MotoGP USA Red Bull Grand Prix of The Americas 21.04.2013

Pick your winner.......!

  • Rossi

    Stemmen: 37 39,4%
  • Lorenzo

    Stemmen: 15 16,0%
  • Pedrosa

    Stemmen: 12 12,8%
  • Marquez

    Stemmen: 27 28,7%
  • Dovizioso

    Stemmen: 1 1,1%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bradl

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bautista

    Stemmen: 0 0,0%
  • Crutchlow

    Stemmen: 2 2,1%
  • Smith

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.

AppiePappie

MF veteraan
24 jul 2008
8.363
0
pedusa.jpg



Circuit info:


austin-Gp-layout-front.jpg


Lengte: 5513 meter
Wijdte: 15 meter
Linker bochten: 11
Rechter bochten: 9
Langste rechte stuk: 1.200 meter
Gebouwd: 2012



Introduction:
The Circuit Of The Americas is the first purpose-built Grand Prix facility in the U.S. near Austin, Texas, with a 5.513km track and a capacity for 120,000 fans. Construction of the impressive 1000-acre facility was completed late in 2012, with MotoGP lining up at the track for the first time in 2013.

One of its more distinctive features is near 41m-elevation change with an impressive incline at the end of the home-straight followed by a sharp left. The circuit is one of the most varied on the GP circuit, with a mix of fast straights and tight hairpins, with most sections mirroring at least some part of a famous track around the world.

It was designed by well-known German architect and circuit designer Hermann Tilke. The driving direction is counter clockwise and has a total of 20 corners with 9 right turns and 11 left turns.


Eerste keer dat de MotoGP (en de Moto2 en 3) neerstrijkt in Texas................



Tijdschema Nederland:


Vrijdag:

tijdusa.jpg



Zaterdag:

tijdusazat.jpg



Zondag:

tijdusazon.jpg






Hopelijk gaan we verder waar we in Qatar gebleven zijn..............


motogp-race_s1d3353_original.jpg



46rossi,93marquez,99lorenzo,motogp-race_s5d1538_original.jpg
 
Ik vermoed dat Pedrosa hier wel wakker zal worden. De testen gingen hem goed af, en hij zal toch heel rap vóór Marquez moeten gaan eindigen als hij zijn kampioensstrijd in wil zetten. Het circuit ligt de Honda's goed, ben stiekem wel benieuwd of Yamaha met volle inzet er weer een leuke strijd van kan maken!
 
Moeilijk, ik gun het rossi, zou goed voor zijn mojo zijn. Maar marquez is enorm hongerig naar zijn eerste... Ik denk er nog even over na.
 
Ik vermoed dat Pedrosa hier wel wakker zal worden. De testen gingen hem goed af, en hij zal toch heel rap vóór Marquez moeten gaan eindigen als hij zijn kampioensstrijd in wil zetten. Het circuit ligt de Honda's goed, ben stiekem wel benieuwd of Yamaha met volle inzet er weer een leuke strijd van kan maken!

Lijkt me juist meer een Yamaha circuit korte rechte stukken en veel bochten werk, Honda wint het op het rechte stuk van Yamaha maar in de bochten zijn de Yamaha's tog beter. En Marquez was hier tog echt sneller in de test's. Ik gok dat er tog maar weer 1 Honda op het podium zal staan en 2 Yamaha's.
 
Lijkt me juist meer een Yamaha circuit korte rechte stukken en veel bochten werk, Honda wint het op het rechte stuk van Yamaha maar in de bochten zijn de Yamaha's tog beter. En Marquez was hier tog echt sneller in de test's. Ik gok dat er tog maar weer 1 Honda op het podium zal staan en 2 Yamaha's.

Dan heb je niet goed geluisterd naar yonnhy... Die zei toch in een ander topic dat de Honda's meer mechanische grip hadden! :+
 
Laatst bewerkt:
ben stiekem wel benieuwd of Yamaha met volle inzet er weer een leuke strijd van kan maken!


Die test zei niks nee.....zoals Gerrit al zei....Yamaha had voor beide heren 1 motor en een paar gasten meegestuurd terwijl Honda daar het hele team had zitten......

Ik gok toch dat Yamaha hier het voordeel heeft zoals in Qatar.......mits ze vrij spel hebben....vond het een mooi gezicht dat de Yamaha's een hogere bochtensnelheid hebben terwijl de Honda's de bochten moeten hoeken en het van hun acceleratie moeten hebben...
 
Rechte stuk is bergop he, dus trekkracht is wel belangrijk, en met die seamless shift verlies je natuurlijk minder ( hoe weinig ook) gang. Aanremmen hairpin daarna is natuurlijk ook bergop, goed voor de late remmers.
 
Ik neig zelfs naar Marquez zijn eerste, maar nog maar even de trainingen afwachten. Zodra de Yamaha's er met hun volledige team zijn geef ik Lorenzo weer een enorme kans op de overwinning.

Trainingen maar even afwachten. Gelukkig hoeven we helemaal niet lang te wachten!
 
Het werd 2 weken al aangekaart, motogp is niet steeds meer op BBC2 te volgen, maar wordt soms afgewisseld met BBC3..
Deze keer is het dus ook zo. Erg jammer

Grand Prix of The Americas (Austin, Texas)
Saturday 21 April

MotoGP qualifying: 2000-2100, Red Button and online

Sunday 22 April

Moto2 & 3 races: 1645-1930, Red Button and online

MotoGP race: 1930-2100, BBC Three and online
 
Het werd 2 weken al aangekaart, motogp is niet steeds meer op BBC2 te volgen, maar wordt soms afgewisseld met BBC3..
Deze keer is het dus ook zo. Erg jammer

Grand Prix of The Americas (Austin, Texas)
Saturday 21 April

MotoGP qualifying: 2000-2100, Red Button and online

Sunday 22 April

Moto2 & 3 races: 1645-1930, Red Button and online

MotoGP race: 1930-2100, BBC Three and online


kunnen jullie in nederland rtbf2 nemen?(zoniet wil ik wel een linkje plaatsen zodat je live via rtbf kan kijken in zeer mooi beeld inclusief training enzovoort...)

voor de belgen hier onder onder ons(vt4 zend weer uit in uitgesteld relais)
dus kijken op rtbf2 (ook moto 2 zenden ze uit)

tjaauw
 
kunnen jullie in nederland rtbf2 nemen?(zoniet wil ik wel een linkje plaatsen zodat je live via rtbf kan kijken in zeer mooi beeld inclusief training enzovoort...)

voor de belgen hier onder onder ons(vt4 zend weer uit in uitgesteld relais)
dus kijken op rtbf2 (ook moto 2 zenden ze uit)

tjaauw

Ik (belg) kan geen rtbf nemen B| , (ga straks nog is dubbelchecken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan