Motor gestolen & sleutel kwijt.

2 x meegemaakt.. heb alle sleutels van gestolen voertuigen nog. Maar elk verzekering is weer anders. Bij mij zijn ze nooit zo lastig.
Ook me gemaakt.
BIj het inleveren van de papieren stond de 'afwikkelaar' verbaasd te kijken toen ze alle sleutels kreeg, incl alle sleutels van het slot én het doorgeslepen slot zelf..
Tja, wat mot ik er dan nog mee...



Maar heeft er al iemand verteld:
Keer alles om, schud aan iedere broek, zal etc...
Of wel, zoeken zoeken zoeken????
 
Als de diefstal op film staat zou ik niet moeilijk gaan doen over de sleutels, gewoon zeggen dat je er maar 2 hebt. Je bent vast niet de eerste op de wereld die een sleutel verliest, en gefilmde diefstal lijkt me al redelijk stevig bewijs. Als je dan ook nog alle sleutels van het Art slot hebt lijkt het me niet dat ze daar heel moeilijk over gaan doen. In ieder geval minder moeilijk dan wanneer ze er achter komen dat je achteraf sleutels bij hebt laten maken. Dat is gewoon fraude, en zie dan nog maar iets te verzekeren als je op de zwarte lijst staat.
 
Ik denk niet dat onrechtmatige berijders van die motor 3 sleutels hebben laten maken, waarvan één rode. Dan zou er dus binnen hun kenniskring een meester hacker zitten die de ECU kan manipuleren.
Ik denk eerder dat het contactslot overbrugd is waardoor er mee gereden kan worden zonder dat er een gecodeerde sleutel aanwezig is.
 
Als de diefstal op film staat zou ik niet moeilijk gaan doen over de sleutels, gewoon zeggen dat je er maar 2 hebt. Je bent vast niet de eerste op de wereld die een sleutel verliest, en gefilmde diefstal lijkt me al redelijk stevig bewijs. Als je dan ook nog alle sleutels van het Art slot hebt lijkt het me niet dat ze daar heel moeilijk over gaan doen. In ieder geval minder moeilijk dan wanneer ze er achter komen dat je achteraf sleutels bij hebt laten maken. Dat is gewoon fraude, en zie dan nog maar iets te verzekeren als je op de zwarte lijst staat.
Op film staan zegt niks,wie zegt dat de eigenaar niet de opdracht gegeven heb de motor te laten stelen,daarom wil de verzekering
juist alle sleutels en papieren van je hebben,een verzekering geloofd niet in de goedheid van mensen,ze zijn daardoor te vaak het schip in gegaan,daarnaast zullen ze al het mogelijke doen om jou geen cent uit te hoeven betalen.
 
Ik denk niet dat onrechtmatige berijders van die motor 3 sleutels hebben laten maken, waarvan één rode. Dan zou er dus binnen hun kenniskring een meester hacker zitten die de ECU kan manipuleren.
Ik denk eerder dat het contactslot overbrugd is waardoor er mee gereden kan worden zonder dat er een gecodeerde sleutel aanwezig is.
Weet niet wat voor fiets het is maar met sleutelherkenning is die niet te overbruggen,zit in je ECU.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Goedendag,

Gister is mijn motor voor de deur gestolen, nou is dat geen probleem want ik ben all risk verzekerd.
Maar nou kom ik op een punt waar ik een beetje spijt van heb en begin te twijfelen...
Een half jaar geleden ben ik mijn sleutel kwijt geraakt maar heb hiervoor nooit een vervangende sleutel gemaakt omdat ik dacht ik vind hem wel.
Nou een half jaar later is mijn motor voor de deur gestolen, (opgetild en waarschijnlijk in een busje gezet). Op het moment van diefstal zat hier wel een ART 4 slot op en het stuurslot. Nou ben ik alleen bang omdat ik nu maar 2 sleutels heb in plaats van 3 dat de verzekering gaat zeggen dat ze niets gaan uitkeren.
Het enige wat ik in de voorwaarde kon vinden is dat 'alle sleutels' ingeleverd dient te worden.

Kan iemand mij hier mee helpen? :(
Adamwest,

gezien je naam denk ik dat dit gebeurd is in het westen van Amsterdam, misschien is het handig om een foto erbij te plaatsen.
 
Draai het eens om...
Je kunt dus nooit mee een motor verzekeren waar niet meer de originele sleutels bij zitten?

Lijkt me niet kloppen. Er moet mogelijkheid zijn om sleutels bij verlies te laten bijmaken. En als dat mogelijk is, zou het weer niet hoeven uitmaken hoeveel sleutels je op dit moment nog in je bezit hebt.
 
Niet om het feest te bederven, maar staat er in de polisvoorwaarden dat je de originele sleutels moet inleveren?
En dat je de verzekeringsmaatschappij er over moet informeren dat je een kopie hebt laten maken ivm verlies? En dat je een bon moet kunnen overhandigen van het maken van die kopie.
Want dan heeft nu een laten bijmaken geen zin. Staat er een verkeerde datum op die bon. Bon antedateren zou je nog kunnen helpen, maar dat moet die copyshop maar willen doen.
Klopt, hebben wij ook gehad toen we bestolen waren in het buitenland, van een sleutel moesten we het aangeven bij de verzekering. Maar kregen wel alles vergoed.
 
Adamwest,
gezien je naam denk ik dat dit gebeurd is in het westen van Amsterdam, misschien is het handig om een foto erbij te plaatsen.
Het gebied waar we 't hier over hebben wil je nog niet begraven liggen. Voor mij is 't iig een 'no-go-area'.
Meld je je onder deze naam met een claim bij de verzekering, dan ben je op voorhand al verdacht!
 
Draai het eens om...
Je kunt dus nooit mee een motor verzekeren waar niet meer de originele sleutels bij zitten?

Lijkt me niet kloppen. Er moet mogelijkheid zijn om sleutels bij verlies te laten bijmaken. En als dat mogelijk is, zou het weer niet hoeven uitmaken hoeveel sleutels je op dit moment nog in je bezit hebt.
Toen er bij mij een motorsleutel gestolen was heb ik bij de dealer een Yamaha sleutel met chip besteld, deze laten slijpen bij de sleutelservice en zelf ingelezen met behulp van de rode moedersleutel.
Ook de sleutel die ik nog had moet dan opnieuw worden ingelezen.
Dus aan de gestolen sleutel heb je niet veel meer, hooguit voor het stuurslot, maar starten kan je er niet mee.
 
Ja alleen heb ik dan een groter probleem wanneer ze de motor wel terug vinden

Ja maar word algemeen geaccepteerd als 'nee'.

Jij hebt met 'Ja alleen' daar een geheel nieuwe variant op gevonden.
Je stelt een vraag maar weerlegt ieder antwoord dat je erop krijgt.

Meld gewoon wat er gebeurd is, doe het filmpje erbij en praat met die mensen.
Eerlijk duurt het langst en oneerlijk doen word toch wel doorzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan