Motor slaat af terwijl hij stationair loopt wanneer hij warm is.

16 apr 2023
9
0
Ik heb vorige week mijn allereerste motor aangeschaft. Tweedehands van een particulier.

Loopt en rijdt goed, alles doet het en geen schade. Alleen slaat hij dus af en toe af terwijl hij stationair loopt. Dit komt alleen voor wanneer hij al warm is. Ook hapert hij wanneer je flink wilt optrekken zodra de motor warm is.

Ik ben zelf nog helemaal niet thuis in de motorwereld en heb dus geen idee wat dit kan veroorzaken. Iemand enig idee?

Het gaat trouwens om een KTM Duke 125.
 
Laatst bewerkt:

Blz 225: zekeringen vervangen...(blz 183).
Leg mij eens uit wat een zekering met slecht stationair lopen te maken heeft.
Een zekering is stuk of niet, niet soms. Verder blijft dat ik niet begrijp waarom een zekering zorgt dat de motor goed rijd, maar soms stationair niet goed loopt.
 
Bij een koude motor gooi je de choke erop neem ik aan en dan bij warme motor is hij eraf. Dan gebruik je alleen het normale stationair toerental. Denk dat deze gewoon te laag afgesteld staat. Gewoon even een halve slag tot een slag met de klok mee draaien en kijken of daarmee het probleem opgelost is.

Edit:
 
Is de motor niet versleuteld? Origineel luchtfilter en uitlaat?
Is de motor al onderhouden? verse olie, filters en bougie? Speciaal het brandstoffilter.
Voor zover ik weet is alles origineel. Het is een 2015 model volgensmij. Zelf nog geen onderhoudsbeurt gekocht ervoor, misschien handig om te doen. Maar ik dacht; mocht het iets kleins zijn en ik het zelf op kunnen lossen, dan is dat een stuk goedkoper.
 
Bij een koude motor gooi je de choke erop neem ik aan en dan bij warme motor is hij eraf. Dan gebruik je alleen het normale stationair toerental. Denk dat deze gewoon te laag afgesteld staat. Gewoon even een halve slag tot een slag met de klok mee draaien en kijken of daarmee het probleem opgelost is.

Edit:
Zal dit proberen, dankjewel!
 
Ik heb vorige week mijn allereerste motor aangeschaft. Tweedehands van een particulier.

Loopt en rijdt goed, alles doet het en geen schade. Alleen slaat hij dus af en toe af terwijl hij stationair loopt. Dit komt alleen voor wanneer hij al warm is. Ook hapert hij wanneer je flink wilt optrekken zodra de motor warm is.

Ik ben zelf nog helemaal niet thuis in de motorwereld en heb dus geen idee wat dit kan veroorzaken. Iemand enig idee?

Het gaat trouwens om een KTM Duke 125.
Bij mijn Triumph Speed Triple was het een tps welke mechanisch niet meer goed stond icm niet helemaal in balans en een toch iets teveel vervuild luchtfilter. Bij mij stotterde de motor en sloeg af bij stationair lopen en bij overschakelen.

Misschien kun je er verder mee. Laat trouwens ook even weten als je het probleem vindt 👍🏻 Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan