Minibike

Animal

Die hard MF'er
31 jul 2002
572
1
Enschede
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een leuke minibike!
Vrijdag ga ik bij iemand kijken daar moest alleen nog een uitlaat en kappen op.
Zit een Puch blokkie onder!

kost 200€ wat kan ik verwachten wat er staat een stuk roest of iets waar nog wel wat van te maken is?



Nu zit ik al een tijdje na te denken over het zelf maken van kuipjes.
Heeft iemand dat hier al eens gedaan?
Zo,ja welke materialen heb je daarbij gebruikt?
 
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een leuke minibike!
Vrijdag ga ik bij iemand kijken daar moest alleen nog een uitlaat en kappen op.
Zit een Puch blokkie onder!

kost 200€ wat kan ik verwachten wat er staat een stuk roest of iets waar nog wel wat van te maken is?

De kappen zijn het duurste van een minibike en een uitlaat moet je zelf maken uit een proma cirquit uitlaat of een andere expansie uitlaat ... Voor 200 euro zou je minstens een stevig frame en een goed lopend blokje moeten verwachten ... let er wel op dat er ook mooi kappen op het framepje passend te maken zijn ..

banden zijn ook wel belangrijk trouwens .. steekwagen bandjes (met die noppen) die rij je zo verrot .... race bandjes kosten totaal al een eurotje of 70 ...

suc6 !
 
Wat Minibikes 2e hands kosten, weet ik niet. Het kuipwerk daarentegen is niet zo vreselijk duur. Ik heb het hier wel over origineel Polini plastic en dat moet natuurlijk pas gemaakt worden voor een zelfbouw (of andersom).

Er zijn twee populaire types met een volle kuip.
De 910 Carena GP-R
Kuip cpl. € 87,-
Tank € 43,-
Kontje € 22,-
Voor sp.bord € 13,-

Type 911
Kuip € 52,-
Tank € 45,-
Kontje € 28,-
V. sp.bord € 13,-

Suc6
 
200 euro voor een rijdende minibike is niet duur ,

heb er zamen met m.n broer nu een gemaakt maar we zijn denk al ongeveer 400+ euro kwijt hoor:

puch
uilaat
snelle cilinder
banden
velgen (puch naaf is mooi maar als je ff rij zijn ze gloeiend heet en is de kans op een klap band groot.
tank
zitje
kabels
remhendels


lijkt wel al meer te gaan kosten zo

maaaaar het rijden op zoiets is echt veeeeeeeeetttt
})
oja als je een kuipje gaat maken denk er even over na hoe sterk het is want je leg zo op je plaat met z.n ding 8-)

voor onderdelen kijk op www.hz-brommershop.nl

als je iets wil weten vraag je het maar

sucses
mazl stephan
 
Laatst bewerkt:
hallo mf érs,

ik ben niet alleen van dit MF forum maar ook schrijf ik eigenlijk meer op het minibike forum. http://forum.minibike.nl/

ik rij zelf op een SP1 maar ik heb zelf een mini bike gemaakt. (zie foto)

als mensen zich vervelen in de winter (ik wel) en ze zijn een beetje handig, ga dan een mini bike maken.

super tof man !!

je kan er ook mee gaan racen op kart banen.
er zijn zelfs competities waar je aan mee kan doen !!
mijn minibike is op basis van een zelf gemaakt frame van RVS en een motor blok van een puch maxi en kuip werk van een polini 911 mini bike.

als mensen van MF vragen hebben of interesse hebben kunnen ze bij mij terecht

DSC01190.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik stuur deze week nog een foto van een pocketbike die van mijn broer is en te koop staat, met een fatsoenlijke motor eronder. Er is wel nog wat werk aan het polyester.
Sla me dood, maar ik denk dat het zelfs een Italjet is(verzamelobject), iig we zullen het wel zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook best een mini-bike willen bouwen in de winter, maar waar rijden jullie nou met dat ding?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook best een mini-bike willen bouwen in de winter, maar waar rijden jullie nou met dat ding?

voor de deur :) en op pakeerplaatsen en kartbanen

Een lerenpak en goede helm is trouwens geen overbodige luxe als je op deze dingen rijd ... ik dacht zelf altijd "wat een onzin" totdat ik op me bek ging in t-shirt en zonder helm ... een wheelie maken met +-50km/h kan slecht aflopen :) je reekt ook een stuk eerder de grond O-)
 
... een wheelie maken met +-50km/h kan slecht aflopen :) je reekt ook een stuk eerder de grond O-)

een wheely maken met een puch blok?
heb vroeger zelf ook een puchje gehad, maar wist niet dat die dingen zoveel trekkracht hadden om een minibike achterover te trekken.
Lijkt me trouwens wel tof om iemand het te zien doen :)
 
een wheely maken met een puch blok?
heb vroeger zelf ook een puchje gehad, maar wist niet dat die dingen zoveel trekkracht hadden om een minibike achterover te trekken.
Lijkt me trouwens wel tof om iemand het te zien doen :)

Bij een minibike is niet erg veel power nodig hoor voor een wheelie ... rukje aan je stuur en een beetje gas is genoeg ...

Mijn minibike is trouwens wel voorzien van een 65cc polini membraam kit en een 17mm carb ;)

>>> LEUK FILMPJE van mij
 
voor de deur en op pakeerplaatsen en kartbanen
voor de deur en op parkeerplaatsen is 2x leuk, totdat oom agent langskomt en je mini-bike in beslag neemt.. (voor hun hetzelfde als die electro scooters bijvoorbeeld).. ben je je mooie speeltje, waar je lang aan hebt zitten bouwen in 1x kwijt. op kartbanen lijkt me te gek, maar dan zul je ook wel mensen moeten kennen ofzo, want ze zien me aan komen met me bike onder me arm.. mag ik ff rijden? yea right. huur maar een kart! en als het al mag, rij je tussen de kartende 16 jarige jochies.. ga je op je bek, rijdt een kart over je heen, omdat die zat te slapen of vlak op je achterwiel zat.. (sterker nog. die karts drukken je zo van de baan, zijn toch veel sneller..)

ik heb veel zin om zo'n ding te bouwen, maar zie geen mogelijkheden om er mee te gaan rijden.. (jah, de officiele wedstrijden misschien.. maarja, met een zelfbouw ding van 1000 pleuro kom je niet zo ver neem ik aan)
 
Laatst bewerkt:
ik heb veel zin om zo'n ding te bouwen, maar zie geen mogelijkheden om er mee te gaan rijden.. (jah, de officiele wedstrijden misschien.. maarja, met een zelfbouw ding van 1000 pleuro kom je niet zo ver neem ik aan)


ach goed opvoeren die minibike. dan kan je best aardig mee komen hoor !
en het gaat bij mij ook meer om de FUN FACTOR.

En het bouwen was leuk en leerzaam.

zeg FRZ400W ben jij niet FZR-paul van het mini bike forum??
ik ben jer van het minibike forum *D
 
ach goed opvoeren die minibike. dan kan je best aardig mee komen hoor !
en het gaat bij mij ook meer om de FUN FACTOR.

En het bouwen was leuk en leerzaam.

zeg FRZ400W ben jij niet FZR-paul van het mini bike forum??
ik ben jer van het minibike forum *D

Dat klopt ja ... en ik had idd al het vermoeden dat jij Jer was ;)

Ik ga binnenkort weer verder met me raceminibike in elkaar zetten (ben er ook een aan het bouwen voor de show) en dan moeten we maar een keer gaan knallen bij de mac in spijkenisse ofzo, daar woon jij toch ??
 
nodig mij dan ook even uit, als ik hem eindelijk weer in elkaar heb zitten.

ps. zuigerveertjes knappen snel als je lompe vingers hebt :)
ik zit trouwens ook op minibike forum!
 
he paul, jij was toch ook een frame van alu aan het maken ???

ik ben dat ook nog een keer van plan.
lijkt me wel mooi maar wel een stuk lastiger maken ??!!

dat bij de mac lijkt me tof alleen weet ik een veel beter plekje met een super bocht er in !

laters jer SP1 in da house
 
he paul, jij was toch ook een frame van alu aan het maken ???

ik ben dat ook nog een keer van plan.
lijkt me wel mooi maar wel een stuk lastiger maken ??!!

dat bij de mac lijkt me tof alleen weet ik een veel beter plekje met een super bocht er in !

laters jer SP1 in da house

ja klopt ... dat alu frame project staat alleen even stil :) ben wel echt van plan er weer verder mee te gaan maar wil eigenlijk eerst even ergens polini wielen te pakken zien te krijgen ... vanavond nog me frame van me andere mini gespoten dus die kan ik morgen weer in elkaar gaan zetten, eerst nog even kijken of ik een ander achtertandwiel kan vinden , zit nu nog met het fietstand wiel. deze is erg klein waardoor de top wel hoog ligt +-75 km/h maar ik heb liever veel trek kracht want zodra je boven de 65 km komt is het toch niet leuk meer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan