K66 inrijden, het zijn tenslotte winterbanden.
 
Zijn er nog veel mensen die nu rijden?

Ik rij normaal altijd door maar de afgelopen week heeft hij stil gestaan omdat er nog overal ijsplekken op de wegen zijn alhier. Vandaag kon ik echter niet anders. Geen tijd om te fietsen en de vrouw was met de auto weg dus moest ik met de scooter gaan werken.

Ik kan wel zeggen dat het, met m'n gewone jeansbroek, minstens even koud geweest moet zijn, als dat ik in de plaats van scooter te rijden, naakt in de sneeuw was gaan rollen.

Goeiemorgen zeg! -13, en dan nog eens 80km/u rijden, m'n bovenbenen waren zowat verdoofd toen ik op mijn werk aankwam. De rest viel, met een gewone motorjas met arafatsjaal goed mee al had ik met m'n winterhandscheoenen wel koude handen.

Deel uw ervaringen! (Dat het waarschijnlijk geen goed idee is om met een gewone jeans te rijden weet ik zelf, dat hoef je niet te delen;))
 
Zijn er nog veel mensen die nu rijden?

Ik rij normaal altijd door maar de afgelopen week heeft hij stil gestaan omdat er nog overal ijsplekken op de wegen zijn alhier. Vandaag kon ik echter niet anders. Geen tijd om te fietsen en de vrouw was met de auto weg dus moest ik met de scooter gaan werken.

Ik kan wel zeggen dat het, met m'n gewone jeansbroek, minstens even koud geweest moet zijn, als dat ik in de plaats van scooter te rijden, naakt in de sneeuw was gaan rollen.

Goeiemorgen zeg! -13, en dan nog eens 80km/u rijden, m'n bovenbenen waren zowat verdoofd toen ik op mijn werk aankwam. De rest viel, met een gewone motorjas met arafatsjaal goed mee al had ik met m'n winterhandscheoenen wel koude handen.

Deel uw ervaringen! (Dat het waarschijnlijk geen goed idee is om met een gewone jeans te rijden weet ik zelf, dat hoef je niet te delen;))

In geval van heel erg koud doe ik regenkleding over mn gewone motoroutfit aan. Dat houdt de wind tegen en daarmee een groot deel van de kou.

Maar ere wie ere toekomt: bikkel *D
 
...Zijn er nog veel mensen die nu rijden?...
Ja hoor. :)

Alleen afgelopen vrijdag (toen het sneeuwde) niet, verder elke dag op de scoot.

Je moet je wel dik inpakken maar dan gaat het best op de 50 km zoals ik rijd op een dag.
Regenbroek tegen de koude wind, extra thinsulate motorjas eronder en doktershandschoenen onder de motorhandschoenen.
Moet er wel bij zeggen dat ik de handvatverwarming vanmorgen langere tijd op vol had staan maar het eerst niet eens voelde...

Morgen komt er schijnbaar ijzel; dat is voor mij een No-Go.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, sinds gisteren kom ik de woonwijk niet meer uit. Verse sneeuw lukte nog wel maar eenmaal platgereden :N Ik hou het er nu maar op dat het deze week de auto blijft en ga er vanuit dat het volgende week weer gewoon kan, en dan gebeurt het ook.

Tenzij er inderdaad ijzel komt, dat zou best balen zijn.
 
Zolang het onder nul is, no way !
Veel te gevaarlijk voor schuivers.
Heb er hier eentje thuis zitten die vorige (!) winter met de fiets geschoven is (op een heel klein ijsplekje). Wordt donderdag aanstaande geopereerd aan de schouder vanweg een blijvende blessure van die (onnozele) val.
Als ik zie wat miserie we hier al hebben gehad door dat onnozel ijsplekje, nee bedankt, no scoot for me als het ijzelt.
 
Laatst bewerkt:
Maar een temperatuur onder het vriespunt, wil niet zeggen dat het hoeft te ijzelen. Dat is meestal rondom het vriespunt. Maar zoals vorige week, ijskoud, maar kurkdroog. Dan zou je prima kunnen rijden. Toen het eenmaal ging sneeuwen vorige week vrijdag, ben ik bijv. van trapfiets naar auto gegaan. Zoals al gezegd, door verse sneeuw kan je prima rijden, maar als er eenmaal doorheen gereden is.. vergeet het maar met al die sporen in de sneeuw. Met de fiets naar huis bijna 4x onderuit gegaan... had de weg onbereden geweest, dan kon ik er gewoon vol gas doorheen fietsen.

De motor staat al sinds half november op stal.. zodra ze zout gooien, ben ik niet meer op de motor te vinden... tis geen woon-werk vervoer, dus moet hij mooi blijven. :+

Maar MetalPe is idd een bikkel. Vanmorgen was het gewoon IJSKOUD. Mij niet gezien! :]
 
Ik weet wat je bedoelt, Monomuis, onder nul hoeft inderdaad geen ijzel te zijn, maar helaas, èèn klein nat plekje dat bevroren is (en dan meestal in een tochtige koude bocht), is voldoende om een smak te maken.
Tegen koude kan je je wapenen, tegen (onverwachte) gladheid helaas niet.
 
Och in de sneeuw ging het best goed, gas erop mooi zwart asfalt te zien in de spiegel, de band gooide alle sneeuw weg uit het spoor.
Alleen stuifsneeuw aan de binnenkant van het vizier wat aanvriest, en dat is lastig.
 
Zijn er nog veel mensen die nu rijden?

Ik rij normaal altijd door maar de afgelopen week heeft hij stil gestaan omdat er nog overal ijsplekken op de wegen zijn alhier. Vandaag kon ik echter niet anders. Geen tijd om te fietsen en de vrouw was met de auto weg dus moest ik met de scooter gaan werken.

Ik kan wel zeggen dat het, met m'n gewone jeansbroek, minstens even koud geweest moet zijn, als dat ik in de plaats van scooter te rijden, naakt in de sneeuw was gaan rollen.

Goeiemorgen zeg! -13, en dan nog eens 80km/u rijden, m'n bovenbenen waren zowat verdoofd toen ik op mijn werk aankwam. De rest viel, met een gewone motorjas met arafatsjaal goed mee al had ik met m'n winterhandscheoenen wel koude handen.

Deel uw ervaringen! (Dat het waarschijnlijk geen goed idee is om met een gewone jeans te rijden weet ik zelf, dat hoef je niet te delen;))

Nou, ik was even vergeten mijn handschoenen aan te trekken en dan voelde- ie best wel berekoud aan, die verwarmingsknop op het dashboard van mijn auto.... Brrrrrrrr ! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan