Loodvervanger

Ik heb een Virago XV1000 uit Amerika gehad.
Daarbij was het zo mooi dat de uitlaat mooi grijs kleurde na een lange rit.
Toen kwam de Euro 95 zonder lood en de uitlaat bleef zwart.

Maar in the US of A hadden ze dat al eerder, dus loodvervanger was niet nodig.
 
Heb nog een vraag voor jullie, rechter voorschijf wordt heet, remblokken lopen dus aan.
Voordat ik alles uit elkaar haal, heeft iemand idee wat er aan de hand kan zijn, of hier ook al eens tegen aan is gelopen.?
 
nu de zuiger er bijna uit is, is het mischien handig om eerst even te kijken of de zuiger/keringen inderdaad wel vervangen moeten worden. Mischien handig om een foto te plaatsen van de huidige situatie?

Edit: eerst bovengenoemde punten controleren voor je zomaar iets gaat vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

probeer zuiger uit klauw te krijgen,met hendel al naar buiten gedrukt(pompdruk), krijg zuiger er met geen mogelijkheid uit, suggesties ??

Met de pompdruk niet ?
Zo ja dan is (denk ik) nu je vloeistofpotje leeg. Loskoppelen, doek er om en dan via het schroefdraadgat de cup er met een compressor uit blazen.
 
Als je de zuiger er helemaal uit haalt word het zo'n kliederboel. D'r komt best een hoop remvloeistof uit en het word later weer zo'n gedoe met ontluchten.

Zou zelf de boel eerst even goed schoon maken (remreiniger) en controleren op oxidatie plekjes. wat koper/remmenvet op de juiste plaatsen aanbrengen en vervolgens testen of de zuiger alweer wat makkeler terug gaat.

Lukt dit niet zou ik eens na gaan denken over het reviseren van de klauw
 
Foto
full
 
Heb ik allemaal geprobeerd, gaat niet terug.
Heb inmiddels andere remklauwen geregeld, volgens kennis van mij niet verantwoord om mee te rijden.
Waarschijnlijk is de klauw te heet geweest en is er van binnen iets kapot.

Bedankt voor alle adviezen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan