Mijn remblokken "zweven"

Mack

MF veteraan
17 mrt 2003
8.321
2
Den Bosch
Ik heb net nieuwe Vesrah gesinterde remblokken gekocht voor mijn voorrem. Bij het plaatsen kwam ik erachter dat deze blokken in de klauwen "zweven". Ze hangen alleen aan de schuifpennen. Anders gezegd: mijn oude blokjes hadden aan de zijkanten geen speling met de klauwen, ze zaten als het ware tegen de klauwen aan. De nieuwe blokjes laten echter een ruimte van een halve centimeter over. Verder passen ze precies. Is dit een probleem? Volgens de zaak waar ik ze gekocht heb hoorden deze blokjes bij mijn type motor. Ikzelf vind die speling wel raar.
 
Als ik jou was zou ik eens vlug terug gaan met die remblokken. er mag nauwelijks speling tussen de blok en de klauw zitten. Als je nu remt dan komt alle kracht op de stalen pennen, die hierdoor binnen de kortste keren versleten zijn.
Vesrah is zonder meer al de grootste rommel die je kunt kopen. Ik denk dat je niet het goede type blok hebt voor je motor en al helemaal het verkeerde merk.
Ik heb een keer gehad met vesrahblokken dat de remvoering losliet van de stalen plaat. als je niet veel geld uit wilt geven, koop dan sbs o.i.d.
 
Ik had ook al het idee dat het niet goed zou zijn. Bijna alle kracht komt nu inderdaad op mijn schuifpennetjes, en die zijn al niet zo dik.

Shit zeg, stelletje prutsers bij die zaak. Nou maar hopen dat ik het nog kan ruilen. De verpakking is al open en de bon is volgens mij ook zoek... Godver. 50 euri door mijn neus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan