Tryton
Rookie
- 23 aug 2012
- 28
- 0
Hallo allemaal,
Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn GPZ 500S. Starten lukt wel, maar zodra ik een beetje gas geef schiet hij even naar de 2000 toeren en dan slaat ie af. Een tijdje terug had ik dit probleem ook al, toen bleek dat ik vocht in de tank had zitten. Even de vlotterbakken opengedraaid en toen was het verholpen. Maar dat heeft deze keer niet geholpen.
Het volgende heb ik al gedaan:
- brandstof vervangen
- brandstoffilter gecontroleerd (was brandschoon)
- brandstofkraantje gecontroleerd
- luchtfilter schoongemaakt
- bougies gecontroleerd
- carburateur opengehaald en bekeken (ik zag geen vuil of iets afwijkends)
Ik heb de tank verwijderd en wanneer ik er via een trechtertje een beetje brandstof in giet kan ik hem wel starten. Stationair loopt ie dan heel zwakjes (500 toeren). Er loopt nog een tweede slangetje naar de tank, deze zuigt lucht aan. Wanneer ik deze afsluit loopt ie stationair een stuk beter (1000 toeren). Maar met gasgeven slaat ie alsnog af.
Het is voor mij een raadsel. Zou het misschien iets met luchtdruk of met de verhouding brandstof en zuurstof te maken kunnen hebben?
Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn GPZ 500S. Starten lukt wel, maar zodra ik een beetje gas geef schiet hij even naar de 2000 toeren en dan slaat ie af. Een tijdje terug had ik dit probleem ook al, toen bleek dat ik vocht in de tank had zitten. Even de vlotterbakken opengedraaid en toen was het verholpen. Maar dat heeft deze keer niet geholpen.
Het volgende heb ik al gedaan:
- brandstof vervangen
- brandstoffilter gecontroleerd (was brandschoon)
- brandstofkraantje gecontroleerd
- luchtfilter schoongemaakt
- bougies gecontroleerd
- carburateur opengehaald en bekeken (ik zag geen vuil of iets afwijkends)
Ik heb de tank verwijderd en wanneer ik er via een trechtertje een beetje brandstof in giet kan ik hem wel starten. Stationair loopt ie dan heel zwakjes (500 toeren). Er loopt nog een tweede slangetje naar de tank, deze zuigt lucht aan. Wanneer ik deze afsluit loopt ie stationair een stuk beter (1000 toeren). Maar met gasgeven slaat ie alsnog af.
Het is voor mij een raadsel. Zou het misschien iets met luchtdruk of met de verhouding brandstof en zuurstof te maken kunnen hebben?