Laverda 750 Black Strike

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.341
2
Enschede
Waarom horen we niets over de Laverda 750 Black Strike?
Is hij wel in Nederland geleverd? En wat vinden we ervan?

BlackStrike500x400.gif


black668.jpg
 
Misschien omdat ie nooit in productie is genomen
Een italiaanse motor op een beurs is wat anders dan een italiaanse motor in de winkel
En volgens mij ligt laverda al een tijd op hun gat
 
Inderdaad een parallel twin

Prachtige fiets, super rijwielgedeelte, stuurt als een schermmes maar een beroerd achterhaald motorblok, karakter dus O-) een echte liefhebbersfiets, love'm or hate'm

Zelf een 650 gehad, het 750 blok is wel wat opgewaardeerd maar toch.

Helaas is Laverda niet meer en de black-strike heb ik nooit in nederland gezien. Af en toe zie je nog wel eens een sport of een formula en zker bij de zwart-oranje formula gaat het nog wel eens kriebelen, al was het maar voor de heb....
 
Inderdaad een parallel twin

Prachtige fiets, super rijwielgedeelte, stuurt als een schermmes maar een beroerd achterhaald motorblok, karakter dus O-) een echte liefhebbersfiets, love'm or hate'm

Zelf een 650 gehad, het 750 blok is wel wat opgewaardeerd maar toch.

Helaas is Laverda niet meer en de black-strike heb ik nooit in nederland gezien. Af en toe zie je nog wel eens een sport of een formula en zker bij de zwart-oranje formula gaat het nog wel eens kriebelen, al was het maar voor de heb....
Uhmmmmmm, hoezo is er niet meer? www.laverda.it :+

[me]Tuutuut Grrrrrrrr. wat heeft Aprilia gedaan met die site? :(
[/me]


[me]Tuutuut dan maar dit linkje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laverda
[/me]


Af en toe zie je ze te koop staan in Duitsland of Belgie. (De Laverda 750 Ghost Strike dan.)

Hij blijft mooi :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen laverda-expert, maar ik weet niet beter dat Laverda overgenomen is door het Aprilia-concern en dat er op dit moment geen motorfietsen onder de laverda-naam geproduceerd worden.
Maar wellicht dat een ander beter ingevoerd is in deze materie. Maar jammer is het wel dat een zo roemruchte fabrikant op deze wijze uit beeld verdwijnt.
 
Laverda is sinsds ongeveer 1999 in handen gekomen van Aprilia.
En intussen door de overnames in handen van Piaggio/Vespa.

In Italie kon je een paar jaar geleden nog Aziatische scooters en quads met de naam Laverda kopen. Aprilia gebruikte toen de naam Laverda, omdat ze de naam Aprilia niet op die producte wou zetten, maar toch een wat bekendere naam wouden gebruiken.

Ik denk niet dat we de naam Laverda nog snel terug zullen zien, de markt is nu wel een beetje verzadigd met(nieuwe)motor merken.
Als er mensen waren die de Strike en Gost hadden gekocht waren ze messchien wel niet ter zielen gegaan. Maar waarom kochten de mensen ze niet dat is de vraag.......................................................


heb je meteen het andwoord waarom ze niet meer bestaat.
 
Waarom horen we niets over de Laverda 750 Black Strike?
Is hij wel in Nederland geleverd? En wat vinden we ervan?

Weet nog wel een mooie Strike te staan.. anthraciet. Persoonlijk vind ik de Formula het mooist in oranje/blauw met een gepolijst frame... :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan