"Met" of "Zonder" dempers rijd

Rijden jullie met of zonder dempers.

  • Ja, lekker rustig voor de buurt.

    Stemmen: 25 27,5%
  • Nee, lekker knallen.

    Stemmen: 66 72,5%

  • Totaal aantal stemmers
    91
Nu nog intruder vs700 met gaten in de dempers (3x 10mm) maar schiet nog steeds niet echt op. Als het goed is zijn er nu 2 open pijpen mijn kant op aan het komen.
 
Ik ben dit "toevallig" tegengekomen op het werk, misschien wel leuk om even te delen hier. Tis iig nog niet makkelijk dat meten van dB's.

Zie word doc.

Bijlage: Geluidsmeting.doc
 
Joehoe, ze hebben vandaag een poging gewaagd mijn uitlaten te bezorgen. (was niet thuis jammer genoeg) Dus morgen kan ik ze ophalen en met een beetje mzzl heb ik ze er morgenavond ook al onder zitten. :)
 
HAHAHA!!! *D Duidelijke reactie!

Nee okee, ik had al gehoord dat Supertrapp zo ongeveer het beste is wat je kunt krijgen, maar vertel: scheelt het veel aan vermogen vergeleken met een andere uitlaat? Dus als ik een andere uitlaat er op gooi, trekt hij dan echt veel minder hard op? Ik vind persoonlijk die Supertrapps lelijk, en het geluid vind ik veel te simpel. Ik zou best een BEETJE vermogen willen inleveren voor een goed geluid (en mooi uiterlijk), maar dan moet ik niet meer dan 10% vermogensverlies of zo.

Trouwens, op het moment rijdt hij schokkerig als je rustig rijdt, alsof hij zijn vermogen niet kwijt kan of zo. Valt daar iets aan te doen met de uitlaat?

En valt er sowieso wat aan het geluid te verbeteren met deze uitlaat, behalve met die achterste plaatjes? Over het uiterlijk wil ik wel heen kijken als het geluid verbetert. ;)
 
Ik heb nu turnout open pijpen eronder zitten, en ik heb geen idee of ik nu meer of minder vermogen heb.

Het is ook absoluut niet van toepassing want vol opentrekken laat je echt wel, teveel (fantastisch mooi) lawaai. :)

Ik rijd ook niets minder zuinig, met open pijpen zuipt ie wat meer, maar mijn schakelmoment ligt nu bij een ernstig lager toerental, en afremmen op de motor geeft een vreselijk lekkere roffel. :)
 
Ga van de week deze one-off monteren! Zit niks in dus ben ERG benieuwd naar het geluid. Als het te gek is vul ik hem wel met staalwol......

full
 
HAHAHA!!! *D Duidelijke reactie!

Nee okee, ik had al gehoord dat Supertrapp zo ongeveer het beste is wat je kunt krijgen, maar vertel: scheelt het veel aan vermogen vergeleken met een andere uitlaat? Dus als ik een andere uitlaat er op gooi, trekt hij dan echt veel minder hard op? Ik vind persoonlijk die Supertrapps lelijk, en het geluid vind ik veel te simpel. Ik zou best een BEETJE vermogen willen inleveren voor een goed geluid (en mooi uiterlijk), maar dan moet ik niet meer dan 10% vermogensverlies of zo.

Trouwens, op het moment rijdt hij schokkerig als je rustig rijdt, alsof hij zijn vermogen niet kwijt kan of zo. Valt daar iets aan te doen met de uitlaat?

En valt er sowieso wat aan het geluid te verbeteren met deze uitlaat, behalve met die achterste plaatjes? Over het uiterlijk wil ik wel heen kijken als het geluid verbetert. ;)


ik heb zelf ook geen ervaring met supertrapp, maar weet dat ze juist goed af te stllen zijn,
en dmv de plaatjes achter je het geluid ook goed kunt regelen,

Denk dat je motor wel afgesteld moet worden!

informeer eens bij een motorzaak
 
Mja ik heb de zaak waar ik 'm heb gekocht er al regelmatig naar laten kijken.

Misschien dat dat schokken wel te verhelpen is bij een andere zaak die wat professionelere apparatuur heeft of zo, maar ik denk echt niet dat ik er een mooie diepe rochel uit zou kunnen krijgen, hooguit een wat vollere plof. (Nou ja, dat zou dan tenminste nog iets zijn....)
 
ik heb erzelf de originele amerikaanse pijpen op zitten, maar dan zonder de binnendempers, dus gewoon twee stukken lege buis, klinkt waanzinnig mooi
 
Ja precies! :) Dat bedoel ik dus!
Kijk van mij hoef ik er niet meteen permanente gehoorbeschadiging aan over te houden, maar een mooie diepe rochel wil ik wel hebben. Ga ik daar 10% qua vermogen op achteruit: so be it. 25% wordt al weer iets minder aantrekkelijk. ;)
Valt er iets aan demping in de Supertrapp uit te halen zonder dat het de tegendruk van de uitlaat beïnvloedt?
 
Op mijn cbr heb ik een Sebring met alleen een db killer en op de Sportster dragpipes met alleen een restrictie voor de tegendruk, heb het al zonder geprobeerd ook, het rijd nu alleen beter, en het geluid is wat zachter. Mijn zwager heeft supertrapp, maar ik zou ze er nooit opzetten, vindt het niet echt een mooi vol geluid.
 
ff vraagje van leek tussendoor:
Hoe weet je of er dempers op zitten?
Heb 20jr oude CBX550 gekocht en maakt behoorlijk meer geluid dan m'n lesmotor CB500.
Als ik m alleen al stationair in de achtertuin laat draaien kan iedereen m al goed horen :)
 
mijn marauder had toen ik hem kocht al geen gewone pijpen meer
ik ben er blij mee, ik word gehoord en hij maakt een leuk geluid
vz800.jpg
 
Zonder 8-) Maar het is natuurlijk een kwestie van wat je zelf het prettigst vindt. Als je van uitlaat verandert, zal je waarschijnlijk wel jet carbs opnieuw moeten afstellen omdat er dan een andere tegendruk is. 't Is maar dat je't weet. Veel :] plezier

dat klopt niet wat je zegt tegendruk is er niet bij een 4takt alleen bij een 2takt dus alles blijft het zelfde maar je uitlaat gassen kunnen sneller weg dus ook meer vermogen
 
ff vraagje van leek tussendoor:
Hoe weet je of er dempers op zitten?
Heb 20jr oude CBX550 gekocht en maakt behoorlijk meer geluid dan m'n lesmotor CB500.
Als ik m alleen al stationair in de achtertuin laat draaien kan iedereen m al goed horen :)
kijk eens in je uitlaat vanachter als daar alles open is is er geen demping
maar bij cb 500 klinkt dat niet mooi omdat ie hoogtoerig is
 
Mijn Highway Hawk pijpies zijn niet veel meer dan een paar bochies

(Afbeelding)

En het roffelen is best cool, maar het is juist dat knallen als ik mijn gas loslaat wat me verveelt. Vang ik dat op met losse dempers?
nee , dat knallen komt omdat de ontsteking niet goed meer staat .
veranderd men de uitlaten , dan moet de carburateur en ontsteking aangepast
worden
 
Tja, geluid.....je hebt hard en hard natuurlijk....
Een intruder,schaduw,vulcan (ook al is 't een 1400,1500 of meer) krijgt nooooooit 't geluid waar men op hoopt.
En daar komt bij dat het niet echt al te goed is en die open pijpen op jappen geven over het algemeen meer problemen dan "plezier".

Wil je een mooi geluid, tja, dan kost het net iets meer dan een paar open pijpen......vul het zelf maar in.
 
Tja, geluid.....je hebt hard en hard natuurlijk....
Een intruder,schaduw,vulcan (ook al is 't een 1400,1500 of meer) krijgt nooooooit 't geluid waar men op hoopt.
En daar komt bij dat het niet echt al te goed is en die open pijpen op jappen geven over het algemeen meer problemen dan "plezier".

Wil je een mooi geluid, tja, dan kost het net iets meer dan een paar open pijpen......vul het zelf maar in.

Ach, een leek dus.
Je zou mijn schaduw n's moeten horen.
:] 8-)
 
hmm rij altijd met dempers zonder demping :+

mahjha vanmiddag van die turnouts gekregen. dus wordt mode probleem haha
grote megafoon pijpe zonder demper (over de 120Db) of turnout zonder demper.

maar eens ff een pilsje bij pakken
 
Terug
Bovenaan Onderaan