Motogymkhana

Dancing in the rain, was het vandaag. Motogymkhana, in de plenzende regen. En dan toch vol er in gaan, het was geweldig vandaag.

Hier het verslag, hier de uitslag en hier de sponsor van de mooie prijzen, georganiseerd door motorcursussen.nl.
 
€175 is niet veel geld voor een CB1. Ik denk dat 'ie binnenkort wel tussen pylonnetjes gesignaleerd zal worden.
 
Ik willum wel, nu nog ff tijd vinden om te kijken of 't ook een geschikte fiets voor me is. Nog mensen met meer verstand van zaken die me daarbij zouden kunnen en willen vergezellen?
 
Twijfel je tussen een CB-1 en een ander type? Of twijfel je of juist deze CB-1 voor jou geschikt is?

Deze CB-1 is bijna standaard: de uitlaat is luidruchtiger, de schokbreker is veel beter dan standaard, en (vergeten in de advertentie) de remleidingen zijn staalomvlochten.

Ik wil niemand onder druk zetten :+ maar ik heb een bod waarop ik waarschijnlijk vanavond ja ga zeggen.
 
Of deze cb-1 voor mij geschikt is... Aangezien ik geen sleutelkoningin ben en wat er dan allemaal nog zou moeten gebeuren om de fiets MG ready te maken.
Maar als je al 'n koper hebt dan houdt 't sowieso op voor mij.
 
Ah Karla!! Ben je net te laat, dat zou jammer zijn...
Ik zou niet twijfelen. Voor deze prijs kun je hem best voor een paar honderd euro laten opknappen.
En een ander stuurtje etc heb je er zo zelf opgezet hoor ;)
 
Vandaag was de zevende wedstrijd in de competitie. Naast de gebruikelijke Belgen was er een Duitse deelnemer, en de reizende ambassadeur voor Motogymkhana Dave Pinto.

Er werd hard gereden, en de verschillen in de uitslag bedroegen tienden van seconden. Je moet je voorstellen, je finisht in 2:02 minuut en een ander is 14 honderdste van een seconde sneller.

Het parcours was erg snel, er waren weer twee zeer speciale figuren in het parcours opgenomen die voor sommige deelnemers toch te moeilijk bleken - er waren meer diskwalificaties dan voorgaande wedstrijden. Bob reed de steentjes uit het asfalt en stond na zijn tweede heat bovenaan, Kristian kwam er nog een paar tienden boven, maar Richard troefde ze af en was anderhalve seconde sneller. Alle drie gingen ze tot de grens van hun kunnen, en dat van de motor. Slippend door de bocht, stuiterend remmen, en je motor nog maar net op de goede lijn houden. Zo moet het. Jon ging ook heel snel, maar toen kwam in een u-bocht z'n voorwiel omhoog en dan valt de motor niet meer te houden, hij ging nogal spectaculair onderuit maar mankeerde gelukkig niets, behalve dat 'ie even verward om zich heen keek met een blik van "wat was dit??".

De uitslag vind je hier.
 
Laatst bewerkt:
En het verslag van de damescompetitie?? Die miste ik de vorige keer ook al :p

The race of the ladies was even more nerve wrecking. Only 0.05 seconds between Marie (1st) and Carolien (2nd), half a second before Mariecke. The organizing committee is very happy to have accurate timing equipment, or we would have had everybody finish in the same time.

Wat wel grappig was, was dat Carolien en Mariecke allebei de eerste heat fout reden, en dus geen resultaat hadden. Marie had een tijd van 2.08. Carolien reed de tweede ronde 2:02.81, maar gelijk erna ging Marie daar vijf honderdste onder. Vijf honderdste, ik verzin het niet. Mariecke kwam er met 2.03.32 niet onder, die werd derde. Sanne had 2:02.94 in de eerste heat, maar raakte twee pylonnen en dat kostte dan 2 seconden. De rest zat boven de 2:08.

De redactie van de Motogymkhana Nieuwsflitsen zal voortaan maar ter plekke aantekeningen bij houden, om een wat accurater verslag te kunnen geven. De redactie heeft overigens nog vijf vacatures.

Wat ik ook nog wil zeggen is dat marshals en andere vrijwilligers gelijk na de race op het parcours mogen. De tijdwaarneem apparatuur staat er dan nog, op verzoek wordt je tijd dan super officieel gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag van een super seizoen! Ik heb genoten.
En wat zijn we met z'n allen een leuke en fijne groep mensen :)
 
In 2017 gaan we weer een spetterende competitie hebben. Met beginners in de gele hesjes, de experts in de groene hesjes, en de absolute wereldtop in blauwe hesjes. Nu is je kans, als je wilt instappen in deze mooie sport, om aan te sluiten in de gele klasse nu de snelste rijders daaruit gebonjourd zijn. Ook in de gele klasse kun je dus nu hoog eindigen, of zelfs winnen.

Als je nu inschrijft ben je zeker van een plek in de competitie, en kun je deelnemen aan alle trainingen die daarvoor nog zijn. Dus wat let je? Je kunt je aanmelden als lid van de vereniging via onze site, en voor de competitie per email bij mij (christine@motogymkhana.nl).
 
In 2017 gaan we weer een spetterende competitie hebben. Met beginners in de gele hesjes, de experts in de groene hesjes, en de absolute wereldtop in blauwe hesjes. Nu is je kans, als je wilt instappen in deze mooie sport, om aan te sluiten in de gele klasse nu de snelste rijders daaruit gebonjourd zijn. Ook in de gele klasse kun je dus nu hoog eindigen, of zelfs winnen.

Als je nu inschrijft ben je zeker van een plek in de competitie, en kun je deelnemen aan alle trainingen die daarvoor nog zijn. Dus wat let je? Je kunt je aanmelden als lid van de vereniging via onze site, en voor de competitie per email bij mij (christine@motogymkhana.nl).

Helaas zijn mijn botten te stijf geworden, maar komt er of is er ook een lijst waar/wanneer er wedstrijden gereden worden ? Lijkt me wel leuk om een (paar) keer te komen kijken als het niet te ver uit de buurt is.
 
De kalender van 2017 staat op onze site.

Moto Gymkhana - De motorsport van Nederland
:t :t

Dank . Zal eens kijken wanneer het bij mij in de buurt is. Kom dan zekers een keer kijken. :]


Edit.
Zie dat het in Lelystad en Etten leur is.

Zit met een verbinding van ongeveer 8 kb per uur in Frankrijk.
Dus het antwoord was sneller dan dat ik de site kon openen O-)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik was geïntrigeerd geraakt in de sport na enkele filmjes te zien op Youtube. Ik ben zelf aan de slag gegaan en na een experience day was het voor mij duidelijk, ik ben verkocht.
Onlangs heb ik me een oude goedkope honda Hornet gekocht om gek mee te doen en rond paaltjes te draaien.
Om een beetje vlotter te gaan wou ik eens horen welke aanpassingen er zoal gedaan worden aan de moto.
Ik kom van een bmw die verbazend vlot rondjes draaide. De hornet is een pak nerveuzer en heeft een meer on/off in lage toeren. Is daar iets aan te doen?
Ik dacht ook aan een ander stuur voor de handeling en comfort maar welk en kan dat zomaar?
Valbeugels heb ik alvast gemonteerd maar heeft er hier iemand nog tips voor eventuele aanpassingen?

ALvast bedankt,
Yves
 
Hey,

Ik was geïntrigeerd geraakt in de sport na enkele filmjes te zien op Youtube. Ik ben zelf aan de slag gegaan en na een experience day was het voor mij duidelijk, ik ben verkocht.
Onlangs heb ik me een oude goedkope honda Hornet gekocht om gek mee te doen en rond paaltjes te draaien.
Om een beetje vlotter te gaan wou ik eens horen welke aanpassingen er zoal gedaan worden aan de moto.
Ik kom van een bmw die verbazend vlot rondjes draaide. De hornet is een pak nerveuzer en heeft een meer on/off in lage toeren. Is daar iets aan te doen?
Ik dacht ook aan een ander stuur voor de handeling en comfort maar welk en kan dat zomaar?
Valbeugels heb ik alvast gemonteerd maar heeft er hier iemand nog tips voor eventuele aanpassingen?

ALvast bedankt,
Yves

ik ben geen expert maar ik denk dat als je de tandwielverhouding wat aanpast het aan/uit effect al wat minder word.

correct me if i'm wrong.
 
aantal jaar geleden ook een experience day gedaan, toen ook helemaal verkocht geraakt. zelfs een motor erbij gekocht om mee te kunnen doen zonder mijn "goede motor" aan gort te rijden, helaas hielt het daar al weer op voor mij. vond de afstand toch wat te groot en kon mij er niet meer toe zetten.
toch begint het nu weer te kriebelen en ik denk dat ik in 2017 toch wel weer eens mee wil gaan doen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan