mijn portomonee schrok een beetje VERVOLG

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.653
81
Ik had dus een gepeperde rekening gehad bij motorische beurt zie deel 1

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/12436?highlight=pivo

Dus ben ik ff met de rekening terug gegaan en gevraagd waar die 8 uren arbeid vandaan kwamen
====>> nou kleppen stellen is bij kawa (o,a zx6r 1998) veel werk alles er af halen, carberateurs ook radiator laten zakken anders kun je er niet bij,zelfs nokkenasen uitbouwen (bij mijn vorige motor ,gsx600f was dit niet nodig hier kon je de plaatjes er gewoon tussen schuiven zei hij en hier was hij dus ook altijd sneller mee klaar)

Nou waren mijn kleppen nog niet eerder gesteld,dus ze waren flink in/uitgelopen(vorige keer bij 12000km beurt was dit nog niet nodig zei andere motorzaak,waar ik de motor had gekocht)Ik was hier dus veel goedkoper uit,maar dit waren dus mensen |( die er totaal geen verstand van hadden of hun best hiervoor doen,want bij kawa zx6 moet bij 12000km beurt, de kleppen gesteld worden

ZO blijkt maar weer goedkoop kan ook duurkoop zijn

Ook was hij heel lang bezig geweest de carberateurs af te stellen(ze stonden wel goed synchroom)maar de stelschroeven voor lucht etc. stonden helemaal verkeerd(nog een rede waarom hij dus beroerd liep!!!) Hier heeft iemand flink aan lopen knoeien zei hij ,maar waarom was hem ook niet duidelijk???

Daar het een duitse versie zx6 is ,met een katalisator in de demper(is niet standaard,holland)en eletronische benzineafsluiters in de carberateurs,ook niet in hollandse versie standaard
was de motor heel moelijk aftestellen ,daar hij niet de gassen kon meten VOOR de katalisator, normaal zit er een plug in de uitlaat voor de katalisator deze was niet aan wezig,hij kon dus de waarden die in het werkplaats boek stonden niet gebruiken en moest hem gedeeltelijk op gevoel afstellen
Is zeker gelukt want hij heeft veel meer power :]

EEN LANG VERHAAL MET EEN MORAAL
beter iets meer geld kwijt voor vakwerk
dan goedkoop uit zijn voor prutswerk(zoals vorige keer)

IK blijf zeker weer terug kome bij deze zaak
mzzzl
 
Laatst bewerkt:
kijk.. kwestie van geduld hebben en ffkes aan die mensen vragen :)

Ik blijf erbij dat dealers en alles gewoon veredelde paardehandelaren blijven.. (dat roep ik al enkele jaren)

Maar ook ik moet er van terug komen. Heb vorige week iemand(motor garage houder) ontmoet die my toch wel fair lijkt. Dus zo zie je maar, wondere zijn de wereld nog niet uit.

maar geluk dat je een fatsoenlijk iemand treft, das moeilijk tussen al die hobbyisten van tegenwoordig en de geldspaarders/geldwolven.
 
Volgens mij kost al die Duitse rotzooi d'r in ook alleen maar vermogen.

Was het niet zo dat fietsen in Duitsland max 100pk mogen hebben???? :?
 
Zoals ik in mijn laatste mail schreef: eerst met elkaar overleggen voordat er allerlei verkeerde dingen gezegd worden, heb je allebei niets aan.

Maar, bij aflevering hadden beter kunnen uitleggen wat ze allemaal gevonden/uitgevoerd hebben. Misverstanden kun je hiermee voorkomen Maar zoals een heleboel motorrijders; techniek: geen verstand van, alleen gassen maar met die hap.
 
ik zou mooi es ff terug gaan naar die vorige beunhaas en dat voorleggen.

lekker makkelijk om te zeggen dat je ze niet hoeft te stellen, scheelt je een hoop kutwerk natuurlijk..
 
ik zou mooi es ff terug gaan naar die vorige beunhaas en dat voorleggen.

lekker makkelijk om te zeggen dat je ze niet hoeft te stellen, scheelt je een hoop kutwerk natuurlijk..

Heet afleveringskosten volgens mij...........
 
mooi l*lverhaal van die dealer en jij er nog met je grote voeten intrappen ook.

Maar dat is de kunst van een hedendaagse moderne motordealer, je een oor aannaaien waar je bijstaat en jou het gevoel geven dat je bent gematst ook.

Ik vindt het erg simpel van die dealer dat ie het werk van z'n voorganger af zit te kraken. Dat is wel de meest goedkope manier van 'klantenbinding'

trouwens, of je 1 klep of 16 kleppen moet stellen, het werk is er niet meer of minder om. Je moet toch de teringzooi uitbouwen en dan is het alleen nog een kwestie van plaatjes wisselen.
 
Nog een vraagje:
Wanneer je de kleppen moet stellen (dmv plaatjes) dan hoef je toch niet de hele nokkenassen los te halen. Ze hebben bij een goede garage toch hulpstukjes om de klep naar beneden te drukken zodat je het plaatje kan wisselen zonder dat de nokkenas los hoeft.

Anders zouden ze na het verwisselen van de plaatjes en het terugplaatsen van de nokkenasssen waarschijnlijk het allemaal weer moeten doen. Mijn ervaring is dat als je de nokkenas terugplaatst de speling toch weer iets anders is.
 
Effies wat nie kan
(1klep stond bijna dicht,had ik hier langer mee door gereden was deze zeker verbrand!!!)
ZO blijkt maar weer goedkoop kan ook duurkoop zijn

Als je je kleppen niet stelt neemt de spelling af tussen nokkenas en klepsteel. Dus op den duur blijft j eklep open staat ipv DICHT. du sals dat de dealer heeft verteld ..ZOEK EEN ANDERE
 
mooi l*lverhaal van die dealer en jij er nog met je grote voeten intrappen ook.

Maar dat is de kunst van een hedendaagse moderne motordealer, je een oor aannaaien waar je bijstaat en jou het gevoel geven dat je bent gematst ook.

Ik vindt het erg simpel van die dealer dat ie het werk van z'n voorganger af zit te kraken. Dat is wel de meest goedkope manier van 'klantenbinding'

trouwens, of je 1 klep of 16 kleppen moet stellen, het werk is er niet meer of minder om. Je moet toch de teringzooi uitbouwen en dan is het alleen nog een kwestie van plaatjes wisselen.


zeer simpel, vraag om een prijsopgaaf, of geef een maximale prijs op
 
Nog een vraagje:
Wanneer je de kleppen moet stellen (dmv plaatjes) dan hoef je toch niet de hele nokkenassen los te halen. Ze hebben bij een goede garage toch hulpstukjes om de klep naar beneden te drukken zodat je het plaatje kan wisselen zonder dat de nokkenas los hoeft.

Anders zouden ze na het verwisselen van de plaatjes en het terugplaatsen van de nokkenasssen waarschijnlijk het allemaal weer moeten doen. Mijn ervaring is dat als je de nokkenas terugplaatst de speling toch weer iets anders is.

Bij Jag zitten er busjes over de vulplaatjes en ligt de nokken as boven de klep. Uit bouwen dus.
Soms bij een enkele nokkenas, alleen de tuimerlaars verwijdenen.

Vaak moet de nokkenas er een paar keer uit..... :X
 
Effies wat nie kan
(1klep stond bijna dicht,had ik hier langer mee door gereden was deze zeker verbrand!!!)
ZO blijkt maar weer goedkoop kan ook duurkoop zijn

Als je je kleppen niet stelt neemt de spelling af tussen nokkenas en klepsteel. Dus op den duur blijft j eklep open staat ipv DICHT. du sals dat de dealer heeft verteld ..ZOEK EEN ANDERE
waarschijnlijk spraakverwarring . ruimte tussen nokkenstok en stoter was dicht O-)

( je kan een leek alles wijs maken :X )
 
Laatst bewerkt:
Na verloop van tijd "slijt" de klep als het ware in (vooral bij "nieuwe" motoren), hierdoor komt ie verder in de kop te liggen en dus dichter op de nokkenas. Het zijn facties van millimeters maar genoeg om em beroerd te laten lopen. Het is dus wel degelijk mogelijk en je dealer naait je hiermee geen oor aan. (is een kwestie van interpreteren, de dealer zal het ongetwijfeld zo bedoeld hebben)

Klep stellen bij een kawa is een vruij arbeidsintensief werkje dat zo met in en uitbouwen van alle benodigde onderdelen enkele uren in beslag kan nemen. Ook hier naait je dealer je dus weer geen oor aan en verteld hij je de waarheid. (los van het feit of het werkelijk nodig was).
 
Laatst bewerkt:
mijn zx6je is vorige week net weer voor een motorisch beurtje geweest weer 10kleppen gesteld,verder was alles okee,maargoed weer een dikke rekening,word toch eens tijd voor een motor met een hogere onderhoudsinterval wat betreft onderhoud(kleppen stellen) wat om de 12000 km kleppen stelle is wel vaak(en prijzig),aan de andere kant verder mankeert er ook nooit iets aan mijn kawaatje
 
mijn zx6je is vorige week net weer voor een motorisch beurtje geweest weer 10kleppen gesteld,verder was alles okee,maargoed weer een dikke rekening,word toch eens tijd voor een motor met een hogere onderhoudsinterval wat betreft onderhoud(kleppen stellen) wat om de 12000 km kleppen stelle is wel vaak(en prijzig),aan de andere kant verder mankeert er ook nooit iets aan mijn kawaatje
hoeveel was je nu kwijt dan? ik heb ze ook pas laten stellen en was 350 kwijt...
 
ik was nu kwijt 359 euro voor alleeen het kleppen stellen, caberateurs synchroon stellen ,en balhoofdlager controle,had de motor alwel zelf gesloopt kappen en tank er af etc,
wat heb jij allemaal aan je motor laten doen voor dat geld?? en hoeveel kleppen moesten er bij jou gesteld worden en bij welke km staan
 
Lekker handig, op een 2 jaar oud topic reageren :z
ja waarom doe je het dan,enne kleppen stellen is kleppen stellen dus |(
dat deden ze 2 jaar gelede precies hetzelfde :P
 
Had het laatst bij startwin gevraagd, was ook ongeveer een bedrag van rond de 400 euro + 6 uur aan arbeid, dus het kan aardig kloppen wat jij kwijt was ;)
 
Mijn Kawa was ook toe aan een beurt met kleppen stellen.
Ze hadde mij gezegd dat het vooral bij Kawa zeer zeker nodig was om de 12.000 de kleppen te stellen.
Incl beurt moest ik toch zeker wel rekenen op 400 euro.
 
Mijn Kawa was ook toe aan een beurt met kleppen stellen.
Ze hadde mij gezegd dat het vooral bij Kawa zeer zeker nodig was om de 12.000 de kleppen te stellen.
Incl beurt moest ik toch zeker wel rekenen op 400 euro.
zooo jij bent laat op ,of vroeg wakker

Inderdaad heb ik al van vele gehoord dat kawaas vrij probleemloze machines zijn zolang je maar op tijd de kleppen stelt
 
zooo jij bent laat op ,of vroeg wakker

Inderdaad heb ik al van vele gehoord dat kawaas vrij probleemloze machines zijn zolang je maar op tijd de kleppen stelt


Vroeg op.....
Wat jij zegt over probleemloze machine.... dat ben ik zeker met je eens.
Onderhoud doet wonderen.... maar ik denk dat je dat bij alle machines wel heb.

Overigens gaat de Kawa de deur uit en komt er een Honda voor terug.
No hard feelings betreft de Kawa hoor, ik heb er gewoon geen geluk mee gehad.
Motorisch meer dan 100 % in orde.
 
hoeveel er gesteld zijn heb ik niet gevraagd..was bij 36000km beurt. Is hetzelfde aan gedaan als bij jou..op balhoofd controle na
 
Terug
Bovenaan Onderaan