Motor loopt niet stationair en ploft

heb je eigenlijk al geprobeerd je rolantieschroef bij te regelen?kan zijn je 'm in de winter wat meer moet aandraaien en anders is de carbu wat vuil(stationair-sproeier). voordeel is je er maar 1 hebt
 
Denk dat je het inderdaad in de carburateur moet zoeken. Na lang stilstaan wil een goede schoonmaakbeurt wel helpen. Even de sproeiers doorblazen en kijken of de vlotter nog juist functioneert. Ook kan het je afstelling zijn van de carburateur. Even schoonmaken kan in ieder geval nooit kwaad en kan wonderen doen. Succes!
 
@ Iedereen, dan zijn mn vermoedens aardig spot-on als ik het zo lees :)

Ik heb aan de stationairschroef (zo noem ik hem haha) gedraaid, maar dat maakte niets uit.
Kortom, dat kan dus ook al een indicatie zijn dat die sproeier dicht zit...

We gaan het allemaal maar eens loshalen, nachtje weken in verse 98, de sproeiers doorblazen/prikken, flottertje schoonaken en de tank ff vullen met 98 en ff lekker schudden voor gebruik.

Kom asap terug (dit weekend) met het resultaat :]

Weken in euro98?

Hmmmm, waar dacht jij dat die aanslag eigenlijk vandaan komt?
 
Zou gewoon eens van die reiniger er door mikken en stukje gaan tuffen. Dan tikken op de carb geven ((niet slopen dat spul he) en weer stukje rijden. Mogelijk is het dan wel oke.
:^

Autodosis Forté in de lege / halfvolle tank, een paar minuten laten lopen en een nachtje laten staan.

Daarna naar een pompstation rijden, SUPERPLUS erin en eens goed doorblazen....(wisselende toerentallen en af en toe eens goed het gas open..)
 
:^

Autodosis Forté in de lege / halfvolle tank, een paar minuten laten lopen en een nachtje laten staan.

Daarna naar een pompstation rijden, SUPERPLUS erin en eens goed doorblazen....(wisselende toerentallen en af en toe eens goed het gas open..)

Dat is inderdaad wel de minst arbeidsintensieve optie.

Forté wel prima verhalen over gehoord :)
 
Deed dat vroeger altijd met brommer carbjes etc. Ken er veel die dat doen.
Daarna maak ik hem nog schoon hoor :)

Goed zo.

Ik denk dat benzine bij een tweetakt carb wel wat schoon kan maken, bij een viertakt is het nut nihil.

Net als het verschil tussen E95 en E98, het is niet zo dat E98 opeens reinigende krachten heeft die E95 niet heeft.

Je voorbeeld hieronder gaat ook over een 2 takt carb.

Afhankelijk jouw probleem kun je het zelf wel schoonmaken. Soms lukt het niet zelf, en is een ultrasoonbadje beter. En nog goedkoper dan alle spulletjes en onderdelen opgeteld die in je voorbeeld hieronder staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan