Merkproducten versus stickerloos

vannelle

MF veteraan
23 nov 2007
3.491
2
where ever I lay my hat.....
Zonet een aangename ervaring gehad bij een motorzaak waarvan ik de naam niet zal noemen omdat ik niet wil spammen.
Ik had olie en een oliefilter nodig en ipv. via internet te bestellen had ik zoiets van: Ik ga ff naar een echte zaak, mijn vrouw wil tenslotte meer dingen samen met mij doen. :+

Verkoper was bezig met een andere klant allerlei dingen door te spreken maar maakte wel tijd voor ons vrij.
Ik vond dat die andere klant ook recht had op volledige aandacht dus had zoiets van: Maak lekker af waar je mee bezig bent, wij neuzen wel ff rond. Ook leuk.

Maar daar ging het niet om.
Filter uit het schap, uit eigen beweging carterplugringetje er bij gedaan (koper :P ) en toen de olie.
Hij zei: Ik kan 2 dingen doen, ik heb hier in het schap Castrol staan en diezelfde olie gebruiken wij in onze werkplaats ook.
Alleen wij hebben daar een groot vat staan en qua inkoop is die een stuk goedkoper.
Ik mocht kiezen: 4 liter Castrol 10W40 met een mooie sticker op de jerrycan voor 55 euro of 4 liter precies dezelfde olie in een anoniem tankje voor 45 euro.
Daar stond dan wel met stift "Speed olie 10W40" op geschreven. :)
Mensen uit regio Bergen op Zoom weten nu vast ook wel welke zaak ik bedoel. :+

Kijk, ik snap ook wel dat als je groter inkoopt (vat ipv jerrycan) de prijs omlaag gaat.
Maar ik vind het zó netjes van die zaak dat ze de klant dat voordeel óók gunnen.
En dat vond ik het vermelden waard.

Motorrijden is leuk, op zich niet duur maar alles wat je kan besparen is mooi meegenomen toch?
En vat besparen niet verkeerd op, het moet wel goed en vooral veilig zijn.
Merkproducten die onder een andere naam verkocht worden dus.

Uiteraard ben ik nu nieuwsgierig naar andere verhalen.
Wie weet er nog meer producten die eigenlijk van een sterk merk zijn maar goedkoper onder een andere naam op de markt worden gezet?
Denk hierbij aan remdelen, lagers, kettingen, tandwielen enz.
 
Precies dezelfde olie? Jij hebt een laboratorium thuis? ;)

Ik had ooit vaag eens ergens opgevangen dat de pindakaas in de potjes van de huiswerken vanuit dezelfde fabriek komt als de potjes pindakaas van Calve. Maar dat lijkt me niet echt heel relevant..
 
Ik heb idd een laboratorium thuis, maar da's om inkomsten te genereren. Wel gevaarlijk om dat op een forum te zetten trouwens...... :+

Nee, ik ga af op wat me verteld wordt en aangezien het heel logisch klinkt heb ik geen reden om aan zijn verhaal te twijfelen.
En omdat ik me voor kan stellen dat het met meer producten zo gaat vroeg ik dus of er meer voorbeelden van waren.
Jouw pindakaasvoorbeeld is idd een goeie (lekker spul is dat toch) maar ik hou het liever motorgerelateerd. :)
 
Mja toen ik een lekkende koppakking had kreeg ik wel eens 5liter jerrycans met koelvloeistof mee voor een paar euro.. :) Denk dus dat het eigenlijk voor alle vloeistoffen wel op gaat.
 
Remblokjes van Jappen worden door Nissin of Tokico zelf gemaakt maar onder de naam van de fabrikant op de markt gezet. Heb echter nog nooit een adres gezien waar je deze van Nissin zelf zou kunnen bestellen.
 
Precies dezelfde olie? Jij hebt een laboratorium thuis? ;)

Ik had ooit vaag eens ergens opgevangen dat de pindakaas in de potjes van de huiswerken vanuit dezelfde fabriek komt als de potjes pindakaas van Calve. Maar dat lijkt me niet echt heel relevant..


dat klopt ook alleen ze gebruiken andere recepten
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat een paar jaar geleden Brembo remblokjes in een Brembo zakje met Honda sticker 44 euro kostten, tegen 40 euro in een Brembo zakje. -O-
 
Wiellagers, orgineel 125 euro voor alle 5,

Bij de groothandel voor 71, met verzendkosten. Merk koyo en das nou ook toevallig die suzuki zelf ook gebruikt
 
Wiellagers, orgineel 125 euro voor alle 5,

Bij de groothandel voor 71, met verzendkosten. Merk koyo en das nou ook toevallig die suzuki zelf ook gebruikt

Ik kon laatst voor €205,- een nieuwe knipperlicht schakelaar voor mijn aygo kopen bij de Toyota dealer. Toen ben ik naar een universele garage in de buurt gegaan en die hebben precies dezelfde schakelaar via Citroen (of Peugeot, weet ik niet meer) besteld voor +- €65,-. _O-
 
Laatst bewerkt:
Motofit in Veenendaal doet hetzelfde, mag je zelf flessen of jerrycan meenemen en uit het vat pompen. Literprijs weet ik niet, maar stukken goedkoper dan de kant en klare vaatjes ;)
 
Ik kon laatst voor €205,- een nieuwe knipperlicht schakelaar voor mijn aygo kopen bij de Toyota dealer. Toen ben ik naar een universele garage in de buurt gegaan en die hebben precies dezelfde schakelaar via Citroen (of Peugeot, weet ik niet meer) besteld voor +- €65,-. _O-


Een Aygo?
 
Remschijven, blokken, fuseekogel, uitlaatdeel en carterpan. Volgens de dealer bijna 1000 pleuro ex montage, via internet besteld op 2 verschillende adressen (carterpan was wat lastig, nooit geweten, dat een onderdeel van 22,50 zo lastig te krijgen was). Totale prijskaartje was 320 pleuro en een zaterdag werk. toch ietsje minder dan de bijna 1000 van de dealer, waar ook nog arbeid bij moest. Remschijven en blokken zijn dezelfde, als de dealer monteert, alleen de o.e.m. sticker ontbreekt, wel meer dan de helft goedkoper. De dealer vervangt geen fuseekogels, maar gelijk de draagarm, i.v.m. het arbeidsloon, maar een kogel van 22,50 is goedkoper als een draagarm van 120 (dealerprijs 220).

Jammer genoeg zijn de prijsverschillen bij motoren wat kleiner tussen dealerprijs en internet, maar er is veel geld te besparen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit.
 
Dat is een peugeot met toyotal label, maar wel toyota prijzen -O-

Dat is een toyota met franse stokbroodonderdelen zodat die knoflookgasten ook het idee hebben een aandeel te hebben geleverd,met een daihatsu motor erin.
Wat overigens ook onder de toyota vlag valt...
 
Een koppelingspakking voor mijn XS750 kost in de motorzaak 22.92. "Geef maar 2 tientjes"
Zo dat is mooi meegenomen denk je dan.
Op diverse motorsites tussen de 6 en 10 euro. zonder verzendkosten.
Maar wel weer even lekker geouwehoerd over motoren en dat is ook wel wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ken ook die twijfel van "gun ik de plaatselijk zelfstandige wat" en "zoek ik op internet gewoon het goedkoopste".
Afgelopen voorjaar bij een regionale tuinhuis- en blokhuttenbouwer dus maar prijs gevraagd voor een blokhutje. Met een motor of drie is het wel zo fijn als ze een eigen plekkie hebben. De vrouw van de handelaar is nog een ex collegaatje. Ik zal een mooi prijsje voor je maken, zei ze. Offerte: 4100 eurootjes, exclusief BTW. Totaalprijs dus een kleine 5000 van die muntjes. ;)
Vond ik toch een beetje gortig, dus beetje op internet gesnuffeld: Blokhut 30 mm hout ( bij de plaatselijke boer 28mm), inclusief alle hang- en sluitwerk, drie vensters plus dubbele deur, thuis geleverd en inclusief BTW ..................... 1700 euro :?

Ik heb wel vaker het gevoel gehad dat sommige plaatselijke middenstanders toch alles doen om snel rijk te worden, maar dit vond ik er toch over...................

greetz
 
Uiteraard ben ik nu nieuwsgierig naar andere verhalen.
Wie weet er nog meer producten die eigenlijk van een sterk merk zijn maar goedkoper onder een andere naam op de markt worden gezet?
Denk hierbij aan remdelen, lagers, kettingen, tandwielen enz.

Verhalen zat voor je, alleen niet motorgerelateerd.

Laat ik het zo zeggen, weten waar abraham de mosterd haalt kan enorm schelen.
Dat geldt ook voor motorfietsonderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan