mijn portomonee schrok een beetje

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.653
81
IS DIT WEL NORMAAL

Had mijn motor ff weggebracht ,naar de motorzaak ,hij liep niet helemaal goed,dus was tijd voor een motorische beurt,(bleek later kleppestonden niet goed)
had mijn motor(zx6r,98) zelf al gestript(kuip er af, tank eraf zadel enz ,luchtfilter en huis al schoongemaakt,,wel makkelijk als je dicht bij motorzaak werkt dacht dat scheelt weer....dus niet)

Motor weer opgehaald met gepeperde rekening vond ik zelf, maar dat vraag ik nu aan jullie

kleppen gesteld (14x)
bougies vernieuwd
olie en filter vernieuwd
caberateur afgesteld
klepstelplaatjes 12x2,50
bougies cr9e 4x10
oliefilter 1x13,60
olie 10w40g5 3,6x7,20
bijdrage milieu 3,86
WERKPLAATSTARIEF 8 UUR ==> 361,2
btw zat er al bij in dus
TOTAAL 474,27 PLEUROS NAAR DE KLOTE


wist wel dat motorrijden een duure hobby was ,maar dit vind ik wel weer een beetje te veel van het goeie, is kleppestelle dan zoveel werk,en is een uurloon van 45 euro ( geloof ik )wel normaal

ik hoor het wel of ik genaait ben
 
Laatst bewerkt:
Flink bedrag ja, maar uurloon wat je noemt kan heel goed kloppen helaas.

Verder de prijzen van onderdelen natuurlijk.
Wat daarin 'normaal" is weet ik niet.

Milieuheffing klopt ook bij mijn weten en dan de BTW. Ook gebruikelijk ;)

Ik denk dat het dus wel klopt dat bedrag.
 
mijn dealer heeft een uur tarief van 45 euro, dacht ik??

Maar goed, ik vind alleen dat 8 uur nogal veel is... :?
Mijn grote beurt waar 12 kleppen gesteld werden en waarbij ik zelf dus niks gedemonteerd had was zo'n 6 uurtjes.
 
Ik zou als ik jou was Kawasaki NL eens bellen om te vragen hoeveel uur zij rekenen voor een beurt, want 8 uur voor een beurt lijkt mij veelste lang. In die tijd doe ik het ook, en een dealer heeft meer ervaring en handigheid. Ik vind dit echt asociaal duur.
 
8 uur is te veel.... Mijne was amper 5 uur voor de 24.000 beurt, bijna dezelfde handelingen, alleen 6 ipv 14 kleppen stellen... En ook nog remvloeistof wisselen en nog wat dingetjes... :)

Alleen als het écht tegenzit mag het zo lang duren.

Ik heb hem dus met kuip aangeleverd...
 
Ik ben ongeveer 't zelfde kwijt geraakt aan de laatste grote beurt...
Daar komt straks ook nog een nieuwe ketting en tandwielenset bij, en een nieuwe remschijf voor mijn achterwiel...

...dat heet slijtage... volgens mij is 't gewoon een synoniem voor omzet...
 
Bij een gixxer moet de nokkenas eruit om bij de klepstelplaatjes te komen, als dat bij de Kawa ook zo is maakt het niet zo gek veel uit in tijd of je er nou 1 of 24 moet doen die plaatjes zijn zo gewisseld, alleen het werk om erbij te kunnen hé.
Maar als je het te duur vind, koop een goed wphb en je kan veel zelf.
 
Hmz....ook al eens iets van 500+ eurootjes betaald voor een beurt. Was ook een grote 24000 beurt. Kleppen stellen en de hele shit. De helft was zowat uurloon (6 uur) Doe nu mooi zoveel mogelijk zelf.... Is nog leerzaam ook.
 
361,2 / 8 = 45.15 hiero :)
en ja, das een normaal tarief.
Maar inderdaad. 8 uur is lang, en ik vind het ook asociaal duur.
Motorrijden begint een vies dure hobby te worden, echt wel... :(
 
Ja is duur, maar als ik alles optel met je onderdelen enzo erbij kom ik op de 546.70 Euro uit en je moest 474.24 Euro betalen.
Beetje positief hebbie toch nog 72.46 Euro korting gehad.
Maar het blijft duut ja
 
Zeker gedaan door een beginnende monteur ofzo... 8 uur, damn een hele dag gewoon ! Die heeft het heel relaxt gedaan zo te zien ;)
 
Ja is duur, maar als ik alles optel met je onderdelen enzo erbij kom ik op de 546.70 Euro uit en je moest 474.24 Euro betalen.
Beetje positief hebbie toch nog 72.46 Euro korting gehad.
Maar het blijft duut ja

LOL, de hollanders zijn weer aan het rekenen geslagen.

Maar als je de rekening hoog vindt ga dan naar de dealer en vraag wat de standaard tarieven zijn voor een grote buurt. Probeer dan een vergelijk te maken wat nu precies aan jouw motor gedaan is waardoor de rekening volgens jouw hoog is tov het "standaard" bedrag.
Het is en blijft een vertrouwens kwestie tussen jou en de dealer want je hebt niet met een stopwatch achter de monteur gestaan om zijn werkzaamheden te klokken. Trouwens dat laatste lijkt mij niet wenselijk want volgens mij zou je dat zelf ook niet willen dat iemand continu achter de broek/klok aan zit. En dan precies op papier te zetten hoe lang iemand over iets gedaan heeft. Vervolgens dat als maatstaaf gebruiken en oh wee als iemand meer tijd nodig hebt.

Maar wat er blijft is het feit dat je jezelf moet afvragen of je tevreden bent of niet over de uitgevoerde werkzaamheden in verhouding tot het bedrag. En kennelijk heb je daar problemen mee, overleggen zou ik zeggen.
 
gewoon een vast bedrag afspreken.
en als er wat meerwerk is ff laten bellen.

ik weet uit eigen ervaring dat het veel uit maakt welke monteur er aan werkt.

ook belangrijk is om je motor te laten onderhouden door mensen die er veel aan sleutelen .

dit kan zomaar een paar uur schelen.

als er een leerling of mindere monteur aan je fiets heeft gewerkt en het dus langer duurt (afgezien van de kwaliteit van het werk) dan hoef daar natuurlijk nix voor te betalen ,opleidinggeld zit namelijk al in uurtarief.

daarom is het belangrijk dat je vraagt wat voor tijd er voor staat en afspraken maakt.

en zorg dat je zelf al wat meer weet over wat er moet gebeuren, en wat het kost,
het lijkt er een beetje op dat sommige "dealers" er een slaatje uit slaan bij mensen die er minder van af weten
 
8 uur voor een simpele 4 cilinder incl. kleppen stellen is veeeeeeeeeeeeeel te lang. Zeker in ogenschouw nemend het werk wat je zelf al had gedaan. M.I. mag een monteur er hooguit 3~4 uur mee bezig zijn. Maar om nu nog te reklameren is de koe in de kont kijken. Beter was geweest zoals reeds gepost vooraf een prijs af te spreken.
Helaas is het idd. zo dat de motorbranche (net als de autobranche trouwens) misbruik maakt van het feit dat tegenwoordig 9 vd 10 mensen geen bal verstand van techniek meer hebben en alles maar voor lief nemen. De tarieven rijzen de pan uit, maar ja, die dure panden moeten ook betaald worden he.
Wat je nog zou kunnen doen is terug naar de dealer en vragen of je inzage mag hebben in de urenstaten van de monteurs en in onderhandeling gaan over het absurd aantal uren wat aan je motor is gewerkt. Als je de rekening nog niet hebt betaald, zeg dan dat je bereid bent om 50% van het factuurbedrag bereid bent om te betalen en dat het restant blijft openstaan totdat jullie hiervoor tot overeenstemming zijn gekomen. Heb je al betaald dan zal het een moeilijke kwestie worden, want geld teruggeven zal een dealer niet snel doen.
 
12x 2,50 klepstelplaatjes.

Wat is er met de 12 oude klepstelplaatjes gebeurt?

Volgens mij worden de plaatjes gewoon omgewisseld voor plaatjes met een andere dikte.
Ik hoefde vroeger nooit te betalen voor het omwisselen. Die dingen slijten toch niet.
 
zijn wisselplaatjes. Als de kleppen teveel speling hebben, dan wordt het stelplaatje omgewisseld voor een plaatje van de juiste dikte. Da plaatjes op zich slijten nl. niet. Als je de oude plaatjes terug wilt hebben, dan kosten ze ongeveer € 7.
Door zelf kleppen te stellen en de plaatjes te bewaren, hoef je na verloop van tijd geen plaatjes meer te kopen want je hebt zelf voldoende voorraad om te kunnen wisselen.
 
Ja is duur, maar als ik alles optel met je onderdelen enzo erbij kom ik op de 546.70 Euro uit en je moest 474.24 Euro betalen.
Beetje positief hebbie toch nog 72.46 Euro korting gehad.
Maar het blijft duut ja

ja ,ik zie dus net dat ze de btw al gelijk bij de prijzen ingerekend hadden(sorry was vroeger blond,nu niet meer hoor) anders had je inderdaad gelijk ,,maar het staat ook zo krom op die rekening, zouden ze hier ook 1 uur me bezig zijn geweest om die rekening te maken.

Maar wat ik dus niet vond kloppen is 8 uur arbeid :j ,(dus zal wel eens ff bellen met kawasaki ned volgende week ,iemand telnr voor mij)

En wat ik mijn nu ook af vraag, als ik de hele motor een grote beurt geef i.p.v alleen motorisch , hoeveel uur zijn ze dan wel niet bezig ==> DRIE DAGEN!!!! :?
DUS...VOLGENDE KEER MAAR NAAR DE ECHTE DEALER |(
en 1 ding is wel zeker hij rijd :] wel weer als een tierelier *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan