pivo
Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
- 8 sep 2002
- 2.653
- 81
Ik had dus een gepeperde rekening gehad bij motorische beurt zie deel 1
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/12436?highlight=pivo
Dus ben ik ff met de rekening terug gegaan en gevraagd waar die 8 uren arbeid vandaan kwamen
====>> nou kleppen stellen is bij kawa (o,a zx6r 1998) veel werk alles er af halen, carberateurs ook radiator laten zakken anders kun je er niet bij,zelfs nokkenasen uitbouwen (bij mijn vorige motor ,gsx600f was dit niet nodig hier kon je de plaatjes er gewoon tussen schuiven zei hij en hier was hij dus ook altijd sneller mee klaar)
Nou waren mijn kleppen nog niet eerder gesteld,dus ze waren flink in/uitgelopen(vorige keer bij 12000km beurt was dit nog niet nodig zei andere motorzaak,waar ik de motor had gekocht)Ik was hier dus veel goedkoper uit,maar dit waren dus mensen die er totaal geen verstand van hadden of hun best hiervoor doen,want bij kawa zx6 moet bij 12000km beurt, de kleppen gesteld worden
ZO blijkt maar weer goedkoop kan ook duurkoop zijn
Ook was hij heel lang bezig geweest de carberateurs af te stellen(ze stonden wel goed synchroom)maar de stelschroeven voor lucht etc. stonden helemaal verkeerd(nog een rede waarom hij dus beroerd liep!!!) Hier heeft iemand flink aan lopen knoeien zei hij ,maar waarom was hem ook niet duidelijk???
Daar het een duitse versie zx6 is ,met een katalisator in de demper(is niet standaard,holland)en eletronische benzineafsluiters in de carberateurs,ook niet in hollandse versie standaard
was de motor heel moelijk aftestellen ,daar hij niet de gassen kon meten VOOR de katalisator, normaal zit er een plug in de uitlaat voor de katalisator deze was niet aan wezig,hij kon dus de waarden die in het werkplaats boek stonden niet gebruiken en moest hem gedeeltelijk op gevoel afstellen
Is zeker gelukt want hij heeft veel meer power
EEN LANG VERHAAL MET EEN MORAAL
beter iets meer geld kwijt voor vakwerk
dan goedkoop uit zijn voor prutswerk(zoals vorige keer)
IK blijf zeker weer terug kome bij deze zaak
mzzzl
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/12436?highlight=pivo
Dus ben ik ff met de rekening terug gegaan en gevraagd waar die 8 uren arbeid vandaan kwamen
====>> nou kleppen stellen is bij kawa (o,a zx6r 1998) veel werk alles er af halen, carberateurs ook radiator laten zakken anders kun je er niet bij,zelfs nokkenasen uitbouwen (bij mijn vorige motor ,gsx600f was dit niet nodig hier kon je de plaatjes er gewoon tussen schuiven zei hij en hier was hij dus ook altijd sneller mee klaar)
Nou waren mijn kleppen nog niet eerder gesteld,dus ze waren flink in/uitgelopen(vorige keer bij 12000km beurt was dit nog niet nodig zei andere motorzaak,waar ik de motor had gekocht)Ik was hier dus veel goedkoper uit,maar dit waren dus mensen die er totaal geen verstand van hadden of hun best hiervoor doen,want bij kawa zx6 moet bij 12000km beurt, de kleppen gesteld worden
ZO blijkt maar weer goedkoop kan ook duurkoop zijn
Ook was hij heel lang bezig geweest de carberateurs af te stellen(ze stonden wel goed synchroom)maar de stelschroeven voor lucht etc. stonden helemaal verkeerd(nog een rede waarom hij dus beroerd liep!!!) Hier heeft iemand flink aan lopen knoeien zei hij ,maar waarom was hem ook niet duidelijk???
Daar het een duitse versie zx6 is ,met een katalisator in de demper(is niet standaard,holland)en eletronische benzineafsluiters in de carberateurs,ook niet in hollandse versie standaard
was de motor heel moelijk aftestellen ,daar hij niet de gassen kon meten VOOR de katalisator, normaal zit er een plug in de uitlaat voor de katalisator deze was niet aan wezig,hij kon dus de waarden die in het werkplaats boek stonden niet gebruiken en moest hem gedeeltelijk op gevoel afstellen
Is zeker gelukt want hij heeft veel meer power
EEN LANG VERHAAL MET EEN MORAAL
beter iets meer geld kwijt voor vakwerk
dan goedkoop uit zijn voor prutswerk(zoals vorige keer)
IK blijf zeker weer terug kome bij deze zaak
mzzzl
Laatst bewerkt: