Materiaal frictieplaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verteld je inderdaad niet welk "compound material" en ceramic er gebruikt wordt, idd ... :N

Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van Wiki, meestal kom je daar dat soort dingen juist wél te weten :o
 
Laatst bewerkt:
Als dit niet de platen zijn die je bedoeld, en je bedoeld ook de "echte" koppelingsplaten....welke dan in godsnaam??


Als dit wel de platen zijn die je bedoeld, waarom vraag je het dan als je al weet dat ze van staal zijn??

})

Hij bedoelt gewoon de frictie platen, das niet zo moeilijk toch :+
En dan het materiaal waar het frictie materiaal op zit geplakt (de drager). Dit is een één of andere aluminium legering. Welke precies weet ik niet.

De glade platen hoeven overigens niet van staal te zijn. De zijn soms ook van aluminium gemaakt.
 
Ja Dwarl. Ik vroeg het me gewoon af. Ik dacht dat het alu was maar ik zag kans ze in een tuinkachel te smelten. Lijkt me sterk dat ik het vuur zo heet gekregen had.

21082011121.jpg
 
Nee dat niet, magnesium gaat in vlammen op, blijft niet veel van over. Ik heb wel eens een carterdeksel van een JLO brommer laten verdwijnen na verhitting op een potkachel
 
Verbaast me niet hoor. Alu smelt al bij ongeveer 660 graden en je kunt soms een tuinkachel al roodgloeiend krijgen (700 graden +).

Hoe kom je er trouwens op om je koppelingsplaten in de tuinkachel te gooien :? :+
 
Materials
Various materials have been used for the disc friction facings, including asbestos in the past. Modern clutches typically use a compound organic resin with copper wire facing or a ceramic material. A typical coefficient of friction used on a friction disc surface is 0.35ų for organic and 0.25ų for ceramic. Ceramic materials are typically used in heavy applications such as trucks carrying large loads or racing, though the harder ceramic materials increase flywheel and pressure plate wear.

Clutch Tech and Torque Calculator
 
Dinky-Toy metaal ... dus :P

[me="wimmel_1"]heeft nog wat orginele DT's in goede staat, mooi dat ik ze niet ga op offeren om 't te testen _O- [/me]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan