Twee weken Elektrisch naar Italië, Oostenrijk en Slovenië

In de Harz heb je de Härzer Schnitzelkönig, aanrader, maar als je daar geluncht hebt, kun je de vering opdraaien, dit was een kleine schnitzel.

1687771104109.jpeg
 
Ik wordt al onpasselijk bij de gedachten. Mijn ideale lunch is gewoon een stokbroodje halen bij de bakker en een stuk paté of kaas in de tanktas en vervolgens lekker ergens een mooi picknickplekje zoeken om het op te eten. En doe ik dat niet dan ergens een franse plat du jour wat meestal wel iets hoogstaander is dan zo'n gefrituurd stuk kapotgeslagen met broodkuim (wat volgezogen zit met vet, dus lijkt het veel) omwikkeld stuk vlees met friet.
Maar vaak ook ben ik zo aan het rijden dat ik geheel vergeet te stoppen om te lunchen... en dan komt er rond 4 uur een hongerklop.
 
Strammer Max for Lunch :}
IMG_20230623_131155977_MFNR.jpg



ik moet nog steeds wennen aan het tijdig fotograferen van mijn eten.....val meestal gelijk aan;)
 
Ik wordt al onpasselijk bij de gedachten. Mijn ideale lunch is gewoon een stokbroodje halen bij de bakker en een stuk paté of kaas in de tanktas en vervolgens lekker ergens een mooi picknickplekje zoeken om het op te eten. En doe ik dat niet dan ergens een franse plat du jour wat meestal wel iets hoogstaander is dan zo'n gefrituurd stuk kapotgeslagen met broodkuim (wat volgezogen zit met vet, dus lijkt het veel) omwikkeld stuk vlees met friet.
Maar vaak ook ben ik zo aan het rijden dat ik geheel vergeet te stoppen om te lunchen... en dan komt er rond 4 uur een hongerklop.
Het stokbroodje doe ik ook zeker, onlangs met m'n dochter nog in Parijs, maar als je met een groep rijdt is dat lastig en bovendien kan ik me in die snelle groep geen hongerklop veroorloven, dat is bij mij al eens misgegaan.
 
Aan dit echte praktijkverslag heb ik veel om te bekijken wanneer ik overstap naar elektrisch rijden, dank! Hopelijk voor jou en alle anderen die elektrisch overwegen wordt de kilometrage per laadbeurt binnenkort beter zonder te hoeven zeulen met > 260 kg of zo.
Rob
 
Het stokbroodje doe ik ook zeker, onlangs met m'n dochter nog in Parijs, maar als je met een groep rijdt is dat lastig en bovendien kan ik me in die snelle groep geen hongerklop veroorloven, dat is bij mij al eens misgegaan.
Inderdaad, als ik met vrienden onderweg ben dan wordt het altijd een lunch bij restaurant. Maar als ik alleen onderweg ben dan is het maar net hoe het uitkomt. Vorige week heb ik een paar maal bij het hotel waar ik overnachtte bij het ontbiijt een paar broodjes extra gesmeerd en die onderweg als lunch genuttigd, was me ook veel te heet voor een uitgebreide lunch.
Er is geen verkeerde manier....en als je lunch/koffie kan combineren met laden dan doe je het zo.
 
Mijn voorkeur gaat uit naar deze optie. Elektrische motor achterop en comfortabel doorscheuren naar je bestemming. Mocht je route niet uit komen met laadpalen kan je altijd de andere motor pakken.
Bekijk bijlage 1891616

Een dealer in Lunteren is net uitgebreid. Mijn vriendin en ik zitten te wachten op de 450 SR. Daar zit dan turn by turn navigatie op, Stelvio instellen en gaan er mee.

Heb de 700 clx en de 800 mt gereden. Die reden verder wel prima. Was alleen toch niet zo een fan van de tablet en alle opties op die 800.

Blokken zijn het hetzelfde als ktm en de andere onderdelen vis je wel weer van een motor af die ze hebben nagemaakt.
Cf moto dealer in Lunteren of lees ik dat verkeerd? 🤔
 
Zo...alles bijgelezen en leuk hoe iemand met een Energica zijn of hun vakantie ritten doen en inplannen ect.
Heb zelf ook wel interesse erin, Althans.. Ik volg het wel een beetje mede omdat ik vaak mijn motoren gewoon in de Ford Transit mik en dan bijvoorbeeld naar Tsjechië rij of Spanje en daar dag ritten maak. Dan is onderweg laden al wat minder en makkelijk.
Maar ja..We of ik rij ook vaak meer kms op een dag en dan is rond de 500 km rijden stiekem wel lekker eigenlijk ipv drie keer stekkeren wslijk met een Energica.
Neemt niet weg dat ik zeker een Ribelle heel fraai vindt.. Eva overigens ook wel dus wie weet.. Ooit.. Of nooit 😊
Bij mij wijzigt alles vaak per uur duszzz.. 🙈
 
Laatst bewerkt:
Die 20-80% SOC in 20 minuten is ook wat ik meestal doe op langere ritten.

Ben zelf met de EQV en het gezin in Oostenrijk op reis geweest en er zijn echt wel laders genoeg in zowel Duitsland als Oostenrijk.

De uitdaging zal trager laden door warmte accu zijn na elke 2de laadsessie.

Wel iets om op te letten zijn de laders in Oostenrijk die enkel op tijd afrekenen. Dan kom je met 20 kW snelheid wel echt duur uit. Van kelag bv heb je op dezelfde locatie een 50 kW per minuut terwijl de snellere wel per kWh rekenen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan