Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Hoi Allemaal, 3 fase stekker uit de dynamo is gesmolten bij de spannings regelaar. Alles doet het nog laden verlichting etc ik zag het per toeval bij het aansluiten van me navigatie. Iemand idee hie dit kan?
 
Hoi Allemaal, 3 fase stekker uit de dynamo is gesmolten bij de spannings regelaar. Alles doet het nog laden verlichting etc ik zag het per toeval bij het aansluiten van me navigatie. Iemand idee hie dit kan?
Indien je de 6 polige connector onder de buddy seat bedoelt, die had bij een update vervangen moeten worden door b.v.een kroonsteentje.
De kwaliteit van de connector was niet goed.
 
Hoi Allemaal, 3 fase stekker uit de dynamo is gesmolten bij de spannings regelaar. Alles doet het nog laden verlichting etc ik zag het per toeval bij het aansluiten van me navigatie. Iemand idee hie dit kan?

De geschiedenis herhaalt zich (weer) lees een pagina of 9 a 10 terug en je vind mijn relaas.
Dit hoort zo O-) :+ .
bij mij is de regelaar omgedraaid en de draden gesoldeerd.

VERGEET DE 40 A ZEKERING NIET TE CHECKEN!!! :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand wel eens de ervaring gehad dat de momo over hobbels heel even niets doet? Is maar een seconde, en alleen bij wat forsere hobbels, waarbij je korte harde klap in de vering hebt, zoals iets te snelle over een verkeersdrempel bijvoorbeeld...

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een van de lichtere zekeringen wel eens 'onzichtbaar' door kan zijn of een breukje kan hebben, wat voor dit soort taferelen kan zorgen

Of wordt ik gek? :X
 
Laatst bewerkt:
Iemand wel eens de ervaring gehad dat de momo over hobbels heel even niets doet? Is maar een seconde, en alleen bij wat forsere hobbels, waarbij je korte harde klap in de vering hebt, zoals iets te snelle over een verkeersdrempel bijvoorbeeld...

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een van de lichtere zekeringen wel eens 'onzichtbaar' door kan zijn of een breukje kan hebben, wat voor dit soort taferelen kan zorgen

Of wordt ik gek? :X

Klopt. Ik kwam erachter door op de zekeringen te drukken bij stationair.. klappen en flikkerende teller..
 
Ik kwam erachter toen ik thuis kwam maar de motor een uurtje eerder al achterop de takelwagen werd weggereden. B|
 
Altijd zekeringen meenemen dus :P goede tip.

Mensen,het volgende.

Zoals we allemaal weten lusten onze momo's wel een slokje benzine :')
De mijne is net afgesteld maar toch is/blijft het verbruik ca 1:12.
Vind ik op zich niet zo'n ramp :) ,maar mijn motorkleding en ,gisteren,ook mijn rugtas gaan er verschrikkelijk van naar benzine/uitlaat gassen ruiken,hebben jullie dat ook?
het lijkt wel of de uitlaat gassen via 1 of andere turbulentie op mijn rug terecht komen.
Verder slaat hij sinds afstellen meer plotseling af,niet echt storend,maar valt me wel op.
Nu gaat de brommer volgende week voor nieuwe bougies,kleppen,stellen en luchtfilter reinigen,misschien dat dat wat brengt(betere verbranding/ontsteking),anders ga ik,daarna,terug voor een betere afstelling :)

En last but not least nieuwe led knippers a 15 euro de 4 :P
Dingen werken perfect,geven veel licht,en zijn er na 200 km nog niet afgevallen :+
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik had ook last van het afslaan van de motor,Ik ben ermee naar de Biggelaar gegaan in Oisterwijk.
Hij heeft het toerental op 1250 gezet in plaats van 1000 tot op heden slaat de motor niet meer af.
Ook heeft hij de motor tot 3000rpm meer benzine gegeven en de lambazone uit gezet.
Wat verbruik betreft met 2 man erop en stevig door rijden 1 op 14/15.

Gr Geert en irma
 
@Downsider:
Probeer de CORA mapping te instaleren. Voor die mapping zal je wel de dbkillers in je dempers moeten doen, maar hij rijdt dan cq 1:16-17 en stinkt niet meer zo heftig.
 
Hoi

Ik had ook last van het afslaan van de motor,Ik ben ermee naar de Biggelaar gegaan in Oisterwijk.
Hij heeft het toerental op 1250 gezet in plaats van 1000 tot op heden slaat de motor niet meer af.
Ook heeft hij de motor tot 3000rpm meer benzine gegeven en de lambazone uit gezet.
Wat verbruik betreft met 2 man erop en stevig door rijden 1 op 14/15.

Gr Geert en irma


Het grappige is : hij is bij de biggelaar afgesteld :P

Eerst maar eens luchtfilter,bougies en kleppen daarna is ie "genuld",als ie dan nog zuipt / afslaat ga ik terug.

Toerental staal bij mij op ca 1500 rpm (teller)

Ik moet wel zeggen dat ie vloeiender loopt/beter oppikt (nu liep ia al niet slecht) sinds ie afgesteld is,dus daar geen klagen
 
Laatst bewerkt:
@Downsider:
Probeer de CORA mapping te instaleren. Voor die mapping zal je wel de dbkillers in je dempers moeten doen, maar hij rijdt dan cq 1:16-17 en stinkt niet meer zo heftig.

Heeft den biggelaar de CORA mapping?
 
Heeft den biggelaar de CORA mapping?
Geen idee. Het is ook niet moeilijk om zelf te doen overigens. Poosje geleden heb ik het geleerd van Monstro, echt appeltje eitje, scheelt je een hoop geld. En als de mapping niet bevalt installeer je met een paar minuten wat nieuws.
 
Geen idee. Het is ook niet moeilijk om zelf te doen overigens. Poosje geleden heb ik het geleerd van Monstro, echt appeltje eitje, scheelt je een hoop geld. En als de mapping niet bevalt installeer je met een paar minuten wat nieuws.

Had ik eerder moeten weten nu 195 euro afgetikt :') ,incl 3 runs,dat dan weer wel :P

Maar over een kleine 2 weken weet ik meer :)
 
Ik zie dat het topic mapping weer boven komt :+
Er is ook nog mijn aangepaste en gratis map die ik al meerdere keren gedeeld heb. Hier gaat ie weer.

CORA basis: dus MET db killers!
- Rijker gezet onder de 3000-3500 toeren en kleine gasopeningen, lijkt op CORC met zachter opppaken vanuit gas dicht (geul in map weggewerkt, nu vloeiend zoals race map).
- lambda uit
- minieme aanpassing compensatie motortermperatuur (tussen 60 en 75 graden).
- aanpassing compensatie luchtdruk/luchttemperatuur (verbruik stijgt niet zoveel meer als de buitentemperatuur daalt)
- ventilatorregeling aangepast op 96 graden.

Op de snelweg waar je contant boven de 4000 toeren zit is er geen verschil met de CORA map en haal ik met mijn motor 1/17 bij een buitentemperatuur rond de 20 graden. CO is motorafhankelijk, mijn staat daarvoor op -2. Start met 0 en zak totdat hij niet meer naar behoren loopt en keer terug naar de laatste goede waarde. Verbruik bij toer/fun rijden ligt bij mij meestal net onder de 7L/100km (dus nog beter dan 1/14).

Er is een A1 en een C1. Het verschil zit enkel al je vanuit lage toeren het gas helemaal blok open draait. De ene lijkt op CORA de andere op CORC. Sommigen onder jullie hebben al met deze maps gereden.

Laden en gebruik van een map is doe-het zelf en dus op eigen risico. Ik kan enkel zeggen dat mijn motor er naar volle tevredenheid mee loopt. Enkel op grote hoogte (meer dan 1500m) bij koud en erg vochtig weer (bvb. vorige jaar in Oostenrijk) start hij wat minder enthousiast maar dat zou met CORC ook het geval moeten zijn. Het is eigenlijk een compromis tussen aangenaam rijden en aanvaardbaar verbruik.

In Guzzidiag of Iawdiag niet alleen de TPS resetten maar ook de self-learning parameters resetten! Dat zijn de onthouden compensatie waarden van de laatste keer dat de ECU een mapping met lambda aan erin gehad heeft. Veloce rijders die met open uitlaat en hun 2de ECU gebruiken hebben daar geen last van maar diegenen met slechts 1 ECU zullen ooit een lambda aan gehad hebben. In ieder geval, voor het zekerste gewoon resetten, heb ik ook gedaan!

Grts.
https://www.sendspace.com/file/lvoa00
 
Ik zie dat het topic mapping weer boven komt :+
Er is ook nog mijn aangepaste en gratis map die ik al meerdere keren gedeeld heb. Hier gaat ie weer.

CORA basis: dus MET db killers!
- Rijker gezet onder de 3000-3500 toeren en kleine gasopeningen, lijkt op CORC met zachter opppaken vanuit gas dicht (geul in map weggewerkt, nu vloeiend zoals race map).
- lambda uit
- minieme aanpassing compensatie motortermperatuur (tussen 60 en 75 graden).
- aanpassing compensatie luchtdruk/luchttemperatuur (verbruik stijgt niet zoveel meer als de buitentemperatuur daalt)
- ventilatorregeling aangepast op 96 graden.

Op de snelweg waar je contant boven de 4000 toeren zit is er geen verschil met de CORA map en haal ik met mijn motor 1/17 bij een buitentemperatuur rond de 20 graden. CO is motorafhankelijk, mijn staat daarvoor op -2. Start met 0 en zak totdat hij niet meer naar behoren loopt en keer terug naar de laatste goede waarde. Verbruik bij toer/fun rijden ligt bij mij meestal net onder de 7L/100km (dus nog beter dan 1/14).

Er is een A1 en een C1. Het verschil zit enkel al je vanuit lage toeren het gas helemaal blok open draait. De ene lijkt op CORA de andere op CORC. Sommigen onder jullie hebben al met deze maps gereden.

Laden en gebruik van een map is doe-het zelf en dus op eigen risico. Ik kan enkel zeggen dat mijn motor er naar volle tevredenheid mee loopt. Enkel op grote hoogte (meer dan 1500m) bij koud en erg vochtig weer (bvb. vorige jaar in Oostenrijk) start hij wat minder enthousiast maar dat zou met CORC ook het geval moeten zijn. Het is eigenlijk een compromis tussen aangenaam rijden en aanvaardbaar verbruik.

In Guzzidiag of Iawdiag niet alleen de TPS resetten maar ook de self-learning parameters resetten! Dat zijn de onthouden compensatie waarden van de laatste keer dat de ECU een mapping met lambda aan erin gehad heeft. Veloce rijders die met open uitlaat en hun 2de ECU gebruiken hebben daar geen last van maar diegenen met slechts 1 ECU zullen ooit een lambda aan gehad hebben. In ieder geval, voor het zekerste gewoon resetten, heb ik ook gedaan!

Grts.
https://www.sendspace.com/file/lvoa00

Da's mooi,ik heb de mapping gedownload en ga deze eventueel gebruiken mocht de motor na de grote beurt nog niet naar behoren werken,bedankt :)

Heb je nog enig idee wat dan de air/fuel ratio is?
 
ik zie net dat het 2 bestanden zijn,welke moet ik dan gebruiken?

CorsaroUltimateStandard09A1.bin of CorsaroUltimateStandard09C1.bin
 
Laatst bewerkt:
Mocht je voor hemelvaart nog een leuk idee voor een tochtje met museumbezoek (en evt. een heerlijke barbecue) nodig hebben, bij deze:

Voor alle fans van Italiaanse Motorfietsen: 25 mei Open Museumdag (Hemelvaartsdag)
Op deze dag zijn de volgende motormusea open:

Gileramuseum van Jaap Schulz in Rijsenhout vanaf 14.00 uur;
Eerste Sassemsche Motormuseum (Moto Morini!!) van Ton Langeveld in Sassenheim van 10.00 – 16.00
uur;
Laverdamuseum van Cor Dees in Lisse van 10.00 – 16.00 uur (laatste gelegenheid; het museum van Cor wordt gesloten);

De dag wordt afgesloten bij het Gileramuseum van Jaap Schulz. Daar gaat vanaf 17.00 uur de barbecue aan voor iedereen die daar zin in heeft!
Kosten van de barbecue bedragen € 22,50 (incl. drank). Als je hieraan mee wilt doen, graag vóór 20 mei € 22,50 p.p overmaken op NL62 ABNA 0561 9058 94 t.n.v. A.M.Schulz-Jonker te Rijsenhout o.v.v. barbecue 25 mei 2017 Open Museumdag.

Adressen musea:

Gileramuseum: Aalsmeerderweg 710, 1435 ER Rijsenhout
Eerste Sassemsche Motormuseum: Hoofdstraat 327, 2171 BH Sassenheim
Laverdamuseum: Akervoorderlaan 10, 2161 DS Lisse.

Ikzelf kan helaas niet, maar wens iedereen een hele leuke dag!
 
Mocht je voor hemelvaart nog een leuk idee voor een tochtje met museumbezoek (en evt. een heerlijke barbecue) nodig hebben, bij deze:

Voor alle fans van Italiaanse Motorfietsen: 25 mei Open Museumdag (Hemelvaartsdag)
Op deze dag zijn de volgende motormusea open:

Gileramuseum van Jaap Schulz in Rijsenhout vanaf 14.00 uur;
Eerste Sassemsche Motormuseum (Moto Morini!!) van Ton Langeveld in Sassenheim van 10.00 – 16.00
uur;
Laverdamuseum van Cor Dees in Lisse van 10.00 – 16.00 uur (laatste gelegenheid; het museum van Cor wordt gesloten);

De dag wordt afgesloten bij het Gileramuseum van Jaap Schulz. Daar gaat vanaf 17.00 uur de barbecue aan voor iedereen die daar zin in heeft!
Kosten van de barbecue bedragen € 22,50 (incl. drank). Als je hieraan mee wilt doen, graag vóór 20 mei € 22,50 p.p overmaken op NL62 ABNA 0561 9058 94 t.n.v. A.M.Schulz-Jonker te Rijsenhout o.v.v. barbecue 25 mei 2017 Open Museumdag.

Adressen musea:

Gileramuseum: Aalsmeerderweg 710, 1435 ER Rijsenhout
Eerste Sassemsche Motormuseum: Hoofdstraat 327, 2171 BH Sassenheim
Laverdamuseum: Akervoorderlaan 10, 2161 DS Lisse.

Ikzelf kan helaas niet, maar wens iedereen een hele leuke dag!

Ik zit er wel aan te denken,alleen moet ik de volgorde nog bekijken. :)
 
Het verschil is miniem, eigenlijk irrelevant. Ikzelf gebruik de C1.


Ok ,de motor staat nu bij de motorzaak voor een grote beurt (kleppen,luchtfilter,(iridium) bougies,
olie+oliefilter heb ik zelf gedaan.

Het plan is,als de fiets nog niet naar behoren werkt,terug te gaan en het probleem voor te leggen bij de biggelaar.
Komt ie er niet uit dan ben ik van plan jou mapping te installeren.

Wat heb ik dan nodig?
Ik ga ervan uit dat ik mijn laptop(windows 7) kan gebruiken,een stekkerverbinding laptop - ECU(OBO2 ofzo??),software om te installeren, en jouw BIN file,correct?
 
Laatst bewerkt:
Ok ,de motor staat nu bij de motorzaak voor een grote beurt (kleppen,luchtfilter,(iridium) bougies,
olie+oliefilter heb ik zelf gedaan.

Het plan is,als de fiets nog niet naar behoren werkt,terug te gaan en het probleem voor te leggen bij de biggelaar.
Komt ie er niet uit dan ben ik van plan jou mapping te installeren.

Wat heb ik dan nodig?
Ik ga ervan uit dat ik mijn laptop(windows 7) kan gebruiken,een stekkerverbinding laptop - ECU(OBO2 ofzo??),software om te installeren, en jouw BIN file,correct?
Windows 7 PC is prima, dat gebruik ik ook. De software vind je hier:
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
je hebt de volgende dingen nodig:
- IAW5reader om je huidige (betaalde) map te backuppen
- IAW5writer om de andere bin file te schrijven in je ECU
- IAWdiag voor de TPS reset en reset self-learning parameters.
- Instructies drivers
- Links welk type kabel je nodig hebt.
 
Windows 7 PC is prima, dat gebruik ik ook. De software vind je hier:
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
je hebt de volgende dingen nodig:
- IAW5reader om je huidige (betaalde) map te backuppen
- IAW5writer om de andere bin file te schrijven in je ECU
- IAWdiag voor de TPS reset en reset self-learning parameters.
- Instructies drivers
- Links welk type kabel je nodig hebt.

Zo :o ,da's een hoop info.

Ga ik eens op mijn gemak doornemen.

Bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan