MaxSym 600i helm?

Hoi iedereen,
Sinds gisteren rijd ik met een MaxSym 600i. (zonder bijkomende koffer(s)
Vandaag merk ik dat mijn helm (Schuberth) er niet inpast. (onder het zadel dus)
Heb nog een bestelling openstaan voor de nieuwe C5 maar zal dus niet doorgaan :(
Naar welke helm mét intercom zou ik dan moeten uitkijken die er wel inpast?

Ben ook nieuw in dit forum
zonet geregistreerd
 
Laatst bewerkt:
Al eens geprobeerd de helm te kantelen? Heb een tijdje een Beverly 350 gehad en daar kon de helm alleen gekanteld in liggen. Ik bedoel op zijn zijkant.
 
Dan heb je een maxiscooter en dan past de helm er nog niet is |( Toen ik mijn Nolan systeemhelm kocht heb ik gevraagd of ik onder het zadel mocht passen. Dat mocht ( met tegenzin) maar alleen met de helmtas. Logisch want als de koop niet doorgaat willen ze geen beschadigde helm terug. Ik moest wel de kinbak half open zetten anders lukte het niet. Maar ik heb maat M en Nolan hanteert drie maten schaal. S en M hebben de kleinste schaal. Schuberth heeft voor de C4 twee schalen (weet ik niet zeker) en voor de C5 weer drie schalen.
 
heel vervelend als je helm niet past. Ik heb zelf gemerkt dat de vorm ontzettend veel uitmaakt. Dus het is gewoon een kwestie van passen. Mijn Shoei GT air 2 paste prima in mijn Burgman 400, maar niet in mijn Tmax. Mijn huidige Kymco Myroad heeft ook een ontzettend ruim vak maar met een hele rare smalle rand in het midden. Hierdoor past de helm ook maar op 1 manier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan