Motor broek zomer gebruik ...

Boltbiker

MF'er
23 sep 2023
90
18
Vandaag naar EKO geweest, vriend wou Nolan helm keuren en passen.
Ikke mee dus, was al lang op zoek naar een motor zomerjeans ... al veel broeken bekeken en gepast maar nog nooit tevreden geweest.
Toevallig zag ik vandaag een Draggin Superleggera in de winkel ... had nog nooit van het merk gehoord, is in België alleen bij EKO te koop.
Deze broek voelde goed aan, licht en soepel. Wel serieus prijskaartje. (259 euro inclusief knie en heup protectie).
Wel rare maatvoering, normaal zit een 32 me goed, de Draggin moest 34 worden.
Zat en voelde vrij goed, wel zonder protectie.
Volgende week ga ik terug ... dan zal ik beslissen tot aankoop of niet.
Zijn er hier Draggin dragers, of nog beter motards die de Superleggera hebben?
Is dit een goed merk / broek? Zijn geld waard?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit draadje gestart op 28 feb 2024, ik las hier tal van reacties op Draggin Jeans, maar de Draggin Superleggera is blijkbaar onbekend ... is deze dan zo slecht, prijs/kwaliteit niet evenredig of andere reden ... niemand die deze broek heeft?
 
Onbekend wil nog niet gelijk zeggen dat het slecht is. Er zijn zoveel merken motorjeans. In het grote kleding topic kan iemand je vast wel vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf van motorjeans. Veel hangt af van de plaatsing van de kevlar laag. En uiteraard of de pockets voor de protectors goed geplaatst zijn. Ik ben helaas geen expert op dat gebied. Ik neem het niet zo nauw vrees ik.
 
Voor zover ik gehoord heb heeft het merk een goede reputatie. Ik zelf heb er geen een. Safety rating zie ik zo gauw niet.
Lijkt wel redelijk skinny, ik zou 'm wel even aanpassen met bescherming stukken op knie en waar je het verder wil (heup ?). Dan ziet het er vaak toch wat minder stijlvol uit.
 
Ik heb de Draggin Superleggera nog niet gekocht, er zijn zeker reacties te lezen o.a. op dit forum betreffende het merk Draggin, maar het valt me op dat er geen enkele te vinden is over de Superleggera. Het is een echte zomer jeans .... de eerste jeans die ik totnogtoe heb gevonden die zo soepel en aangenaam aanvoelde. Dit laat me denken dat het een goed kledingstuk is, maar of dat zo is kunnen alleen mensen die er een hebben beamen. vandaar dat ik hier geprobeerd heb om daar achter te komen.
Het zal dus uiteindelijk een aankoop "op goed geluk" worden.
 
Is dit een verkooppraatje voor het merk?..

Volgensmij boeit het vrij weinig welke Jeans je hebt.. Of het nou Revit, Dainese, Held, Alpinestars of Richa hebt.. Overal zit Kevlar in op de kritieke plekken maar een echte leren motorbroek blijft het veiligste..

Maar dat is weer oncomfortabel voor de meeste en niet echt praktisch; dus is een jeans (met protectoren) een goede tweede optie.
 
Ik draag een Draggin' motojeans, en degene die ik nu heb gaat al een jaar of vijf mee. Of die broek ook echt veiligheid biedt, hoop ik niet uit te vinden, maar over de pasvorm e.d. ben ik tevreden. Dat is, eerlijk gezegd, ook het enige waar ik op gelet heb bij de aanschaf: ziet-ie goed? De kwaliteit van de spullen die Termaat (Nijmegen) verkoopt, daar vertrouw ik maar op.
 
maar over de pasvorm e.d. ben ik tevreden. Dat is, eerlijk gezegd, ook het enige waar ik op gelet heb bij de aanschaf:
Inderdaad, pasvorm is vrij belangrijk aangezien je wel comfortabel op je motor wil zitten 😉.

Ik heb zelf twee Claw motor jeans gehad, toevallig beide gisteren weggedaan aangezien het skinny jeans waren en bij warm weer ging ik me ergeren aan de strakke snit.

Inmiddels overgestapt op Rev'it Detroit 2 TF, wat wijder van boven en niet te strak van onder (vallen over de schoen heen als je loopt).
Cordura© stof met Rev'it PWR|shield beschermlaag en extra bescherming op knieën en heupen.
Maatvoering is gelijk aan normale jeans, in mijn geval W33L34.
Screenshot_20240225-090125.png

Screenshot_20240225-094009.png

Heel tevreden mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan