Loctite Brembo 19x20 rempomp

Wim uut Drenthe

MF veteraan
18 jun 2003
13.306
299
Rolde
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Brembo 19x20 rempomp uit elkaar gehaald en nu zat er tussen het kunststof schroefdraad wat boven het zuigertje zit en metalen remdeel van de rempomp loctite. Voor het in elkaar zetten moet ik er uiteraard weer loctite tussen doen, alleen heb ik geen idee welke. Heb op de site van Loctite gekeken, alleen is de keus daar erg groot :P : klik.

Heeft iemand van jullie enig idee welk type loctite ik moet hebben :) ? Voor de duidelijkheid: het gaat om de volgende rempomp:
Brembo_10476060_detail.jpg
.

Alvast bedankt!!
 
Ehh de keuze is reuze :+ Ik zou zeggen, bel brembo.


Kies niet voor een te sterke versie en eventueel iets, wat op zowel metaal als kunststof kan.
 
Laatst bewerkt:
Als het puur alleen voor het borgen is, moet je Loctite 243 nemen. Dat plakt ongeveer net zo goed als een Nylock moertje (moertje met blauw kunstof ringetje er in), en krijg je dus ook weer fatsoenlijk gedemonteerd!
nee!.

Loctite en veel kunststoffen gaan niet samen! Ik heb die fout al eens gemaakt, en het is best knudde als iets wat >ECHT< op zijn plek moet blijven zitten na een uur gewoonweg uit elkaar valt! ;(
 
volgens sv_wim zit er al loctite aan... maar dat zal dan wel iets anders zijn!

had er een beetje overheen gelezen dat het schroefje van kunststof was... dat is over het algemeen wat lastiger te verlijmen (zeker als je niet weet welke soort kunststof het is)!
 
volgens sv_wim zit er al loctite aan... maar dat zal dan wel iets anders zijn!

had er een beetje overheen gelezen dat het schroefje van kunststof was... dat is over het algemeen wat lastiger te verlijmen (zeker als je niet weet welke soort kunststof het is)!

Heb net even met de importeur contact opgenomen van Brembo. Het is geen loctite, maar een soort van lijm als extra borging. Voor de remvloeistof zelf zit er al een afdichtingsring achter. Als zij de rempomp in elkaar zetten doen ze er in ieder geval niets aan, maar schroeven ze hem gewoon in elkaar. Dat ga ik dus ook maar doen.

Zou voor de zekerheid wel wat loctite/lijm kunnen gebruiken, maar dan moet ik wel de goede hebben :P. Bij revisiesetjes van bovenstaande rempomp wordt er in ieder geval geen lijm/loctite bijgeleverd.
 
Goed dat je opgebeld had, want ik wilde je ook waarschuwen voor het mixen van plastic en loctite. Veel soorten loctite zijn een vorm van superlijm, en dat tast het plastic aan. Zoek in ieder geval de goede uit. Dat zou Brembo je ook moeten kunnen vertellen, lijkt me.
 
Goed dat je opgebeld had, want ik wilde je ook waarschuwen voor het mixen van plastic en loctite. Veel soorten loctite zijn een vorm van superlijm, en dat tast het plastic aan. Zoek in ieder geval de goede uit. Dat zou Brembo je ook moeten kunnen vertellen, lijkt me.

Yepz, de betreffende importeur die ik aan de lijn had doet er bij een revisie ieder geval niets tussen. Opzich heeft het ook niet zoveel te lijden, want dat staafje wat op je remhendel zit aangesloten zit er immers ook nog tussen. Aan de andere kant doet Brembo het er ook niet voor niets tussen.

Bij mijn standaard rempomp van mijn CBR600RR zit het ieder geval wat makkelijker in elkaar door een veertje (hoe noem je zo`n ding :P) die het zuigertje tegen houdt (zie onderstaand jpg-tje uit het Werkplaatshandboek).

full
 
En de boel zit weer in elkaar!! Zonder loctite!! Mijn vader heeft toch nog wat loctite aan de buitenkant gedaan - just in case. Maar goed, volgens mij is dat niet nodig, zit wel goed vast zo!!

full
 
Loctite wat niet tussen het schroefdraad zit zal ook niet uitharden :')

Loctite hard uit als er geen zuurstof bij komt, daarom kun je het potje ook gewoon geopend houden :) (oke na een hele tijd zal het wel uit gaan harden..)
 
Loctite wat niet tussen het schroefdraad zit zal ook niet uitharden :')

Loctite hard uit als er geen zuurstof bij komt, daarom kun je het potje ook gewoon geopend houden :) (oke na een hele tijd zal het wel uit gaan harden..)

Wou ik net zeggen.Loctite heeft totaal geen nut als het niet onder druk gemonteerd zit zoals in een schroefdraad.Bij die Brembopompen is het een soort was of iets dergelijks waar dat mee gemonteerd zit.
 
Dan zit het er voor niks op :P . Maakt niet uit, remmetje komt in ieder geval weer goed terug nu!!

Deze week maar ff testrijden in de straat en nog maar een circuitdagje boeken om te kijken of ik mijn PR op Assen nog wat kan aanscherpen. Nu hopelijk wel zonder valpartijen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan