Motogymkhana

Lijkt me erg leuk om een keer mee te doen.
Het valt mij op dat in het filmpje van hierboven (bijna) niet met de koppeling wordt gespeeld. In welke versnelling wordt een dergelijk parcours dan gereden? En ik neem aan alleen met gebruikmaken van de achterrem?

Ik vind het al leuk om met mijn eigen motor af en toe wat bochtjes te draaien enz. Maar ik merk dan dat ik te voorzichtig ben. En daardoor ga ik fouten maken.

Kijk goed naar de rechter hand van Bart. Daar zie je dat hij met 1 vinger op de rem rijd en die ook goed gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=IBASfLoVfp0
 
Bwoh dat ziet er lekker uit. :] 'k Heb echt wat gemist. '(:N Ikke niet hoor, dan valt 'ie naar binnen.

In japan doen ze het juist wel, volgens mr hunter tabibito die vorig jaar in Nederland was kan je de top echt niet halen zonder het te leren.

Hier zie je ook heel goed dat hij hem constant gebruikt bij de korte draai:
 
Weet er iemand óf en zo ja waar ik een soort valbeugels als in het filmpje kan vinden, maar dan voor een Kawasaki Z750 van 2005?
Ik vind dit op zich namelijk geen lelijke beugels.

 
Die kun je in Japan bestellen, maar zijn ook zonder transport errug duur. Iemand in de UK importeert ze, of vergelijkbare, maar ook errug duur. Dan kun je kijken naar stunt-beugels, zijn ook niet zo goedkoop.
Wat wel te betalen is zijn beugels van lesmotoren, maar die moet je dan op maat maken. Of je moet ze zelf maken. Of je belt Klaas van 101motoren, die maakt ze voor je.
 
11 graden is prima voor motogymkhana.
Kokend motorblok tussen je benen zonder rijwind is echt geen pretje met dit weer.
Was weer zeiknat vandaag. :P

Oefenfilmpje van vandaag nu ik hier toch zit:

 
Het EK komt dichterbij. Een stuk of vijftig rijders die strijden om het kampioenschap Motogymkhana Europa. Om "de Cup", zogezegd. Tegenwoordig hebben we ook echte mooie bekers, die veelal gesponsord worden door ons welgezinde bedrijven. De bekers voor het EK komen b.v. van Gebben Motoren (www.gebbenmotoren.nl).

De toegang is vrij, 28 en 29 mei. Kom kijken, het is echt heel spannend en heel mooi.
 
Hier nog wat filmpjes van de oefen dag gisteren om een idee te geven:

hqdefault.jpg



hqdefault.jpg


 
Het EK was prachtig. Een beetje regen zorgde vandaag voor extra spanning (en uitvallende tijdwaarneming), maar de regen leek niemand te deren. En niemand leek minder plat door de bochtjes te gaan in de regen.
Het verslag vind je hier.
 
Laatst bewerkt:
de kwartaal uitgave motodrive (van Motoport) heeft in de 2e uitgave een artikel.


... en dat is helemaal geen slecht artikel.
En nu geven we bij diverse vestigingen van Motoport komende tijd Motogymkhana demonstraties. Breng je motor mee, want je mag zelf meedoen.
 
Komende zondag alweer de derde ronde van onze enige echte Nederlandse Competitie Motogymkhana. In Lelystad nog wel. De rijders zijn nog aan het bekomen van het EK afgelopen weekend, het parcours wordt een sensatie, net als in het EK samengesteld door ons aller Parcoursmeester Peter, met essentiële inbreng van de enige echte Hunter Tabibito. Kom kijken, Lelystad is niet zo ver weg.

De fraaie trofeeën zijn deze keer van JSL motorservice:

trofeeen.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan