Langzame stroomuitval bij xt600

edztra_

MF'er
4 mrt 2009
75
0
HI Ik heb een technisch vraagje over een electrische storing die ik heb met mijn Yamaha XT600 uit 94. Het volgende is het geval: Als ik de motor start en op pad ga met brandende verlichting loopt langzaam spanning terug tot dat uiteindelijk alle verlichting uitvalt. De spanning lijkt volledig weg. Als ik dan een tijd rijd / stil sta zonder verlichting te gebruiken en de de verlichting dan weer inschakel heb ik weer een tijdje stroom. De accu blijft de Ik dacht eerst dat het aan de accu lag, en heb die ook vervangen. Maar de accu blijft gewoon op spanning, en lijkt dus ook geladen te worden. Iemand enig idee? Lastig koersen in de avond zonder verlichting. Hoop getoeter en gesein van tegenliggers :)
 
Ik heb een aantal electrische storingen met m'n '94 Yamaha XT600. Wie kan mij helpen bij het analysen, oplossen van mijn problemen.

- accu laadt niet
- vrij zwakke vonk bougie (motor start prima met de kickstart)
- zodra de motor vermogen moet leveren begint ie te haperen / horten en stoten
- met vochtig weer veel horten stoten van de motor

wat ik al gedaan heb
- bougie vervangen
- bougiekabel vervangen
- bougiekapje vervangen

weinig verschil. Wat kan er aan de hand zijn. Bobine, CDI of dymano?
 
accu is alleen voor de verlichting, niet voor de ontsteking.
zou het eerder zoeken in de carburateur.
membraam op gasschuif misschien lek?
gasnaald een paar standjes hoger of de naald en gasbuis versleten.

het probleem van langzaam uitgaande verlichting is een dynamo probleem.
dynamo laadt gewoon te weinig bij, dus als je even zonder verlichting rijd, kan de accu weer wat bijladen.
 
Laatst bewerkt:
Als je precies en tot in detail wilt weten waarom dat zo is, moet je maar het elektrisch schema raadplegen. Ik voel me echt niet geroepen om dat uit te leggen.

Voor de 500-jes gaat jouw stelling over de accu overigens wel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan