Motor voor lengte 1.97 en budget €3000/3500

Kawasaki versys, Suzuki V-strom, Yamaha Tracer, Honda NC750X, Triumph Tiger, KTM super adventure, BMW GS etc. Keuze zat maar ligt vooral aan het doel waar je mee rijdt. Wat ik hierboven noem zijn allemaal allroad/ adventure motoren maar erg geschikt voor lange mensen met als doel woon/werk verkeer. En als je een goede uitzoekt kan je alsnog gooien en smijten ermee voor de lol.
 
Idem voor de Honda CBR1100XX Super Blackbird die al meerdere keren genoemd is.
Een sportieve toermotor die eigenlijk alles kan, en makkelijk in het budget past. Daarnaast zijn ze bij normaal onderhoud vrijwel onverslijtbaar.....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2.03 en sinds kort rijd ik op een Honda VFR uit 2000. Ik had het zelf niet verwacht, maar het zit super.
Hiervoor een BMW R1100R gehad, maar ik verwacht dat je met lange benen daar niet lekker op zit. Dat was voor mij ook reden van verkoop.


Werkt super deze site! Aanrader.

Ervaring met Hond NC700?
Wel wat duurder, maar vind hem ontzettend mooi

Een dag een motor gehuurd, had een oogje op de NC700. Uiteindelijk gekozen om een Versys te huren want ik moest mezelf echt opvouwen op de NC700.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een mooie V-Strom DL1000 voor je te koop, onder je budget.
Ben zelf 1.98 en zat er prima op. ;)
 
Aankooptips voor nc 700 x dct?
Ga morgen kijken, onderhoudhistorie isner hoop ik, maar waar opletten als ik naast motor sta?
 
Zie link in m'n onderschrift. ;)

Ik vond 't nog te koud om goede foto's te maken dus dat moet nog gebeuren dus ik heb wat eerder gemaakte foto's in de advertentie geplaatst. Sommige mensen zweren bij een tweecilinder, ik wilde na 2 jaar op de Strom wel een cilindertje of twee extra en heb daarom een ZRX gekocht. Toch was de Strom zeker geen vervelende fiets, getuige ook het feit dat ik er ruim 50K mee heb afgelegd in de afgelopen 2 jaar. En dat toch redelijk probleemloos zonder al te veel onderhoudskosten.

Ik heb er zelf wat kosten aan gemaakt maar da's vooral keuze geweest. De hyperpro veren, en vooral de voorveren, maken de Strom echt vele malen stabieler dan standaard. Een keertje geprobeerd weg te rijden met 't slot er nog aan... dat was niet zo slim... en natuurlijk had ik ervoor kunnen kiezen 1 2e hand schijf te monteren als vervanger maar ik koos ervoor om beide schijven te laten vernieuwen. Ook omdat 't mijn dagelijks vervoermiddel is/was en ik daarop niet wilde bezuinigen. Stuur maar een pb als je interesse hebt. De prijs is uiteraard een vraagprijs maar volgens mij niet al te hoog. Eventueel heb ik er nog een tanktas bij die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken (er zit een tankring op waarmee je die tas zo op de tank klikt). Die staat ook op twee van de foto's.
 
Zie link in m'n onderschrift. ;)

Ik vond 't nog te koud om goede foto's te maken dus dat moet nog gebeuren dus ik heb wat eerder gemaakte foto's in de advertentie geplaatst. Sommige mensen zweren bij een tweecilinder, ik wilde na 2 jaar op de Strom wel een cilindertje of twee extra en heb daarom een ZRX gekocht. Toch was de Strom zeker geen vervelende fiets, getuige ook het feit dat ik er ruim 50K mee heb afgelegd in de afgelopen 2 jaar. En dat toch redelijk probleemloos zonder al te veel onderhoudskosten.

Ik heb er zelf wat kosten aan gemaakt maar da's vooral keuze geweest. De hyperpro veren, en vooral de voorveren, maken de Strom echt vele malen stabieler dan standaard. Een keertje geprobeerd weg te rijden met 't slot er nog aan... dat was niet zo slim... en natuurlijk had ik ervoor kunnen kiezen 1 2e hand schijf te monteren als vervanger maar ik koos ervoor om beide schijven te laten vernieuwen. Ook omdat 't mijn dagelijks vervoermiddel is/was en ik daarop niet wilde bezuinigen. Stuur maar een pb als je interesse hebt. De prijs is uiteraard een vraagprijs maar volgens mij niet al te hoog. Eventueel heb ik er nog een tanktas bij die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken (er zit een tankring op waarmee je die tas zo op de tank klikt). Die staat ook op twee van de foto's.


Intressant!
Hoeveel heeft ie gelopen?
 
In de advertentie heb ik 95K gezet. Dat was begin februari. Zou ondertussen 96K kunnen zijn maar zeker niet veel meer want ondertussen heb ik een andere fiets waar ik m'n dagelijkse rit mee doe.
 
Ik zie dat je vanmiddag een DL650 gereden hebt. Da's bijna dezelfde fiets maar is ietsjes lager. Het zadel van een 650 is iets lager dan die van een 1000. Hoewel ze onderling uitwisselbaar zijn trouwens dus het is niet onmogelijk dat jij gereden hebt op een 650 met een 1000 zadel. ;)

De 650 is iets liever volgens mij. De 1000 kan wat bokkig zijn maar is daarentegen wel een stuk krachtiger.
 
_O-

Wat ik laatst heb gedaan: een aankoopkeuring laten doen. Kost je wel wat maar het is natuurlijk maar een fractie van het bedrag dat je uiteindelijk gaat uitgeven en kan je voor vervelende verassingen behoeden. :Y

Natuurlijk zijn er zat dingen waar je zelf op kunt letten maar een kerel als Erik van Lent gaat gewoon z'n lijstje af en kan je een vrij aardig idee geven of je er goed aan doet tot aankoop over te gaan.
 
_O-

Wat ik laatst heb gedaan: een aankoopkeuring laten doen. Kost je wel wat maar het is natuurlijk maar een fractie van het bedrag dat je uiteindelijk gaat uitgeven en kan je voor vervelende verassingen behoeden. :Y

Natuurlijk zijn er zat dingen waar je zelf op kunt letten maar een kerel als Erik van Lent gaat gewoon z'n lijstje af en kan je een vrij aardig idee geven of je er goed aan doet tot aankoop over te gaan.


Hmmmm.....
Motor staat bij ab motoren en wordt met garantie geleverd....
 
Is die niet boven je budget? :+

Garantie is fijn, maar wat houd die garantie in? Kan best zijn dat er iets mee is wat jou niet 1,2,3 opvalt maar bij een uitgebreide keuring wel naar boven komt. Als jij op die garantie vertrouwd kun je die keuring ook nog na de aankoop, binnen de garantieperiode, laten uitvoeren.
 
Is die niet boven je budget? :+

Garantie is fijn, maar wat houd die garantie in? Kan best zijn dat er iets mee is wat jou niet 1,2,3 opvalt maar bij een uitgebreide keuring wel naar boven komt. Als jij op die garantie vertrouwd kun je die keuring ook nog na de aankoop, binnen de garantieperiode, laten uitvoeren.

Yep is boven budget dat ik wilde besteden, dus spaarrekening maar eens aanspreken :)

Morgen even praten over garantie, wat valt eronder etc...
 
_O-

Wat ik laatst heb gedaan: een aankoopkeuring laten doen. Kost je wel wat maar het is natuurlijk maar een fractie van het bedrag dat je uiteindelijk gaat uitgeven en kan je voor vervelende verassingen behoeden. :Y

Natuurlijk zijn er zat dingen waar je zelf op kunt letten maar een kerel als Erik van Lent gaat gewoon z'n lijstje af en kan je een vrij aardig idee geven of je er goed aan doet tot aankoop over te gaan.

Wat kost zo'n keuring eigenlijk?

# zie op zijn site staan, slechts €149 :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag proefgereden op Honda NC 700 X DCT, wat gaaf!

Heb hem gekocht :)
Beurtje had ie gehad en 3mnd garantie krijgt hij mee
 
Africa twin?

Ook een all-road net als de BMW, rijden erg lekker. Mits je de juiste banden gebruikt kun je er zelfs flink lol mee hebben buiten het asfalt.
Hoe je er op zit met 1.97m weet ik niet maar met mijn 1.88m voelt hij zeker niet te klein aan.


Eigenlijk is ie net te klein, met lange benen zit je precies met je hol op dat randje van
de zitting, is niet lekker :)
Als het zitje een broodje zou zijn, zou ie veel beter zijn .
 
Terug
Bovenaan Onderaan