Martell's eigenbouw Softster 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo staat het blok er nu bij:
full

full



Primaire kant nagenoeg weer compleet en in elkaar:
full


Voorbeeld van de soort verassingen die je kunt tegenkomen. Luchtfilter achterplaat is ooit zonder de juiste spacers er op gebout, en strak aangetrokken. En daarom natuurlijk gebarsten. Blik van bovenaf:
full

full
 
Zo staat het blok er nu bij:
[afbeelding]
[afbeelding]


Primaire kant nagenoeg weer compleet en in elkaar:
[afbeelding]

Voorbeeld van de soort verassingen die je kunt tegenkomen. Luchtfilter achterplaat is ooit zonder de juiste spacers er op gebout, en strak aangetrokken. En daarom natuurlijk gebarsten. Blik van bovenaf:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iedergeval goed bezig. Mijn voyager project staat al 2 jaar stil. Van de winter maar weer poging doen. Vrouwtje heeft nog teveel verbouw ideeën.
|(
 
Andere backplate is binnen.

Maar ik heb gelijktijdig ook een CV spruitstuk en Keihin CV + Dynojet inhoud besteld. Ik verwacht dattie uiteindelijk gewoon op de Keihin gaat draaien.

Overigens zag ik, nadat transmissie en primair helemaal dicht waren, nog een onderdeeltje liggen in een bakje :')

Alles weer open, uiteraard _O-

full

full


Hoort bij het schakeldeel, tussen primair en bak in...
 
Nou, t gaat iig een Keihin worden.

Want die super E vertrouw ik niet zo op een Sportster blok.

Het blok zat bijna in elkaar, totdat ik er achter kwam dat de stagière een onderdeeltje vergeten was.
Bak er weer uit, alles opnieuw controleren.

Ik hoor dat ik het nu goed heb zitten, soms zijn er gewoon te weinig plaatjes om goed te kunnen zien waar nou hoeveel en welke ringetjes moeten komen te zitten.

Uiteindelijk wat dingen aangepast, en gearbox er weer in.

Schakelmechanisme gecontroleer en loop van de bak gecontroleerd. so far, so good.

Stator er weer op. Dop goed op de plek zetten

Dan passen en meten met vervangen korf. Gaat soepel en lekker. Geen speling, loopt niet aan.

Lijkt er op dat primair ook in elkaar kan. Dan blok in frame hangen, en andere dingen afmaken.

Foto's komen nog. MF doet ff moeilijk met ploatjes op t moment.
 
Foutje gemaakt.
Ik had de schokdemper aan de voorzijde wat laten zakken. Stond het mooier in lijn met bovenste framebuis.

Alleen dan gaat het blok er niet makkelijk meer in, want het beugeltje steekt net te ver uit.
Natuurlijk kan ik dan achterste klepdeksel verwijderen en zo, maar het is ook een aanleiding om die !@#@$vering maar een goed aan te pakken.

Ik haal de schokkert er tussenuit, en haal de meeste aansluitbeugeltjes weg.

Ik heb nog wel meer te doen, dus voorlopig maar ik er maar weer even een hardtail van.

Later kan die schokkert wel weer terug, voordat de boel naar de poedercoater gaat. Overigens heb ik ook nog een mooi setje shocks van een softail liggen, dus wellicht ga ik die nog gebruiken.

Ik heb foto's, maar ff wachten tot MF die weer pikt.
 
Ff wat papieren en plaatjes er bij, moet wel zeker weten dat alle ringetjes goed zitten.
full


dan bak er in.
full


stator er op, afdichtdop goed plaatsen
full

full

full


testen, passen en testen, met koppelingskorf er op
full



deksel er op, en in het frame zetten
full



resultaat grof slijpwerk om aan de voorkant de lipjes voor de schokkert weg te halen. Dat moet nog netjes gemaakt worden. ooit.
full
 
Ik gebruik tegenwoordig geen speedtest meer om te kijken hoe het met mijn internet snelheid is.

Ik open deze pagina met plaatjes. Als hij deze kan laden dan is m'n internet supersnel O-) :+



Lekker bezig Martell !!
 
Ik gebruik tegenwoordig geen speedtest meer om te kijken hoe het met mijn internet snelheid is.

Ik open deze pagina met plaatjes. Als hij deze kan laden dan is m'n internet supersnel O-) :+



Lekker bezig Martell !!
Voor de meelezers uit Zeeland, heb ik ze verkleind naar 2000x1500.

Begin volgende week is alles zichtbaar, wees gerust :)
 
Altijd controleren waar je hebt gewerkt.
Want ondanks dat ik het drie heb gecontroleerd, en zeker wist dat ik deze ring ook weer juist op één van de assen van de gearbox had geplaatst, ligt dit toch nog op de werkbank :')
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan