dan vind ik dit een stuk beter als je t hebt over controle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dan vind ik dit een stuk beter als je t hebt over controle
Dit is echt heel stoer Lijkt mij ook wel wat als ik m'n rbw heb
allemaal art 5....
En hoe denkt de NL verzekering er over
Ga ik volgenVoor diegene die ook de ontwikkelingen van moto-gymkhana in Nederland wil volgen heb ik een Facebook groep gemaakt.
http://www.facebook.com/groups/346956898713362/
Je bent natuurlijk welkom als je mee wilt denken over de ontwikkelingen van deze mooie motorsport.
Greetz, Helen
Dan moeten we vast een competitie gaan organiseren. Ik denk dat het voor toeschouwers ook wel leuk is, je ziet de rijders niet in een flits voorbij komen, maar je kunt ze de hele race volgen. In de feestweek van je dorp is er op zaterdag de wielerwedstrijd, en op zondag de moto gymkhana op het dorpsplein. Gesponsord door de plaatselijke motordealer en rijschool.Ik ga ervan uit dat het niet lang meer duurt dat deze sport in Nederland en ook in heel Europa bekender wordt.
we hebben allemaal voertuigbeheersing gehad toch? alleen doen die jappaners t sneller!
Nou, het punt is volgens mij als volgt.
Als je het rijbewijs wil halen dan MOET je de speciale verrichtingen kunnen anders slaag je niet. Je moet dus, want willen doe je het niet omdat het een noodzakelijk kwaad is op dat moment.
Als je nu VRIJWILLIG gaat deelnemen aan moto gymkhana, dan WIL je het kunnen. En da's een heel andere insteek. (vind ik dus)
Tijdje geleden bv hebben we vanuit de zaak een rijvardigheidstraining gehad. Harstikke leuk, veel (weer) geleerd. En als je dan aan het eind van de dag weer hele korte 8jes kan draaien op de CB1300 met vrouwtje achterop, is dat toch wel een fijn gevoel.
En ja, er waren er ook die solo niet eens de rechtuit slalom voor mekaar kregen....
Het verschil tussen moeten of willen is enorm. Ik vond AVB altijd al leuk en heb op m'n examen rondjes om de examinator gereden, eitje. Als je het maar leuk vindt. Oefen sinds ik m'n rijbewijs heb regelmatig en leg m'n 240kg aan bandiet bij een paar km/u op 1 oor om op een duppie te keren, practice makes perfect. Gymkhana is nog net ff iets anders, ipv afschuinen blijf je de bocht in hangen waardoor de bochtensnelheid veel hoger is bij eenzelfde krappe bocht, ook geprobeerd maar de g-krachten zijn echt onnatuurlijk
Als we nu fanatiek beginnen voordat het begint het populair wordt, zijn we de toppers op motogymkhana gebied. All we need is 1 niet regenachtige dag een parkeerplaats wat pionetjes en broodjes frikandel met mayo.
(en voor nildo dat zijn bandit weer rijd, want op een yzf 750 is het niet te doen)
Bandiet is ideaal fietsje ervoor.
Het verschil tussen moeten of willen is enorm. Ik vond AVB altijd al leuk en heb op m'n examen rondjes om de examinator gereden, eitje. Als je het maar leuk vindt. Oefen sinds ik m'n rijbewijs heb regelmatig en leg m'n 240kg aan bandiet bij een paar km/u op 1 oor om op een duppie te keren, practice makes perfect. Gymkhana is nog net ff iets anders, ipv afschuinen blijf je de bocht in hangen waardoor de bochtensnelheid veel hoger is bij eenzelfde krappe bocht, ook geprobeerd maar de g-krachten zijn echt onnatuurlijk
Bandit is niet ideaal hoor, de 400 wel, maar de andere twee zijn eigenlijk te zwaar. Je hebt niks aan al die koppels als je niet boven de 50 uit komt Denk dat een GS500 oid veel geschikter is
PS wat betreft pilonen; zou ik niet doen. Wel doen: tennisballen doormidden snijden. Rijd je minder makkelijk omver en kun je de hele dag overheen rijden zonder op je bek te gaan
In een wedstrijd heb je verschillende kleuren pilonnen nodig, de kleur bepaalt immers hoe je er omheen rijdt.Is ideaal voor oefenen denk ik ja. Voor echte wedstrijd gewoon pilonen pakken. Tennisballen zie je soms wel beetje moeilijk trouwens.
In een wedstrijd heb je verschillende kleuren pilonnen nodig, de kleur bepaalt immers hoe je er omheen rijdt.
Een wedstrijd moet georganiseerd worden inclusief vergunningen en al, (wedstrijden op de openbare weg zijn immers verboden) . Een dag om pionetjes rijden zonder wedstrijd element kan "spontaan" gedaan worden zonder vergunningen.
Aan een wedstrijd heb je met zoveel man ook niet zoveel. Als jij mij uitdaagt, koop ik morgen een gilera runner 180CC en dan win ik. De motoren zijn toch niet te vergelijken.
"het laar" in Tilburg zou bijvoorbeeld een mooie locatie zijn. Dit wordt ook vaak gebruikt voor rijlessen. Dan is het gewoon kijken wie er allemaal mee wilt, een datum prikken en allemaal 10 euro lappen voor tennisballen. en rijden maar.
Iemand zorgt voor een hip filmpje van het gebeuren en volgende keer zijn er 25 man.
Ik bedoel, verschillende kleuren pilonnetjes zijn handig om te zien hoe je moet rijden. Rood linksom, blauw rechtsom, gele band twee keer omheen.Een wedstrijd moet georganiseerd worden inclusief vergunningen en al, (wedstrijden op de openbare weg zijn immers verboden) . Een dag om pionetjes rijden zonder wedstrijd element kan "spontaan" gedaan worden zonder vergunningen.