metaal kunststof kleurverschil?

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
ey,

Ik ben aan het hobby'en met mijn achterlicht en nou heb ik het volgende:

Foto-QGLXC87G-D.jpg


Zal ik het plaatje van metaal maken of gaan polyesteren?
Ik bestel een bus verf in de kleur van de motor op japarts dus ik wil zo minimaal mogelijk kleurverschil zien.
Ik vind het juist mooi om dit soort dingen net orgineel te laten lijken.

Kortom

zien je kleurvershil tussen metaal gespoten oppervlakken en kunstof gespoten oppervlakken?

De kont is verder van kunstof.
spuit alleen het plaatje de kont blijft in orginele staat verder.

polyesteren heb ik eigenlijk weinig zin aan k*twerk.


alvast bedankt,

schuttingdeur
 
Laatst bewerkt:
Het kontje zelf blijf ik af ik wil hem weer orgineel weg kunnen doen dus maar een klein kiertje maakt niet uit zolang het kleurverschil maar niet te groot.

Als ik metaal spuit en dat komt ook wel mooi overeen met de rest doe ik die optie het lieft maar ik weet het niet zeker vandaar dat ik het hier even vraag.
 
zorg eerst maar dat je er precies de goede tint verf op zet.. anders heb je bij voorbaat al kleurverschil. Normaal zit er gauw verschil tussen plaatwerk en plastic. Maar als jij hem ev tin de schuurfiller zet en gewoon netjes in de goede kleur voorspuit (een middelgrijze grondkleur lijkt me in dit geval of en witte) dan heb je kan sdat t er super uit ziet jaah ;)
 
Plaatje van metaal maken,goed ontvetten,schuren,in de washprimer spuiten,met fijne korrel schuren,weer ontvetten(wasbenzine)dan in dunne lagen in de kleurlak spuiten.Zo te zien zit er blanke lak op het kontje,dus ook een paar dunne laagjes over het plaatje en je hebt een mooi eindresultaat.Wel spuiten in een warme omgeving. Succes er mee. Manske
 
Plaatje van metaal maken,goed ontvetten,schuren,in de washprimer spuiten,met fijne korrel schuren,weer ontvetten(wasbenzine)dan in dunne lagen in de kleurlak spuiten.Zo te zien zit er blanke lak op het kontje,dus ook een paar dunne laagjes over het plaatje en je hebt een mooi eindresultaat.Wel spuiten in een warme omgeving. Succes er mee. Manske

kleur over de washprimer?? Normaal sluit je de primer af met een filler/surfacer..

alhoewel ik vrij zeker ben dat een 2k uni aflak (wat in dit geval mogelijk is) wel rechtstreeks over een washprimer te spuiten is... ook al denk ik dat de meeste lakfabricanten dit liever niet hebben..

en een washprimer hoef je niet te schuren.
Gewoon laten drogen (totdat ie mat is) en dan overspuiten (normaal met een filler of nat-in-nat filler)

:Y
 
Wat ik hieruit opmaak:

-plaatje van metaal maken :Y niet polyetsteren *O*
-schuren B|
-ontvetten
-in de grijze primer zetten
-in de filler zetten heel dun
-licht schurenB|
-ontvetten
-spuiten in het blauw
-blanke lak
-mooi resultaat *O*

WTF is washprimer??? :?

greetz

schuttingdeur 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als je de washprimer in dunne lagen aanbrengd en er zit geen plamuur of krassen in het te spuiten object,zie ik daar geen problemen in,natuurlijk kun je over de washprimer een laagje filler /spuitplamuur spuiten ,maar of dat nu echt noodzakelijk is op dat plaatje weet ik niet.Heb zelf op mijn mannier in de straal en coating bedrijf ,waar ik zo,n beetje 20 jaar gewerkt heb nooit geen klachten over mijn werk gehad.En ongetwijfeld zul jij gelijk hebben over de voorschriften van de fabrikanten.Het ging mij er om ,schuttingdeur het niet te moeilijk en extra duur te maken.Maar zoals het overal voor geld,er zijn meer wegen naar Rome.
 
Terug
Bovenaan Onderaan