Meer chopper geluid creëren

Raytjuh

Rookie
30 jan 2021
10
2
Hey hallo luitjes,
ik ben sinds kort in het bezit van een dikke vl1500 intruder en nou vroeg ik me af of er uitlaten beschikbaar zijn die wat zwaarder klinken maar die wel onder de limiet blijven van mevr. Justitia
Zoja welke zouden dat zijn en waar kan ik die scoren?

Alvast bedankt
Mvg
 
Vergeet de harley (dat is amerikaans baggerspul dat veel te duur is, en dat steeds kapot gaat ;))
Je kan waarschijnlijk er wel een andere demper of eventueel een ander uitlaat systeem voor kopen.
Hou er rekening mee dat dit best wat kost...
vance&hines maken mooie pijpen, vaak via je lokale motorzaak te krijgen
 
Informeer bij motorzaken of google even op "uitlaat vl1500".
Als je uitlaten met een E-keur koopt ga je nooit problemen krijgen met de politie,in eender welk land.
Zonder E-keur kan je voeg of laat problemen verwachten.
 
Ze houden de aantal db aan wat op je frame plaatje staat.

Hier is je motor namelijk wettelijk mee goed gekeurd.
 
Zo'n standaard uitlaat zit daar ver onder denk ofnie ?

De waarden worden gemeten met de standaard uitlaten, dus als je er luidere pijpen onder zet, kom je daar boven. Wat mij betreft met de ontwikkelingen van afgelopen jaren gewoon niet doen. Motorrijders worden al afgeschilderd als criminelen die allemaal brulpijpen op hun motoren zetten, waarom zou je dat vooroordeel bevestigen?
 
Informeer bij motorzaken of google even op "uitlaat vl1500".
Als je uitlaten met een E-keur koopt ga je nooit problemen krijgen met de politie,in eender welk land.
Zonder E-keur kan je voeg of laat problemen verwachten.

Ook met E-keur kan je problemen verwachten als het geluidslimiet boven het toegestane komt wat op je chassisplaatje staat op je motor. In Nederland zal dit wel loslopen maar in Tirol hangen er op verschillende passen al decibel meters daar je gewoon op kenteken bekeurd word als je dit overschrijdt. Zelfs standaard motoren zijn al niet meer welkom op deze passen.
 
Alle bangmakerij op een stokje; een motorfiets die een E-keur heeft, is gewoon goedgekeurd voor de europese wetgeving.
Tirol ligt in Europa, niet in Zimboektoe, en dus zullen ook de tiroler handhavers een goedgekeurde motor moeten toelaten.

Kanttekening; de dB-A waarden worden vaak bij een bepaald toerental gemeten, zie je typeplaatje.
Ga je op een hoger toerental zitten, dan geeft dat meer geluid...
Een open blèrpijp kan met lage toeren nog door een geluidsmeting komen, terwijl een goedgekeurde pijp bij een hoog toerental er niet doorkomt.
Dus...; Meten bij juiste toerental, dat weet ook de handhaving
 
Alle bangmakerij op een stokje; een motorfiets die een E-keur heeft, is gewoon goedgekeurd voor de europese wetgeving.
Tirol ligt in Europa, niet in Zimboektoe, en dus zullen ook de tiroler handhavers een goedgekeurde motor moeten toelaten.

Kanttekening; de dB-A waarden worden vaak bij een bepaald toerental gemeten, zie je typeplaatje.
Ga je op een hoger toerental zitten, dan geeft dat meer geluid...
Een open blèrpijp kan met lage toeren nog door een geluidsmeting komen, terwijl een goedgekeurde pijp bij een hoog toerental er niet doorkomt.
Dus...; Meten bij juiste toerental, dat weet ook de handhaving

Bangmakerij? Leest u rustig eens verder Limiet is een feit: Te luide motoren verboden in Tirol - MotoPlus
Een volledig standaard motor, dus met E-keur uiteraard word dus gewoonweg niet toegelaten.
Als je op kenteken onder de 95 dB zit dan zit je veilig, maar ik vermoed dat het net zoals op circuits gemeten zal gaan worden.
Nu met de komst van Euro 5 zal dit alleen maar erger zijn.
 
Alle bangmakerij op een stokje; een motorfiets die een E-keur heeft, is gewoon goedgekeurd voor de europese wetgeving.
Tirol ligt in Europa, niet in Zimboektoe, en dus zullen ook de tiroler handhavers een goedgekeurde motor moeten toelaten.
..

Onzin idd, dat kan gewoon met lokale wetgeving. Zelfde als hier een dijk afsluiten voor motoren.

Pakkans is een ander verhaal. Maar het kan dus gewoon, in Zimboekte is het waarschijnlijk makkelijker ;)
 
Bangmakerij? Leest u rustig eens verder Limiet is een feit: Te luide motoren verboden in Tirol - MotoPlus
Een volledig standaard motor, dus met E-keur uiteraard word dus gewoonweg niet toegelaten.
Als je op kenteken onder de 95 dB zit dan zit je veilig, maar ik vermoed dat het net zoals op circuits gemeten zal gaan worden.
Nu met de komst van Euro 5 zal dit alleen maar erger zijn.
In dit artikel staat precies hetzelfde als wat ik aangeef; er wordt gemeten bij een bepaald toerental dat vastligt.
Ik durf rustig met mijn ouwe originele zijkleppert naar Tirol want;
- voldoet aan geen enkele eis...
- voor het bouwjaar waren geen eisen..
- ik ga over de 95 dB heen vrees ik.

Laat Agent Snor maar bewijzen wat hij wil, hij kan en mag mij niet weigeren.
Geloof me; de EU zal hier zéker op inspringen, want motoren die goedgekeurd zijn mogen niet geweigerd worden.
Ik zie de rechtzaken al binnenkomen..
 
Laat Agent Snor maar bewijzen wat hij wil, hij kan en mag mij niet weigeren.
Met die redenatie van jouw is het afsluiten van stadscentra voor oude diesels etc dus ook onwettig want het karretje was ooit eens goedgekeurd?
 
De waarden worden gemeten met de standaard uitlaten, dus als je er luidere pijpen onder zet, kom je daar boven. Wat mij betreft met de ontwikkelingen van afgelopen jaren gewoon niet doen. Motorrijders worden al afgeschilderd als criminelen die allemaal brulpijpen op hun motoren zetten, waarom zou je dat vooroordeel bevestigen?
 
Nee, dat was vroeger. Tegenwoordig is het loud pipes ruin bikers lifes.
 
Met die redenatie van jouw is het afsluiten van stadscentra voor oude diesels etc dus ook onwettig want het karretje was ooit eens goedgekeurd?
Dat is uitstoot, milieu...we hebben het toch over geluid?
Appels- peren...

Een T-Ford is ook goedgekeurd, maar mag met zijn max. van 65 km/u niet op de snelweg waar minimaal 80km/u gereden moet kunnen...
En zo kunnen we nog doorgaan.
 
Dat is uitstoot, milieu...we hebben het toch over geluid?
Appels- peren...

Een T-Ford is ook goedgekeurd, maar mag met zijn max. van 65 km/u niet op de snelweg waar minimaal 80km/u gereden moet kunnen...
En zo kunnen we nog doorgaan.
Ook hiermee zit je verkeerd.
 
Dat is uitstoot, milieu...we hebben het toch over geluid?
Appels- peren...

Een T-Ford is ook goedgekeurd, maar mag met zijn max. van 65 km/u niet op de snelweg waar minimaal 80km/u gereden moet kunnen...
En zo kunnen we nog doorgaan.

Op de snelweg moet je minimaal 60 kunnen en mogen rijden. Dat je lichtelijk levensmoe bent als je dat ook doet is een tweede.
 
Terug
Bovenaan Onderaan