Motor zakelijk aanschaffen, via prive

unifi

Rookie
11 apr 2023
2
1
Hi! Ik ben een BTW motor aan het kopen, die ik op naam van mn BV wil zetten. Maar, hinderlijk, daar is een EH3 herkenning voor nodig en die had ik nog niet. Is nu in aanvraag, dus komt er aan, maar duurt een paar dagen en ik wil uiteraard niet wachten. Maakt het uit als ik de motor morgen op mijn naam (prive) zet en een paar dagen later overschrijf naar mn BV?
 
Sinds wanneer heb je daar eherkenning voor nodig dan? De zaak waar je de motor koopt stelt hem toch te naam. Enige wat je dan aan moet leveren is een uitreksel kvk.
 
Hi! Ik ben een BTW motor aan het kopen, die ik op naam van mn BV wil zetten. Maar, hinderlijk, daar is een EH3 herkenning voor nodig en die had ik nog niet. Is nu in aanvraag, dus komt er aan, maar duurt een paar dagen en ik wil uiteraard niet wachten. Maakt het uit als ik de motor morgen op mijn naam (prive) zet en een paar dagen later overschrijf naar mn BV?
Zou het niet doen, geen idee wat de Belastingdienst ervan vindt, zometeen maken ze er meteen een marge motor van, en het staat niet zo mooi in rdw, voor verzekeraars heb je hem niet nieuw.... Kortom teveel kans op gedoe, je kunt hem met kvk altijd tenaamstellen op postnl punt
 
EH(*) is en betrouwbaarsheidsniveau voor inloggen op een (online) dienst, zie hier >> klik hier <<
Heeft niks te maken met een BTW motor.
Om aan te tonen dat je een BTW motor mag kopen en zakelijk mag gebruiken heb je alleen een KVK uittreksel nodig om aan te tonen dat je een ondernemer bent.
 
Ter info:
Wanneer je de motor prive koopt kun je later geen gebruik meer maken van de BTW aftrek bij omzetten naar zakelijk en is het geen BTW motor meer.
(uiteraard wel onderhoud en gebruikskosten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan