Logo motorclub

1%'ers zijn volgens mij gewoon de @$$holes onder de bikers, niet persé alleen HA.
Iemand met zo'n badge vindt zichzelf een outlaw en de rest van de motorrijders mietjes.

want je bent nog steeds niet bij ons geweest he, doe dat is zou ik zeggen :+

mensen die bij ons langskomen, zijn vaak nooit weg te slaan door de gezelligheid *O*
 
My two cents !

Het beste is natuurlijk om met je vers ontwerp even naar de regionale MC te stappen en te vragen wat ze ervan denken. Je krijgt dan te horen wat er wel of niet kan. Verder willen zij alles van je clubje weten, dus zorg dat je al de antwoorden kent.
Feit is dat je in je 1 delige patch geen kleuren, logo's, afbeeldingen of lettertypes gebruikt die ook door MC's worden gedragen, of deze nu in binnen- of het buitenland zitten maakt niet uit.
Verder zet je er geen woorden bij als "motorcycle club', '1%' of 'MC' op. Ook plaats je op je nieuwe logo geen plaatsnamen, provincienamen of kreten als "Holland' of 'Nederland'.
Nadat je hun 'Urbi Et Orbi' hebt gekregen kun je je patches opnaaien en ermee gaan rondkarren. :]
Uiteraard kan je vragen verwachten, zeker als je met je clubje ook over de grens gaat rijden waar je niet bekend bent bij de lokale clubs. Gebruik dus ook geen namen als Skull,Outlaw,Ghost,Bandit, Devil of Angel, om maar iets te noemen, maar meer iets van 'motorvrienden De Buikschuivers' of motortourclub 'De Kilometervreters' ;)
Hou je je niet aan de 'regeltjes', of probeer je de ruige bink uit te hangen met je ontwerp, kan het zijn dat je ooit je nieuwe vers gedrukte club t-shirtje in het openbaar gaat uitrekken en alleen nog verder als poetsdoek gebruikt kan worden. En die 'verkeerde' patches worden geheel gratis met een mes van je vestje gehaald. _O-


dat je geen imitaties gaat maken van bestaande logo's oke.
maar alleenrecht eisen op MC dat een afkorting is van het algemene motorclub of provincie/landnamen/plaatsnamen en andere algemene zaken dan ben je toch een kleuter.

en dat ze je wel ff aanspreken en je je shirt als poetslap daarna kan gebruiken.
ik dacht dat hells angels altijd beweerden dat ze een keurige niet criminele motorclub waren _O-

en dan dat gedoe dat het normale mensen met een normale baan zijn.
hoeveel van de leden hebben een baan met een opleidingsniveau met hbo/wo of zijn succesvol ondernemen :X

beetje sneu club mekaar. in het normale leven niks bereikt en door een agressief crimineel vennootschap te starten willen ze vooral zichzelf doen laten geloven dat ze juist niet gefaald hebben in het leven.

en altijd meteen dreigen |(

 
want je bent nog steeds niet bij ons geweest he, doe dat is zou ik zeggen :+

mensen die bij ons langskomen, zijn vaak nooit weg te slaan door de gezelligheid *O*
Ik ben vaak genoeg op bikerfeestjes geweest dus ik ken die gezelligheid ;)
Kom wel een keertje aanwaaien. Zonder 1% badge. _O-
 
Laatst bewerkt:
wat is nou een 1% badge
One Percenters

The term "One-Percenter" was coined after an incident in Hollister, California in 1947[14][15] which was dubbed the Hollister riot. Whether or not an actual riot occurred is debatable, but there was a motorcycle rally in Hollister from July 4 to July 6 of that year that was attended by about 4000 people. Several newspaper articles were written that, according to some attendees, sensationalized the event and Life magazine ran an article and a staged photograph of an intoxicated subject on a motorcycle parked in a bar. The film The Wild One, starring Marlon Brando, was inspired by the event, and it became the first in a series of movies that depicted bikers and members of motorcycle clubs in this stereotypical manner. The press asked the American Motorcyclist Association (AMA) to comment on the Hollister incident and their response[citation needed] was that 99% of motorcyclists were law-abiding citizens, and the last one percent were outlaws. Thus was born the term, "one percenter". They are also known as "Outlaw Motorcycle Gang" or (OMG) according to the ATF[16].

One-percenter MCs (OMCs) do not allow women to become full-patch members[17][18][19][20], rather, women are submissive to the men[21], treated as property, victimized by forcing them into prostitution or street level drug traffickers, and are often physically and sexually abused[22]. Any pay women receive is given to their individual men and sometimes to the entire club[23]. Women's roles as obedient followers, and their status as objects, make these groups extremely gender segregated[24].

Membership in what authorities term "Outlaw Motorcycle Gangs" is often racist as well[25]. For example, membership in the Hells Angels is not open to African-Americans[26][27] or Hispanics[28], which has led to creation of rival clubs such as the Bandidos and the Mongols Motorcycle Club[29]. MC members are not usually referred to by their given names, but instead refer to each other by nicknames, or road names, sometimes even displaying their road name on the club vest. Whether or not this practice was carried over from the military aviation history of colorful pilot callsigns is not known.

criminelen dus en wannabe losers
 
bla bla bla

en dan dat gedoe dat het normale mensen met een normale baan zijn.
hoeveel van de leden hebben een baan met een opleidingsniveau met hbo/wo of zijn succesvol ondernemen :X

bla bla bla

zeg toetsenbordheld, geloof niet dat hbo/wo een garantie is dat iemand een normaal leven heeft en al helemaal niet dat het keurige lui zijn, zou haast zeggen juist niet.

en je zal er van versteld staan hoeveel MC leden een eigen bedrijf hebben.
 
Tja t is maar hoe je het bekijkt :Y
Die mannen hebben een levenstijl waar bepaalde dingen bij horen
En dus ook regels


Dat zijn hun regels - andere motorrijders die niet in hun cluppie zitten hebben daar toch niks mee te maken.
Zolang het niet op hun logo lijkt kunnen ze je niet veel verbieden.
 
Ik ben vaak genoeg op bikerfeestjes geweest dus ik ken die gezelligheid ;)
Kom wel een keertje aanwaaien. Zonder 1% badge. _O-

daarom moet je langskomen, wij zijn niet net als alle andere bikerclubs :N

en idd, in die clubs gaan heel wat zaakjes en handeltjes rond hoor... en zijn heus niet allemaal boeven O-)
 
zeg toetsenbordheld, geloof niet dat hbo/wo een garantie is dat iemand een normaal leven heeft en al helemaal niet dat het keurige lui zijn, zou haast zeggen juist niet.

en je zal er van versteld staan hoeveel MC leden een eigen bedrijf hebben.


legale bedrijven die niet als denkmantel dienen :')

yeah right, le creme de la creme van de samenleving zit bij de hells angels _O- :W
 
legale bedrijven die niet als denkmantel dienen :')

yeah right, le creme de la creme van de samenleving zit bij de hells angels _O- :W
Over het algemeen werken ze in een motorzaak, beveiliging of hebben een tattoozaak.
Ik kan je zelfs een voorbeeld noemen van een member die Delfts Blauw schilder was.
 
hey, ik wil geen discusie aanwakkeren verder ofzo, en mischien is dit iets voor een ander topic, maar in mijn "naiviteit" wist ik 99% (no pun intended) van wat hier staat gewoon niet.

tuurlijk heb ik wel eens van de hells angels gehoord, maar bijvoorbeeld nog nooit van 1%, de afkorting MC betekent voor mij motor club, dus de yzf-r club waar ik lid van was, zie ik dan ook gewoon als een groepje mensen die r1-en of r6-en hadden en af en toe leuke toerritjes maken, een keer een leuke workshop, of een circuit dagje.. en dat is dan een motor club.. zie ik dat verkeerd? (geen kritiek, oprechte vraag!)

Ik het wel rete interesant. maar de grap is.. zoveel is er nog niet duidelijk...

ik krijg verschillende indrukken over motor clubs, van vrij positief, tot redelijk negatief... ik wil daar verder ook niet te veel mening over vormen, want het is mijn ding niet, en staat rerdelijk ver van mijn dagelijks doen en laten... vind ik ook prima verder.. maar toch ben ik benieuwd, is dit iets dat heel erg speelt in nederland? zijn er veel clubs echt actief in die vorm? (lees 1%, hells angels, etc.) hebben clubs als de suzuki bandit club, de yzf-r club, de erm... de fazer club, etc. etc. daar uberhaupt iets mee te maken?

maar goed.. dit is mijn nieuwsgierigheid.. niet heel belangrijk verder. :)
 
Ontopic:
Jammer Sarah dat je gewoon totaal niet meer gereageerd hebt :(

Offtopic:
Ik sta weer he-le-maal paf van het feit dat 'bepaalde motorclubs' hun regels opdringen aan nietsvermoedende andere motorclubs / personen. Wat een gelul is dat toch dat de 'grote bekende motorclubs' een beetje bepalen hoe het logo van andere motorclubs eruit ziet???

Als ik hier op de Veluwe een nieuwe motorclub wil starten met daarin de tekst 'MC Veluwe-Riders' met daarin de Nederlandse vlag (is dat een 'tricolor' zoals hier bedoeld wordt?) en een roofvogel of hert ofzo erbij en dat achterop mijn jasje wil naaien is dat een probleem omdat bepaalde MC's dan beginnen te huilen over respect? Hou toch eens op.

Tuurlijk, je gaat niet zomaar met het echte logo van een bestaande MC rondfietsen en ook niet met eentje die bewust wel heel veel weg heeft van een bestaand logo, maar dat je je logo moet gaan laten keuren door de plaatselijke club en dat er geen MC e.d. bij mag staan, toedeledokie! Blijf lekker in je eigen wereldje.

Of, heb ik het nu echt niet begrepen en heb ik al het voorgaande verkeerd geïnterpreteerd?
 
Laatst bewerkt:
Dit is ons clublogo, zelf gemaakt.
[afbeelding]

't Anker komt door de kroeg waar we altijd zitten, en waar het is opgericht.
En dan moet je daar een logo voor verzinnen :P ghehe aardig gelukt al zeg ik t zelf...

zelf gemaakt slaat op de letters die toegevoegd zijn? Er is hier sprake van een copy right kwestietje. Zal me een rotzorg zijn, maar zeg dan iig niet dat je 'm zelf gemaakt hebt. :)
 
Ontopic:
Jammer Sarah dat je gewoon totaal niet meer gereageerd hebt :(

Offtopic:
Ik sta weer he-le-maal paf van het feit dat 'bepaalde motorclubs' hun regels opdringen aan nietsvermoedende andere motorclubs / personen. Wat een gelul is dat toch dat de 'grote bekende motorclubs' een beetje bepalen hoe het logo van andere motorclubs eruit ziet???

Als ik hier op de Veluwe een nieuwe motorclub wil starten met daarin de tekst 'MC Veluwe-Riders' met daarin de Nederlandse vlag (is dat een 'tricolor' zoals hier bedoeld wordt?) en een roofvogel of hert ofzo erbij en dat achterop mijn jasje wil naaien is dat een probleem omdat bepaalde MC's dan beginnen te huilen over respect? Hou toch eens op.

Tuurlijk, je gaat niet zomaar met het echte logo van een bestaande MC rondfietsen en ook niet met eentje die bewust wel heel veel weg heeft van een bestaand logo, maar dat je je logo moet gaan laten keuren door de plaatselijke club en dat er geen MC e.d. bij mag staan, toedeledokie! Blijf lekker in je eigen wereldje.

Of, heb ik het nu echt niet begrepen en heb ik al het voorgaande verkeerd geïnterpreteerd?

Lijkt mij goed, sommige mensen schijnen in een fantasiewereld te leven.
 
nietsvermoedende clubjes kunnen zich vooraf laten informeren.cq eerst eenms rondneuzen voordat men wat onderneemt.
vele mc´s worden opgestart op een dusdanige boerenfluitjesmanier dat het dus helemaal nergens meer over gaat.......en noemt zich dan mc......en dan ook nog met collors gaan lopen.
en dat is nou net tegen het zere been van een kleine groep mc´s die wel 100 procent goed georganiseerd zijn en minstens twintig jaar in de scene rondlopen.
in duitsland was dat in het verleden anders en had elk dorp wel een collorclub of mc.ook dat filtert zich aardig uit de laatste jaren.
in nederland wordt dat al vanaf het begin erg strak in de hand gehouden door de raad van inmiddels negen.scheelt ook een hoop onderlinge strijd omdat het juist georganiseerd is.

en nog eens wat de meesten hier zoals de ts die ff een mc willen beginnen weten donders goed waar men mee bezig is en probeerd het toch(of met collors of met mc in de naam of met een frontpatch waar mc in staat)en asl men dan een waarschuwing krijgt of erger de bek kapot .staat men dom te kijken ....oh dat wist ik niet....ja tuurlijk. je weet toch verdomme wat je op je jas naait anders had je er waarschijnlijk nix opgenaaid maar nee je vind het stoer om mc op je jasje te naaien........dan moet je de risicos daar ook van dragen lijkt mij.

en ja ik draag idd mc en ben idd lid van een mc en heb daar lang voor moeten knokken(niet letterlijk opvatten)en als ik iemand tegenkom waarvan ik weet(en neem van mij aan dat ik dat weet,want ik weet hoe de kaart in nl eruitziet op mc gebied)dan wordt hij of zij door mij vriendelijk doch uiterst dringend verzocht hier heel rap afstand van te doen.

een ander verhaal wordt het als je mtc(motortoerclub in je logo hebt,zolang je niet in dezelfde stijl
als de collorclubs loopt en zeker niet met een plaatsnaam erin.,
dat wordt namelijk weer wel getolereerd
 
Ontopic:
Jammer Sarah dat je gewoon totaal niet meer gereageerd hebt :(

Offtopic:
Ik sta weer he-le-maal paf van het feit dat 'bepaalde motorclubs' hun regels opdringen aan nietsvermoedende andere motorclubs / personen. Wat een gelul is dat toch dat de 'grote bekende motorclubs' een beetje bepalen hoe het logo van andere motorclubs eruit ziet???

Als ik hier op de Veluwe een nieuwe motorclub wil starten met daarin de tekst 'MC Veluwe-Riders' met daarin de Nederlandse vlag (is dat een 'tricolor' zoals hier bedoeld wordt?) en een roofvogel of hert ofzo erbij en dat achterop mijn jasje wil naaien is dat een probleem omdat bepaalde MC's dan beginnen te huilen over respect? Hou toch eens op.

Tuurlijk, je gaat niet zomaar met het echte logo van een bestaande MC rondfietsen en ook niet met eentje die bewust wel heel veel weg heeft van een bestaand logo, maar dat je je logo moet gaan laten keuren door de plaatselijke club en dat er geen MC e.d. bij mag staan, toedeledokie! Blijf lekker in je eigen wereldje.

Of, heb ik het nu echt niet begrepen en heb ik al het voorgaande verkeerd geïnterpreteerd?
................lekker met een nl vlag en kanarie rond gaan rijden joh en zeker mc eronder naaien.
euh jij woont op de veluwe??
kan je een aantal plekken noemen op de veluwe waar je je in dat geval maar beter niet meer kan laten zien.
 
nietsvermoedende clubjes kunnen zich vooraf laten informeren.cq eerst eenms rondneuzen voordat men wat onderneemt.
vele mc´s worden opgestart op een dusdanige boerenfluitjesmanier dat het dus helemaal nergens meer over gaat.......en noemt zich dan mc......en dan ook nog met collors gaan lopen.
en dat is nou net tegen het zere been van een kleine groep mc´s die wel 100 procent goed georganiseerd zijn en minstens twintig jaar in de scene rondlopen.
in duitsland was dat in het verleden anders en had elk dorp wel een collorclub of mc.ook dat filtert zich aardig uit de laatste jaren.
in nederland wordt dat al vanaf het begin erg strak in de hand gehouden door de raad van inmiddels negen.scheelt ook een hoop onderlinge strijd omdat het juist georganiseerd is.

en nog eens wat de meesten hier zoals de ts die ff een mc willen beginnen weten donders goed waar men mee bezig is en probeerd het toch(of met collors of met mc in de naam of met een frontpatch waar mc in staat)en asl men dan een waarschuwing krijgt of erger de bek kapot .staat men dom te kijken ....oh dat wist ik niet....ja tuurlijk. je weet toch verdomme wat je op je jas naait anders had je er waarschijnlijk nix opgenaaid maar nee je vind het stoer om mc op je jasje te naaien........dan moet je de risicos daar ook van dragen lijkt mij.

en ja ik draag idd mc en ben idd lid van een mc en heb daar lang voor moeten knokken(niet letterlijk opvatten)en als ik iemand tegenkom waarvan ik weet(en neem van mij aan dat ik dat weet,want ik weet hoe de kaart in nl eruitziet op mc gebied)dan wordt hij of zij door mij vriendelijk doch uiterst dringend verzocht hier heel rap afstand van te doen.

een ander verhaal wordt het als je mtc(motortoerclub in je logo hebt,zolang je niet in dezelfde stijl
als de collorclubs loopt en zeker niet met een plaatsnaam erin.,
dat wordt namelijk weer wel getolereerd

Zie mijn vorige post... -O-
 
de afkorting MC betekent voor mij motor club.. zie ik dat verkeerd?

De term MC staat voor het Engelstalige "Motorcycle Club"

want het is mijn ding niet, en staat redelijk ver van mijn dagelijks doen en laten...

Dat geldt voor de meeste mensen. De 1% scene is een, noem het maar, 'sub-cultuur' die eigenlijk erg gesloten is, volgens hun eigen regels leeft en waar ook niet iedereen zomaar geaccepteerd wordt. Begeef je je in dat wereldje is het nuttig dat je vooraf de 'Do and Don'ts' weet. ;)

Vind ik ook prima verder.. maar toch ben ik benieuwd, is dit iets dat heel erg speelt in nederland? zijn er veel clubs echt actief in die vorm?

nee, binnen nederland zijn dus de 9 MC's en nog een paar 'frontpatch' clubs die actief zijn. Deze vallen dus allen onder de MC's. Een groot aantal andere Harley Davidson clubs en HOG clubs dragen geen colors maar een eendelige patch en vallen onder de 'Harley Davidson Clubs'. Voor de 'leek' is het verschil vaak niet direct te zien, maar voor wie bekend is in de scene is dit direct duidelijk.

hebben clubs als de suzuki bandit club, de yzf-r club, de erm... de fazer club, etc. etc. daar uberhaupt iets mee te maken?

Nee, binnen Nederland rijden alle MC's uitsluitend Harley Davidons. Ik heb zelf nog geen 1% club gezien waar iets anders dan HD wordt gereden. In Duitsland bijvoorbeeld rijden wel veel MC's met verschillende merken rond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan