Lekke band onderweg ? Wat is wijs ? Ride-on of toch maar niet ?

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Lekke band onderweg. Na jaren met Ride-on in de band , ook nu weer in een nieuwe band. Maar toch lek.
Heel klein splintertje bleek de boosdoener . Band opgepompt ( iemand had een pompje bij zich) en gehoopt dat de smurrie het werk zou doen. Maar helaas.
Commentaar van Ride-on : dan had je nog maar een stukje moeten rijden. Dat wel gedaan trouwens na oppompen, maar na 3 kilometer weer leeg. Toen maar een ouderwetse plug erin, zo'n rubber wormpje. Dat ging goed , heb en nog zeker een paar honderd kilometer mee gereden. Daarna weer lek op hetzelfde plekje, Ride-on werkte dus weer niet. Ik denk dat de smurrie en de rubber plug niet goed samengaan, terwijl je zou verwachten dat ook hier een eventueel lekje gedicht zou worden.
En nu het spannnende: Ride-on claimt dat de samenstelling van het goedje is veranderd en dat er inmiddels veel meer in een band moet gaan. Ik was gewend, sinds ik in 2018 "gebruiker"werd, om in mijn band volgens aangeven van Ride-on 1 flesje te doen. Maar nu blijkt volgens iemand dat dat niet genoeg meer is, er moet inmiddels anderhalf flesje is. Dat die aanpassing nooit ergens gecommuniceerd is aan gebruikers is ergerlijk.
Ride-on correspondentie eindigde in een redelijk onbeschofte reactie, jammer genoeg. Verkopen van spul is 1 ding, klanten goed informeren is een tweede. Daarnaast, als het toch niet werkt, dan heb je 30 euro voor niets in je band gepompt, nog afgezien van 300 gram extra onafgeveerd gewicht. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen,
 
Lek is lek dus vervangen. Tussen mijn oren klopt het dan al niet, ik zit daardoor niet lekker op de motor, dus gewoon een dealer zoeken en een andere band erop laten leggen. Onderweg (in het buitenland) meestal ook nog eens een stuk goedkoper dan in Nederland. Op de Vespa heb ik gewoon een reservewiel bij me, nog makkelijker.
 
Lek is lek dus vervangen. Tussen mijn oren klopt het dan al niet, ik zit daardoor niet lekker op de motor, dus gewoon een dealer zoeken en een andere band erop laten leggen. Onderweg (in het buitenland) meestal ook nog eens een stuk goedkoper dan in Nederland. Op de Vespa heb ik gewoon een reservewiel bij me, nog makkelijker.
Lek is wel lek, dus. Maar als je eerst nog eens 50 kilometer terug moet rijden om dan een band van een ander merk te laten monteren is ook geen pretje. Met een vriend ooit in Vilhelmina, voor als je weet waar dat is , een lekke band, prop erin , en naar huis. De prop heeft het nog een jaar volgehouden tot de band versleten was. Vriend was geen extreme racer, maar 170 km per uur was prima. Die had geen Ride-on nodig .

De discussie is niet of het wijs is om de band te vervangen, de discussie is of het zinvol is om Ride-on toe te passen. Voor mij is dat een groot vraagteken geworden, nu ik het 1 keer nodig had en het niet werkte, de berichtgeving qua techniek dus knudde mbt tot de hoeveelheden etc.
 
Ik kocht het spul in 2020 en toen was het al zo dat er op staat dat er in een achterban 1,5 flesje moet. Dat staar er ook op... Ik kan niet zeggen of het wel werkt want ik heb sindsdien niet meer lekgereden.
Mijn ervaringen met pluggen zijn minder. Sommigen zitten er inderdaad nog 10k km in, maar ik heb ook meegemaakt dat het niet werkte en de plug niet goed bleef zitten.
 
Mijn ervaring met pluggen in banden is wisselend: soms gaat het goed (hoedanook gebruik ik zoiets slechts als thuiskomertje), en soms totaal niet, e.e.a. afhankelijk van de aard en plek van het lek. Ride-on en toch een lekke band: band vervangen. Dat is tenminste wat ik me herinner van de auto's die ik had, en die een soortgelijk reparatiemiddel en een pompje meegeleverd kregen i.p.v. een volwaardig reservewiel.
 
Ik kocht het spul in 2020 en toen was het al zo dat er op staat dat er in een achterban 1,5 flesje moet. Dat staar er ook op... Ik kan niet zeggen of het wel werkt want ik heb sindsdien niet meer lekgereden.
Mijn ervaringen met pluggen zijn minder. Sommigen zitten er inderdaad nog 10k km in, maar ik heb ook meegemaakt dat het niet werkte en de plug niet goed bleef zitten.
toentertijd gevraagd aan de Ride-on mensen hoeveel er in een 60/60/17 band moest. Dat was 237 ml, dus 1 flesje. Sedertdien dat bij elke bandwissel gedaan en nooit anders geadviseerd gekregen bij nieuwe aankoop. Als je altijd iets gewend bent te gebruiken, bijvoorbeeld paracetamol en opeens blijkt dat je anderhalf keer zoveel moet nemen omdat dat toevallig op het nieuwe maar wel hetzelfde eruitziende doosje krijgt, dan gaat het mis.
 
Mijn ervaring met pluggen in banden is wisselend: soms gaat het goed (hoedanook gebruik ik zoiets slechts als thuiskomertje), en soms totaal niet, e.e.a. afhankelijk van de aard en plek van het lek. Ride-on en toch een lekke band: band vervangen. Dat is tenminste wat ik me herinner van de auto's die ik had, en die een soortgelijk reparatiemiddel en een pompje meegeleverd kregen i.p.v. een volwaardig reservewiel.
Je koopt zoiets voor het geval dat. En je rekent er ook op dat het werkt, gezien de demo's en zo. Maar misschien is die demoband wel helemaal afgevuld met spul, dat zie je niet. Mijn motorzaak is in elk geval niet overtuigd dat het werkt na inspectie van mijn lekke band.
 
Ooit (ergens rond 2000) van dat ride on gezien dat via het gat in de band de complete achterkant van de motor geel zien spuiten. Maatjes van mij is er flink aan het poetsen geweest.
Sindsdien alleen pluggen bij.
 
Ik heb al flink wat banden gepropt, en dat werkte altijd. Oké één keer niet, toen zat er een scheur in maar dan werkt Ride-on ook niet. Voor mij geen enkele reden om een of ander wondermiddel te gebruiken ten opzichte van een prop. Ik rij ze ook gewoon op met een prop, maar dat is een andere discussie.

Voor mijn motoren met binnenband, die je dus niet kan proppen, heb ik een fles Slime bij me. Dat werkt volgens mij min of meer hetzelfde als Ride-on. Je kunt het ook preventief gebruiken, maar ik gebruik het pas bij een lek. Ik heb het tot nu toe 1x gebruikt, en toen werkte het. Geen idee voor hoe lang, want vrij snel daarna heb ik hem laten vervangen.
 
@Frazer: Zo'n spulletje ook eens geprobeerd bij een lek, dat kwam vervolgens via het gat weer naar buiten. Verschil met Ride-on is dat je het gewoon in de nieuwe band spuit en dan ook niet hoeft te balanceren.
 
Ach mensen zijn altijd op zoek naar iets nieuws.
Dat je die rotzooi in je velg wilt hebben en daarna weer schoon kan maken ga je gang.

Veel plezier met je flesje geluk....
 
Ride-on geeft dus geen troep in je velg. Het zin in je band (iets met centrifugale krachten) en je velg blijft schoon. Er zijn altijd mensen die in het verleden blijven hangen.
 
Ik heb altijd gepropt, nooit de behoefte gevoeld om preventief spul in mijn banden te spuiten. Occasioneel liet ik de veterprop vervangen door een champignon. Met gelijk welke prop reed ik verder de band op. Is altijd goed gegaan.
 
Dus zo n flesje gewoon in de garage zetten helpt lekke banden vermijden. Wonderlijk spul! :+
 
@Frazer: Zo'n spulletje ook eens geprobeerd bij een lek, dat kwam vervolgens via het gat weer naar buiten. Verschil met Ride-on is dat je het gewoon in de nieuwe band spuit en dan ook niet hoeft te balanceren.
Niet balanceren klopt wel, maar als het dan ook maar echt werkt als je een lek in je band hebt. In dit geval was het nogal waardeloos net als de reactie van de leverancier. Deze gasten willen alleen maar verkopen en als je niet in een spijker rijdt, ja, dan werkt het natuurlijk altijd. Beetje als een paraplu meenemen als de zon schijnt en als het dan eindelijk regent blijkt het kreng lek en dus nutteloos.
 
staat toch gewoon op de site hoeveel je er in moet doen????? Niet kijken en zomaar dan wat doen en dan de fabrikant de schuld geven. Topper.
 
Als jij een doosje paracetamol koopt, en dat doe je al heel lang, kijk jij dan ook nog op de site hoeveel je mag nemen ? Of neem je gewoon wat je altijd deed ?
Dit was het 7e flesje dat ik gebruikte, en niemand vertelde me ooit over een gewijzigde samenstelling of noodzakelijke hoeveelheden. De leverancier had ook een informatieblad kunnen verstrekken !! De laatste keer kocht ik gewoon een flesje bij een zogenaamde dealer, tot zo ver niets bijzonders. Dus jouw reactie is echt misplaatst, en blijkbaar heb je de berichten niet goed gelezen.
Even nog een keertje : ik kreeg een mail van de leverancier over de hoeveelheid, weliswaar in 2018 , en die hoeveelheid was duidelijk minder dan wat kennelijk nu nodig is . Dit om even aan te geven dat ik wel zorgvuldig ben geweest.
 
Ik ben het toch eerder met @Smuiger eens hoor.
Je schuift de informatievoorziening wel heel makkelijk op de fabrikant. Een ander moet jou het maar vertellen. Met zo'n instelling kun je het beter de ander gewoon laten doen, hem er voor betalen en jezelf er van verzekeren dat het in orde is.

Als je zelf aan de slag gaat moet je jezelf er van overtuigen dat je het goed doet. Wie zegt niet dat ze het eerste jaar na de wijziging er een flyer bij gaven dat de dosering aangepast is? Het lijkt me dat ze dat geen jáááááren hoeven vol te houden.


Even achter op het flesje lezen had je blijkbaar ellende kunnen besparen.

jouw reactie is echt misplaatst, en blijkbaar heb je de berichten niet goed gelezen.
Nee, jouw gedram dat Ride-On je persoonlijk had moeten informeren is misplaatst (dat hebben ze overigens ook gedaan, in de gebruiksaanwijzing, die hoogstwaarschijnlijk achter op het flesje staat).
Als ik nu al 7 keer een Suzuki GSX heb gekocht en daar moest altijd 2,5 liter olie in het carter, en ik koop de achtste, en die laat ik in de soep lopen omdat ik, zoals altijd, 2,5 liter olie in het carter heb gegooid en dit blijkt te weinig te zijn, want tegenwoordig moet er 3,5 liter in, is het dan de schuld van de fabrikant?
 
De dealer doet bij mijn banden wissels standaard ride on er in. Ze hoeven dan ook niet meer te balanceren. Heb 1 keer een schroef in mijn voorband gehad, deze er uit getrokken en daarna door gereden en de band opgepompt. Het spul werkte bij mij dus wel.
 
Ik ben het toch eerder met @Smuiger eens hoor.
Je schuift de informatievoorziening wel heel makkelijk op de fabrikant. Een ander moet jou het maar vertellen. Met zo'n instelling kun je het beter de ander gewoon laten doen, hem er voor betalen en jezelf er van verzekeren dat het in orde is.

Als je zelf aan de slag gaat moet je jezelf er van overtuigen dat je het goed doet. Wie zegt niet dat ze het eerste jaar na de wijziging er een flyer bij gaven dat de dosering aangepast is? Het lijkt me dat ze dat geen jáááááren hoeven vol te houden.


Even achter op het flesje lezen had je blijkbaar ellende kunnen besparen.


Nee, jouw gedram dat Ride-On je persoonlijk had moeten informeren is misplaatst (dat hebben ze overigens ook gedaan, in de gebruiksaanwijzing, die hoogstwaarschijnlijk achter op het flesje staat).
Als ik nu al 7 keer een Suzuki GSX heb gekocht en daar moest altijd 2,5 liter olie in het carter, en ik koop de achtste, en die laat ik in de soep lopen omdat ik, zoals altijd, 2,5 liter olie in het carter heb gegooid en dit blijkt te weinig te zijn, want tegenwoordig moet er 3,5 liter in, is het dan de schuld van de fabrikant?
Heb je wel eens een flesje gezien ? Zo te horen niet. Bovendien heb ik het spul er door de motorzaak in laten doen, net zoals ik alle onderhoud en banden daar laat monteren. Blijkbaar zijn de reacties op het forum nogal onderhevig aan een beetje slecht lezen . Ik deel een ervaring en vroeg of anderen ook ervaring hadden. Dan komen er allerlei verhalen die een mening vertolken en niet de gevraagde ervaring. Jammer hoor.
 
Blijkbaar zijn de reacties op het forum nogal onderhevig aan een beetje slecht lezen

Lees je even je eigen teksten na?

Dit was het 7e flesje dat ik gebruikte
Ik was gewend, sinds ik in 2018 "gebruiker"werd, om in mijn band volgens aangeven van Ride-on 1 flesje te doen.
dan heb je 30 euro voor niets in je band gepompt,


Dit komt op mij over of je het zelf gedaan hebt, blijkbaar lees ik dit verkeerd, sorry.

Ik zou dus gaan klagen bij de motorzaak, daarvan mag je namelijk wel verwachten dat als je om de ride-on tyre protection vraagt, dat ze de juiste hoeveelheid in de band gieten.

Ik heb zelf inderdaad de flesjes nog nooit vast gehad. Ik ben dus ook geen gebruiker. Ik zie de meerwaarde er sowieso niet van in.

Ik deel een ervaring en vroeg of anderen ook ervaring hadden. Dan komen er allerlei verhalen die een mening vertolken en niet de gevraagde ervaring. Jammer hoor.
Een mening ís een ervaring. Dat niet alle ervaringen stroken met jouw mening komt nog al wel eens voor, daar heb ik zelf ook wel eens last van.
Een ervaring of mening opgedaan na het verkeerde gebruik van een product (lees: te weinig gebruiken) is natuurlijk niet representatief.

Om in je paracetamol vergelijking te blijven:
Normaal pak ik twee tabletjes van 500mg om van m'n hoofdpijn af te komen na een onzinnige discussie.
Ik koop nu een nieuw doosje na twee jaar waar maar 200mg per tabletje in zit (en ik heb dit niet door).
Ik kom maar niet van m'n hoofdpijn af met twee tabletjes, wat raar.
Ga ik dan lopen zeuren dat de fabrikant dit mij niet persoonlijk vertelt of sla ik mezelf voor m'n harses omdat ik zelf wat beter had moeten lezen?

Precies, ik ga me op het internet afvragen of paracetamol nog wel werkt? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan