Le Mans 24h Le Moto, nog MFers die er naar toe gaan?

BramC

MF veteraan
25 sep 2008
1.933
98
Udenhout
Het weekend van 17/18 april vertrek ik naar de Le Mans 24 uurs voor motoren. Vele verhalen over gehoord, schijnt een geweldig evenement te zijn! Vraag me af of het aan isle of man kan tippen maar goed ;)

Zijn er nog meer MFers die er dit jaar naartoe gaan?

Ervaringen van eerdere jaren zijn natuurlijk ook van harte welkom :Y


bs21.jpg
 
Niet naar de motor 24h, wel voor het 3e jaar naar de auto 24h *O*
Maar als de motor variant net zo'n feest is als de auto variant, dan ga je een leuke tijd krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn verslag:

Op vrijdagochtend om 9 uur begonnen met een bakje koffie, vervolgens om half 10 aangereden. Op weg naar Le Mans! We zijn vanuit Tilburg richting Antwerpen – Gent – Lille – Amiens – Rouen naar Le mans gereden. Al met al een lange rit ( 7 uur inclusief stops). Zelf was ik op de GSX600F, mijn reisgenoot op een CBR1000F.

GroteFoto-SXPHAUMZ.jpg


Om half 5 waren we dan eindelijk in Le Mans, het heeft vervolgens nog even geduurd voor we de goede camping hadden en ingecheckt waren. Het leukste aan deze camping was: Geen auto’s welkom, enkel motoren!!!! De camping lag tegen het circuit aan, dus verder ook geen controles meer met kaartjes, op de camping was meteen ook op het circuit.

GroteFoto-3H8DU7YV.jpg

Foto-XKOFWEGX.jpg

Foto-XIDQLNIM.jpg


Vanaf minuut 1 dat we op de camping aangekomen waren hadden we het al door. Wat een gestoorde Fransen!! Dit is nog erger dan een TT camping 15 jaar geleden. Hier mocht alles nog wat daar tegenwoordig niet meer mag, maar dan in het kwadraat!

Foto-PNK7UTUL.jpg

GroteFoto-KWAYAY6G.jpg


Zoals je kunt zien, weinig geslapen die nacht. Want dit ging de hele nacht door en heel verassend ook de volgende dag! Toch een geweldige sfeer op de camping, helaas was ons Frans niet geweldig dus dat is dan toch enige beperking. Klik hier, hier en hier voor filmpjes van de camping

Zaterdagochtend begon om 0930 uur de eerste race al. Dit was de Roadster 600 cup. Naked bikes op een circuit, wel leuk om te zien. Was weer eens iets anders. Daarna kwam een een classic GP. Allemaal 250cc en 350cc motoren. Leuk om te zien, te horen en te ruiken!!! Helaas is de race iets voor het eind gestaakt wegens een hele zware crash voor ons neus.

Foto-JQ7PU6E8.jpg

Foto-DPD4IAK8.jpg

Foto-CETTNGTO.jpg


Toen kwam de sidecar klasse. Heel spectaculair op dit circuit, vooral de laatste bocht voor start finish, waar wij op een tribune zaten. (alle tribunes waren trouwens bij de prijs inbegrepen) Ook hier voor onze neus een zware crash gebeurd, maar na n gele vlag kon de race weer door.

GroteFoto-KWAYAY6G.jpg


Toen om 1500 uur was het eindelijk zover, de start van de 24h moto van Le Mans. Wat een geweldige race!!!! Er is constant actie op de baan, er gebeurd constant wel iets. Ook het ’s avonds en ’s nachts racen is erg apart om mee te maken. De pitboxen zijn dan goed verlicht dus vanaf de tribunes kun je ook de pitoboxen goed volgen! En ook op de camping gaat het feest door. Je hoeft je dus zeker niet te vervelen! Ook als niet Frans sprekende is de race goed te volgen, er hangt een groot scherm waarop de stand duidelijk te volgen is. Klik hier voor een filmpje van de race.

GroteFoto-VXOLQVET.jpg

GroteFoto-CUOIDMJC.jpg

GroteFoto-NDMJNXPO.jpg

GroteFoto-DZKOJHGP.jpg

GroteFoto-6XXHPQT4.jpg


Weer een nacht weinig kunnen slapen. Ook ’s ochtends hebben we nog een aantal uur race gekeken maar om 1 uur hebben we besloten om te gaan, we wouden wat vaker stoppen op de terugweg vanwege de korte nachten. We hebben de finish dus niet gezien, maar de laatste paar uur was de uitslag al redelijk bekend. De terugweg viel nog wat zwaarder als de heenweg, maar al het reizen was meer dan de moeite waard.

Kortom: IK GA VOLGEND JAAR WEER!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
mooi verslag ;) ,

ben een keertje naar de 24 hrs van Francorchamps geweest, echt een happening,

maar LeMans is natuurlijk het mekka van de 24hrs

zal het is in de groep gooien, dit lijkt me top :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn verslag:

Op vrijdagochtend om 9 uur begonnen met een bakje koffie, vervolgens om half 10 aangereden. Op weg naar Le Mans! We zijn vanuit Tilburg richting Antwerpen – Gent – Lille – Amiens – Rouen naar Le mans gereden. Al met al een lange rit ( 7 uur inclusief stops). Zelf was ik op de GSX600F, mijn reisgenoot op een CBR1000F.

[afbeelding]

Om half 5 waren we dan eindelijk in Le Mans, het heeft vervolgens nog even geduurd voor we de goede camping hadden en ingecheckt waren. Het leukste aan deze camping was: Geen auto’s welkom, enkel motoren!!!! De camping lag tegen het circuit aan, dus verder ook geen controles meer met kaartjes, op de camping was meteen ook op het circuit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf minuut 1 dat we op de camping aangekomen waren hadden we het al door. Wat een gestoorde Fransen!! Dit is nog erger dan een TT camping 15 jaar geleden. Hier mocht alles nog wat daar tegenwoordig niet meer mag, maar dan in het kwadraat!

[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je kunt zien, weinig geslapen die nacht. Want dit ging de hele nacht door en heel verassend ook de volgende dag! Toch een geweldige sfeer op de camping, helaas was ons Frans niet geweldig dus dat is dan toch enige beperking. Klik hier, hier en hier voor filmpjes van de camping

Zaterdagochtend begon om 0930 uur de eerste race al. Dit was de Roadster 600 cup. Naked bikes op een circuit, wel leuk om te zien. Was weer eens iets anders. Daarna kwam een een classic GP. Allemaal 250cc en 350cc motoren. Leuk om te zien, te horen en te ruiken!!! Helaas is de race iets voor het eind gestaakt wegens een hele zware crash voor ons neus.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toen kwam de sidecar klasse. Heel spectaculair op dit circuit, vooral de laatste bocht voor start finish, waar wij op een tribune zaten. (alle tribunes waren trouwens bij de prijs inbegrepen) Ook hier voor onze neus een zware crash gebeurd, maar na n gele vlag kon de race weer door.

[afbeelding]

Toen om 1500 uur was het eindelijk zover, de start van de 24h moto van Le Mans. Wat een geweldige race!!!! Er is constant actie op de baan, er gebeurd constant wel iets. Ook het ’s avonds en ’s nachts racen is erg apart om mee te maken. De pitboxen zijn dan goed verlicht dus vanaf de tribunes kun je ook de pitoboxen goed volgen! En ook op de camping gaat het feest door. Je hoeft je dus zeker niet te vervelen! Ook als niet Frans sprekende is de race goed te volgen, er hangt een groot scherm waarop de stand duidelijk te volgen is. Klik hier voor een filmpje van de race.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Weer een nacht weinig kunnen slapen. Ook ’s ochtends hebben we nog een aantal uur race gekeken maar om 1 uur hebben we besloten om te gaan, we wouden wat vaker stoppen op de terugweg vanwege de korte nachten. We hebben de finish dus niet gezien, maar de laatste paar uur was de uitslag al redelijk bekend. De terugweg viel nog wat zwaarder als de heenweg, maar al het reizen was meer dan de moeite waard.

Kortom: IK GA VOLGEND JAAR WEER!!!!!!!!

leuk verslag
 
Mocht je er naar toe willen. Ga voor camping Conversation (groen) dit is de camping voor enkel motoren, op de rest zijn autos ook welkom en de rest is ook niet letterlijk op het circuit (nog niet heel ver maar toch)
 
Mijn verslag:

Op vrijdagochtend om 9 uur begonnen met een bakje koffie, vervolgens om half 10 aangereden. Op weg naar Le Mans! We zijn vanuit Tilburg richting Antwerpen – Gent – Lille – Amiens – Rouen naar Le mans gereden. Al met al een lange rit ( 7 uur inclusief stops). Zelf was ik op de GSX600F, mijn reisgenoot op een CBR1000F.

[afbeelding]

Om half 5 waren we dan eindelijk in Le Mans, het heeft vervolgens nog even geduurd voor we de goede camping hadden en ingecheckt waren. Het leukste aan deze camping was: Geen auto’s welkom, enkel motoren!!!! De camping lag tegen het circuit aan, dus verder ook geen controles meer met kaartjes, op de camping was meteen ook op het circuit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf minuut 1 dat we op de camping aangekomen waren hadden we het al door. Wat een gestoorde Fransen!! Dit is nog erger dan een TT camping 15 jaar geleden. Hier mocht alles nog wat daar tegenwoordig niet meer mag, maar dan in het kwadraat!

[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je kunt zien, weinig geslapen die nacht. Want dit ging de hele nacht door en heel verassend ook de volgende dag! Toch een geweldige sfeer op de camping, helaas was ons Frans niet geweldig dus dat is dan toch enige beperking. Klik hier, hier en hier voor filmpjes van de camping

Zaterdagochtend begon om 0930 uur de eerste race al. Dit was de Roadster 600 cup. Naked bikes op een circuit, wel leuk om te zien. Was weer eens iets anders. Daarna kwam een een classic GP. Allemaal 250cc en 350cc motoren. Leuk om te zien, te horen en te ruiken!!! Helaas is de race iets voor het eind gestaakt wegens een hele zware crash voor ons neus.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toen kwam de sidecar klasse. Heel spectaculair op dit circuit, vooral de laatste bocht voor start finish, waar wij op een tribune zaten. (alle tribunes waren trouwens bij de prijs inbegrepen) Ook hier voor onze neus een zware crash gebeurd, maar na n gele vlag kon de race weer door.

[afbeelding]

Toen om 1500 uur was het eindelijk zover, de start van de 24h moto van Le Mans. Wat een geweldige race!!!! Er is constant actie op de baan, er gebeurd constant wel iets. Ook het ’s avonds en ’s nachts racen is erg apart om mee te maken. De pitboxen zijn dan goed verlicht dus vanaf de tribunes kun je ook de pitoboxen goed volgen! En ook op de camping gaat het feest door. Je hoeft je dus zeker niet te vervelen! Ook als niet Frans sprekende is de race goed te volgen, er hangt een groot scherm waarop de stand duidelijk te volgen is. Klik hier voor een filmpje van de race.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Weer een nacht weinig kunnen slapen. Ook ’s ochtends hebben we nog een aantal uur race gekeken maar om 1 uur hebben we besloten om te gaan, we wouden wat vaker stoppen op de terugweg vanwege de korte nachten. We hebben de finish dus niet gezien, maar de laatste paar uur was de uitslag al redelijk bekend. De terugweg viel nog wat zwaarder als de heenweg, maar al het reizen was meer dan de moeite waard.

Kortom: IK GA VOLGEND JAAR WEER!!!!!!!!
Leuk verslag :}
Dat is camping Houx, daar sta ik met de Auto 24h ook altijd. Inderdaad erg lekker dichtbij het circuit, zeker het Bugatti circuit waar de motoren op rijden. De andere campings liggen eigenlijk alleen met de auto 24h direct aan het circuit :)
 
Was wederom fantastisch, ben je een keer geweest ben je verloren voor de rest van je leven

Ik denk dat we jullie nog gesproken hebben, jullie kwamen toch uit Udenhout 8-)
 
en nog een sfeerplaatje van de gemiddelde fransman op Le Mans ) De 15 Nederlanders die er waren zaten allemaal fris op de tribune 8-)


p1030489p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gezien de foto's, is de sfeer en de toestand van sommigen Fransen en Engelsen, dus hetzelfde als tijdens de auto 24h. Echt een feest dan, snap best dat de motorvariant ook een verslaving is :}
 
Was wederom fantastisch, ben je een keer geweest ben je verloren voor de rest van je leven

Ik denk dat we jullie nog gesproken hebben, jullie kwamen toch uit Udenhout 8-)


Ja dat waren wij inderdaad! Jullie waren met de daytona 595 op de testbank? Nog een leuk weekend gehad verders?
 
Ik was dit jaar ook weer van de partij, t was weer mooi!
Ik sta op een camping ongeveer 5 km van het circuit en een stuk rustiger! Is een stuk relaxter, en je kunt de motorcampings toch wel op om de sfeer mee te maken.
 
Ja dat waren wij inderdaad! Jullie waren met de daytona 595 op de testbank? Nog een leuk weekend gehad verders?


Ja hoor het hele weekend was perfect, ik heb zelfs tijdens de terugreis enorm genoten van de route (zoals ik al aangaf rijden we via de RN ) en natuurlijk volgend jaar weer.

Ik begreep echter dat de 24H van Le Mans volgend jaar in september is omdat ze met Bol Do'r hebben geruild
 
Ja hoor het hele weekend was perfect, ik heb zelfs tijdens de terugreis enorm genoten van de route (zoals ik al aangaf rijden we via de RN ) en natuurlijk volgend jaar weer.

Ik begreep echter dat de 24H van Le Mans volgend jaar in september is omdat ze met Bol Do'r hebben geruild


Dat is wel goed om te weten! Misschien dat het dan 's nachts ook iets warmer is. Dat betekend dan een dunnere slaapzak en meer bier:P
 
Zoals al verwacht was het dit jaar rondom het circuit wéér één groot zuip- en "hoe krijg ik mijn motor naar de kloten"-festijn... hahaha!

Hierbij enkele plaatjes van mijn kant!
lemans0.jpg


lemans1.jpg


lemans2.jpg


lemans3.jpg


lemans4.jpg


lemans5.jpg


Groeten,

Rick Jansen

p.s. ik ben er volgend jaar OOK weer... want Le Mans is en blijft SUPERRRR!!!
 
Hallo

Nog heel even en het is zover.
De 24 h moto in Le Mans.
Ben er zelf nog nooit geweest, gingen normaal in september altijd naar de Bol´dor.

Maar wie heeft meer info over camping, stroomvoorzieningen enz.
Rij zelf wel motor maar ben van plan om met de auto te gaan.
 
Campings bij t circuit, maar daar moet je van houden... Je gaat niet veel slapen dan.
Bij dorpje vlakbij, Spay vlakbij Arnage, goeie camping. Le Houssay ofzoiets heet die.
Als je langs t circuit rijdt, over doorgaande provinciale weg, circuit voorbij, en dan 2e of 3e afslag daarna eraf.
Veel plezier, misschien ga ik ook nog wel ff.
 
Terug
Bovenaan Onderaan