MotoGP: Grand Prix van Duitsland

Wie pakt de winst?

  • Rossi

    Stemmen: 19 30,2%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Stoner

    Stemmen: 13 20,6%
  • Pedrosa

    Stemmen: 11 17,5%
  • Spies

    Stemmen: 1 1,6%
  • Lorenzo

    Stemmen: 15 23,8%
  • Crutchlow

    Stemmen: 1 1,6%
  • Dovisioso

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bautista

    Stemmen: 1 1,6%
  • Bradl

    Stemmen: 2 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    63

Bitaktus_Snellus

MF veteraan
16 jan 2004
14.901
100
Roden
Volgens mij komt Gerrit er niet aan toe. Dus dan moet iemand anders het doen. :o

Nog maar net bekomen van de gebeurtenissen in de Dutch TT komen de Grand Prix deelnemers komend weekend al weer in actie, nu op de Sachsenring in het Oosten van Duitsland, de week daarna volgt de Grand Prix op Mugello.

Het harde werk van Yamaha rijder Jorge Lorenzo in de afgelopen races waarmee hij 25 had weten uit te lopen op Repsol Honda rijder Casey Stoner was allemaal voor niets na een doldwaze actie va Gresini Honda rijder Alvaro Bautista. De Spanjaard tikte Lorenzo onderuit en zorgde er daarmee indirect voor dat Lorenzo en Stoner nu met elk 140 punten weer op gelijke hoogte staan.

assen_ned_motogp_race%20063_800.jpg


Met een beetje geluk had Lorenzo nog vijf punten voor kunnen staan maar het lukte Dani Pedrosa, die een groot deel van de race aan de leiding lag, niet om zijn teamgenoot achter zich te houden en zo pakte de Australiër de volle 25 punten met zijn laatste overwinning op Assen.

Met zijn tweede plaats is ook Pedrosa weer 20 punten dichterbij gekomen, het verschil tussen de Spanjaard en Lorenzo/Stoner is 19 punten. Pedrosa en de Sachsenring liggen elkaar wel – Pedrosa won de race in 2007, 2010 en 2011 - dus wellicht dat de Repsol Honda rijder eindelijk zijn eerste overwinning van dit seizoen zal kunnen pakken en het gat nog iets kleiner zal weten te maken.

Op de vierde plaats is het nog steeds Cal Crutchlow. In Assen lukte het Crutchlow niet om de strijd met zijn teamgenoot Andrea Dovizioso aan te gaan en de Italiaan reed ook nog eens naar zijn tweede podium van dit seizoen waardoor het verschil tussen de twee Monster Yamaha Tech 3 teamgenoten nog maar 1 punt is.

Daarachter heeft Valentino Rossi door zijn bandenproblemen wat terrein verloren, de Italiaan staat nu 15 punten achter Dovizioso en voelt inmiddels de hete adem van zijn teamgenoot Nicky Hayden in zijn rug, de Amerikaan staat 2 punten achter Rossi en vlak achter hem vinden we Alvaro Bautista. De Spanjaard zal als straf voor zijn actie in de eerste bocht van de Dutch TT vanaf achteraan moeten starten dus het is de vraag hoeveel punten Bautista in Duitsland zal pakken.

Stefan Bradl kende een rampzalige generale repetitie voor zijn thuisrace. De kwalificatie was met een vierde plaats top maar in de race ging de LCR Honda rijder onderuit. Het is te hopen voor hem dat het op zijn thuiscircuit in de race beter zal gaan.

De andermaal onfortuinlijke Ben Spies sluit de top tien. Spies leek op Assen op weg naar zijn eerste podium van dit seizoen maar bandenproblemen gooiden net als in Silverstone roet in het eten.

Beste van de CRT rijders is nog steeds Aleix Espargaro maar door zijn DNF in Assen is zijn teamgenoot Randy de Puniet nu wel heel dicht genaderd, het verschil is nog maar 1 punt en Michele Pirro staat er ook niet meer zo ver vandaan.

Karel Abraham zal naast de Dutch TT ook de race op de Sachsenring overslaan, mogelijk zal Ducati testrijder Franco Battaini op de Cardion AB Ducati plaatsnemen.

(tekst: racesport.nl)
 
Laatst bewerkt:
wederom weer een humor topic bijna. kou der van. Mensen die Rossi stemmen _O- en waarschijnlijk de zelfde mensen die hopen dat het nat word omdat anders hun held niet mee kan komen. ik vind het wel komisch. Laat het lekker droog blijven. ik wil dikke slides zien en wieltjes omhoog bij het remmen. Dat er dan een bepaalde italiaan niet mee kan komen is verre van interessant.

Er zijn dus mensen die zien liever een zeiknatte race met een Ducati voorin dan een bokkende en glijdende partij Honda's Yamaha's en Ducati's ...

hmmm :?
 
wederom weer een humor topic bijna. kou der van. Mensen die Rossi stemmen _O- en waarschijnlijk de zelfde mensen die hopen dat het nat word omdat anders hun held niet mee kan komen. ik vind het wel komisch. Laat het lekker droog blijven. ik wil dikke slides zien en wieltjes omhoog bij het remmen. Dat er dan een bepaalde italiaan niet mee kan komen is verre van interessant.

Er zijn dus mensen die zien liever een zeiknatte race met een Ducati voorin dan een bokkende en glijdende partij Honda's Yamaha's en Ducati's ...

hmmm :?

Gebeurd niet vaak maar.............
full
 
wederom weer een humor topic bijna. kou der van. Mensen die Rossi stemmen _O- en waarschijnlijk de zelfde mensen die hopen dat het nat word omdat anders hun held niet mee kan komen. ik vind het wel komisch. Laat het lekker droog blijven. ik wil dikke slides zien en wieltjes omhoog bij het remmen. Dat er dan een bepaalde italiaan niet mee kan komen is verre van interessant.

Er zijn dus mensen die zien liever een zeiknatte race met een Ducati voorin dan een bokkende en glijdende partij Honda's Yamaha's en Ducati's ...

hmmm :?
_O-


maar vertel eens... wieltjes omhoog bij het remmen...? O-)
 
Wordt een Stoner race, al zal hij er hard voor moeten rijden.

Snap niet dat er nog altijd mensen op Rossi stemmen, doen die mensen elke wedtrijd de regendans of zo?
 
wederom weer een humor topic bijna. kou der van. Mensen die Rossi stemmen _O- en waarschijnlijk de zelfde mensen die hopen dat het nat word omdat anders hun held niet mee kan komen. ik vind het wel komisch. Laat het lekker droog blijven. ik wil dikke slides zien en wieltjes omhoog bij het remmen. Dat er dan een bepaalde italiaan niet mee kan komen is verre van interessant.

Er zijn dus mensen die zien liever een zeiknatte race met een Ducati voorin dan een bokkende en glijdende partij Honda's Yamaha's en Ducati's ...

hmmm :?

Het kan ook anders om zijn he!? De mensen hebben de weersverwachting gelezen en zagen dat er kans op regen is tijdens het weekend ;)
 
Wattttttttttt, Ducati bied MarcVDS voor een scherpe prijs een sateliet motor aan voor Scott Redding .

Bennetts Insurance‏@bennetts_bike
Ducati have allegedly offered Marc VDS a cut price satellite bike for @Reddingpower... #Moto2 #reddingtoducati
 
Wattttttttttt, Ducati bied MarcVDS voor een scherpe prijs een sateliet motor aan voor Scott Redding .

Bennetts Insurance‏@bennetts_bike
Ducati have allegedly offered Marc VDS a cut price satellite bike for @Reddingpower... #Moto2 #reddingtoducati

Het is al langer bekent dat Ducati geïnteresseerd is in Scott Redding :Y Ben benieuwd....

Maar ik denk niet dat het mag.... Ieder merk mag met maximaal 4 motoren uitkomen, volgens de nieuwe regels. Dus 2 fabrieks ducati en 2 sateliet ducs. Die van Barbera en die van Abraham.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan