Leukste omgevingen van Oostenrijk?

Maart 2023...

(Of is het misschien alleen aan de oostkant?)

Then again... in 2021 heb ik hem in z'n geheel gereden, ook niks betaald. Tenzij mijn rommelige geheugen me in de steek laat.

Maar volgende week ben ik er weer, ik zal 'ns opletten :)
 
Aangezien de Grossglockner wordt benoemd in dit topic. Is er iemand bekend met de 3 passen ticket? Dan zou je de Grossglockner, Gerlos en Nockalm kunnen rijden voor +- 45 euro ipv alleen al 30 voor een pas.

Je zou die bij wat autogarages kunnen halen maar verder is het behoorlijk onduidelijk.

Zie Tour-Ticket
Grossglockner High Alpine Road road charges – current prices
Volgens mij kan je die ook gewoon halen als je bij de tolpoort van een van die passen bent. Gewoon even aangeven dat je het combiticket wil ipv een losse entree.
 
Die betaalpas begint pas na Königsleiten. Maar je zou ook de oude Gerlospas kunnen nemen.
(Die overigens in de winter in het donker geen grapje is #verkeerdeafslaggepakt).

Ah, dan snap ik het. In de winter zijn we slechts tot Gerlos gekomen (en vandaar weer terug) en met de motor hebben we inderdaad de oude pas gepakt. Althans, de watervallen staan me bij ;-). denk ik het nieuwe deel genomen.

(really, ik ben van het padje)

#thanksforclearingthatup
 
Net terug van week Oostenrijk/Italie en kan beamen dat de Timmilsjoch (vooral vanaf oostenrijk richting Italie) een mooie route is. Jauffenpas is ook erg mooi rijden, wel jammer dat de weg naar beneden richting Sterzing erg slecht is.

Timmelsjoch.
IMG_0338.jpg


Wat ik een erg mooie route vond is deze. Gestart vanuit Zams naar Sankt Anthon, Stuben, Zurs, Lech (uitgestorven), Warth, Au, Damuls, Thuringen, L73 richting Bludenz (erg mooi) en terug richting Sankt Anton naar Zams. Het scheelt dat wij heel mooi weer hadden, maar de wegen zijn top, best veel afwisseling tussen snel en bochtig tot stijl/smal en erg bochtig met mooie uitzichten.

IMG_0302.jpg


Helaas was de Furkajoch nog dicht en de Silvretta en Stelvio ook, dus die staan nog op de te doen lijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan