De Celle
MF'er
Na jaren op een cb400f gereden te hebben begin ik aan een nieuwe uitdaging:
De restauratie van een Honda CB550-k3.
Als complete beginner op sleutelgebied heb ik me toch al wat in huis gehaald:
- handleidingen: Peeters, Hayes, Parts List, Honda Shop Manual en Algemeen Honda Werkplaatshandboek
- een basis gereedschap: o.a. een slagschroevendraaier (al veel plezier aan gehad)
Ik heb twee CB's op de kop weten te tikken voor een aardig prijsje.
Eentje met Nederlandse papieren en één met Belgische.
Den Belg:
Den Hollander:
Den Hollander is op de slachtbank terechtgekomen en ligt nu volledig uit elkaar:
De bedoeling is om er een caferacer van te maken, maar met respect voor het verleden.
Ik wil de boel grondig aanpakken, maar toch geen financiële stunt uitvoeren.
Is dit te rijmen?
Ik wil eerst het frame aanpakken, maar moet dan best de situatie bekijken met enkele nieuwe dingen erop.
Daarom ben ik nog op zoek naar:
1. een tank: langwerpig model (ook niet te lang) in metaal (vanwege het verontrustende debat over polyester en blazen) ok
2. een zitje ok
3. uitlaten
4. rem-schakelsetje
Iemand iets?
De restauratie van een Honda CB550-k3.
Als complete beginner op sleutelgebied heb ik me toch al wat in huis gehaald:
- handleidingen: Peeters, Hayes, Parts List, Honda Shop Manual en Algemeen Honda Werkplaatshandboek
- een basis gereedschap: o.a. een slagschroevendraaier (al veel plezier aan gehad)
Ik heb twee CB's op de kop weten te tikken voor een aardig prijsje.
Eentje met Nederlandse papieren en één met Belgische.
Den Belg:
Den Hollander:
Den Hollander is op de slachtbank terechtgekomen en ligt nu volledig uit elkaar:
De bedoeling is om er een caferacer van te maken, maar met respect voor het verleden.
Ik wil de boel grondig aanpakken, maar toch geen financiële stunt uitvoeren.
Is dit te rijmen?
Ik wil eerst het frame aanpakken, maar moet dan best de situatie bekijken met enkele nieuwe dingen erop.
Daarom ben ik nog op zoek naar:
3. uitlaten
4. rem-schakelsetje
Iemand iets?
Laatst bewerkt: