Moto Guzzi post winter meeting 10 mei

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.915
246
West Betuwe
Voor de winter hebben we in het Moto Guzzi Norge topic wat uitgewisseld over hoe je de motor tegen de winter beschermen kan. Van helemaal niets, af en toe afsoppen tot vaselinespray en tectyl. We willen eens vergelijken na de winter of het verschil maakt, en waar je het aan kan zien. Dus reken er wel op dat je Moto Guzzi aan een grondige inspectie onderworpen wordt! ;)

Maar 8-) Alle Moto Guzzi's zijn mooi om te vergelijken. Dus zijn ook andere Moto Guzzirijders uitgenodigd voor een gezellige dag waarbij de motor centraal staat.

Wat is het plan:

Om 11.00 verzamelen bij Bellini's (Strand Horst, lekker centraal, voor iedereen gemakkelijk te bereiken). Daar kunnen we prima koffie drinken, leuk terras met bootjes ernaast 8-) . Bijtijds lunchen en daarna wat toeren in / rond het Vierhoutense bos :] (Juro maakt een leuke route). We eindigen dan weer bij Bellini's voor de thee, daarna naar huis.

Graag reacties!

Deelnemers:

BadSlipper
jpreesink
Motormaatje ?
jos16
V11Speedy
Juro
Dolf Maas


Als je meedoet, graag even hieronder aanmelden of in het Moto Guzzi Norge topic (toermotoren), dan kom je in de OP.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat aangepast in de OP. Reacties? Is er al iemand die een toer ontwerpen kan?
 
10 mei is een zaterdag, als mijn werk het toelaat ben ik erbij. Heb jullie berichten gelezen en maar besloten om de Guz dit weekend weer te gaan starten.
Ben benieuwd welke gezichten er achter al die verhalen zitten.
Ter info, mijn topkoffer moer nu gemaakt worden vanwege echte serieuze scheuren, Ik heb de mal voor een alu binnen en buitenplaat klaar, nu nog knippen en boren....

Ben nog steeds zeer enthousiast over de Norge en ook in onderhoud in Rijssen, bevalt me goed.

ik blijft dit volgen en probeer erbij te zijn.

Jur Ooijman - Vorden
 
kan eventueel een route maken :] van 100 a 150 km vice versa Bellini's Strad Horst

Hoor graag of dit gewenst is, anders koffie , eten , kletsen , etc. en de dames bekijken.. *O*
 
Goed voorstel, die route. En 100 / 150 km lijkt me mooi zat, een uur of twee is meer dan genoeg.

Neem die gerepareerde koffer wel mee! ik wil graag zien hoe dat opgelost wordt!
 
route is klaar, koffer nog niet ... druk..druk..druk...
Bij het norge topic staat nu 20 mei... ik neem aan dat je nog steds 10 mei bedoeld?

route zet ik in de vorm van downloadlink op deze site voor Zumo en TomT om
 
Heb de route in mn Tyre al even bekeken; ziet er goed uit! Vraag me alleen af of 'ie goed loopt? We gaan eerst de snelweg op, dan een stukje de veluwe op, dan hetzelfde stukje weer terug? Ik heb het idee dat het iets anders moet lopen, maar kan iets met routepunten zijn misschien?
 
#jpreesink >> moet inderdaad anders lopen, jouw systeem heeft blijkbaar een nieuwe route bedacht. :(

kijk maar eens naar de goog earth variant, deze geeft (in ieder geval bij mij) de juiste route aan.

ik zal wat meer via punten toepassen, dan moet jouw Tommie Tommie het beter doen...
 
inmiddels ook een (garmin) kaart op de downloadpagina gezet , kun je zien wat mijn Garmin aangeeft hoe we rijden. Dit is de geplande route...

#jpreesink: heb je wel de waypoints meegenomen?
 
Jullie zijn goed bezig, mannen! Routes is mijn ding niet zo, ik rij wel achteraan. Maar ik krijg er zo wel meer zin in!
 
Ben een leek met Tyre en sTomsTom. Hoe moet ik waypoints toepassen dan? Of doet ie het gewoon goed als ik m inlaad in de Tom?

zin an de mooie rit! Altijd leuk om andere Guzzis te zien! :-)
 
Tja, bij onze motorclub wordt eigenlijk alleen met Garmin gereden en om iedereen van buite de club die met andere navigatie rijdt ook de route te kunnen laten laden wordt daarom ook de .gpx file gebruikt. ( Garmin heeft namelijk een eigen bestand)

Als je de Tom Tom opnieuw laat rekenen, gebruikt hij de instellingen die in de Tom Tom zijn voorgedicteerd... Dus als je vaak van A naar B gaat en je hebt ingegeven via de snelste weg, dan zie je autowegen gebruikt worden.. :( daar moet het probleem zitten.

Ik probeer vandaag nog de route te maken met een veelheid aan waypoints , dan kan ook de TOMTOM er niet meer omheen...

Voor het maken van ritten maak ik vaak gebruik van de speciale (Garmin) motorkaart van waypoint Notter, die ik als extra kaart geladen heb in mijn Garmin Zumo 550.

Als extra: ik heb de topkoffer gemodificeerd met triplex platen (want flexibel) aan buiten en binnenzijde , is toch nog een klus, maar muurvast. ik neem de mallen die je nodig hebt mee op 10 mei... *D
 
Ik hoorde gistermiddag dat ik een nachtdienst minder hoef te werken in de week van 10 mei, dat houdt in dat ik er ook bij kan zijn met de Breva . Nu heb ik alleen nog ff een tip nodig hoe ik de route moet downloaden met Windows 8.1 voor TomTom rider. Rechtsklikken met de muis geeft geen "opslaan als" bij mij. Gr. Dolf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan