Lichtschakelaar

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hoi,

Recentelijk is de lichtschakelaar van mijn vn900 stukgegaan.

Dus nieuwe laten bestellen, blijkt dat ding 300 euro te kosten?

Weet iemand waarom dat zo gruwelijk duur is? Er zit bijna niks in? Gewoon lichtknoppie en richtingaanwijzer knoppie?

En hij blijkt ook niet van goud te zijn of zo.

Mvg
 
Had dit een paar maanden geleden gebeurd, toen ik mijn VN900 Classic in de soep reed. De schakelaars deden het nog wel, had je zo kunnen krijgen.

Hoe is hij kapot? Kan je dat zelf repareren?
 
Had dit een paar maanden geleden gebeurd, toen ik mijn VN900 Classic in de soep reed. De schakelaars deden het nog wel, had je zo kunnen krijgen.

Hoe is hij kapot? Kan je dat zelf repareren?
Nou, ik heb hem eerst zelf opengemaakt en er verkruimelde zwart plastic tussen mijn vingers. Dus nee, die is naar de eeuwige lichtvelden. Masr ik waardeer je intentie :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Tweedehands moet dat toch wel te vinden zijn?
En de kans is groot dat die schakelaar op meerdere Kawa modellen gebruikt wordt.
Ik vraag voor elk origineel onderdeel de prijs voor ik iets bestel.
De lichtschakelaar voor mijn Tracer kost ook rond de €300,ik heb een gebruikte gezocht en gevonden.
In de prijzen van originele onderdelen is geen logica te vinden heb ik al ondervonden.
 
Tweedehands moet dat toch wel te vinden zijn?
En de kans is groot dat die schakelaar op meerdere Kawa modellen gebruikt wordt.
Ik vraag voor elk origineel onderdeel de prijs voor ik iets bestel.
De lichtschakelaar voor mijn Tracer kost ook rond de €300,ik heb een gebruikte gezocht en gevonden.
In de prijzen van originele onderdelen is geen logica te vinden heb ik al ondervonden.
Ja maar dat was dus juist mijn vraag ... wáárom zijn die krengen zo duur? Er zit niks bijzonders in?
 
Dat heb ik mij bij veel onderdelen al afgevraagd,en daar kan volgens mij niemand een juist antwoord op geven.
Soms vallen prijzen goed mee,en soms val ik bijna achterover als ik de prijs hoor.
Zelfs vergelijkbare onderdelen van hetzelfde merk maar ander type motor verschillen soms enorm in prijs,daarom vraag ik altijd eerst de prijs.
 
prijszetting heeft dan ook totaal niets te maken met productiekosten, maar alles met "wat denken we dat mensen bereid zijn er voor te geven" versus "bestaan er alternatieven op de markt".
 
Is dat werkelijk anders als de Aliexpress schakelaars van 10 euro?

Ik heb een drietal van die ali express stuurschakelaars gekocht en uit elkaar geplukt voor een projectje, tis niet zo mooi als wat er in de originele honda schakelaar zat en ik betwijfel ook of het net zo lang blijft werken, de draden zijn ook voornamelijk isolatie met ergens nog drie kuthaartjes koper of alu draad om de prik overheen te laten lopen.

De originele schakelaars zullen allicht ook uit china komen, maar er zal nog een QC van kawa aan vooraf gaan voor ze op de motor belanden. Die heeft Aliexpress niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan