motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

Er schijnen trouwens ruim 88.000 bezoekers te zijn geweest. Minder dan de topjaren, maar veel meer dan verleden jaar.
Ik had het zelf drukker ingeschat.
Ik las juist dat het minder druk is geweest dan vorig jaar.
Motorbeurs Utrecht 2024 trekt minder bezoekers - Nieuwsmotor.nl

Hoe dan ook, ik heb mij vermaakt en vond het beter in elkaar steken dan vorig jaar.
Altijd leuke tijdsbesteding!
Drukker of minder druk kan ik niet beoordelen. (vorig jaar was ik zaterdags)
Deze keer was ik op vrijdag, en eigenlijk vond ik het vwb drukte prima zo.

Een beurs waar je alleen maar ruggen ziet, of andersom dat je in je uppie verloren rond loopt is beide nix.
Drukte was zodanig dat je alles goed kon bekijken. :t
 
In de hal van de importeurs vond ik het druk op vrijdag , waren motoren waar je niet fatsoenlijk komen.
mijn ervaring was dat dit alleen laat in de ochtend, tot vrij vroeg in de middag was.
Daarvoor prima te doen, daarna ook.
meerdere malen in de hal geweest gedurende de dag.
al vond ik het op topdrukte nog niet TE druk eigenlijk, kon overal bij/komen op alle stands van importeurs. Alleen soms even op je beurt wachten.
 
In de hal van de importeurs vond ik het druk op vrijdag , waren motoren waar je niet fatsoenlijk komen.
Ik was er op vrijdag ca 17.00-18.00h. (voor mij de laatste hal)
Toen viel de drukte best mee.

Ook voor proefrijden kon je bijna zo doorlopen.
Voor mij alleen jammer dat ik Suzuki had willen proberen, maar dit merk had geen proefritten. 🥲
 
Ik was er op vrijdag ca 17.00-18.00h. (voor mij de laatste hal)
Toen viel de drukte best mee.

Ook voor proefrijden kon je bijna zo doorlopen.
Voor mij alleen jammer dat ik Suzuki had willen proberen, maar dit merk had geen proefritten. 🥲
Misschien dat Suzuki ook zo een testdag heeft door Nederland bij de verschillende dealers, dan kan je in iedergeval wat langer rijden dan de rondjes in de jaarbeurs
 
Ik kom overigens met het zelfde " probleem"
Starlet mag ongeremd 400 kg trekken, dus mag bijna niets op mijn ongeremde kar vervoeren (die 2 scooters laatst, was al illegaal)
Vandaar dat ik een geremde kar heb gekocht (morgen), rijdt ook veel fijner vind ik
Starlet mag geremd 800kg trekken, kar is met kenteken 1350kg mtm, nu heb ik wel een oud BE, dus volgens mij mag ik hem gewoon gekentekend rijden, maar anders idem, witte plaat en klaar, terug keuren kan, maar ben ik minder flexibel, dochter en schoonzoon lenen hem soms ook (mazda cx5, nee, niet onze oude) dan kan het handig zijn dat hij wel 1350 is
 
Ik kom overigens met het zelfde " probleem"
Starlet mag ongeremd 400 kg trekken, dus mag bijna niets op mijn ongeremde kar vervoeren (die 2 scooters laatst, was al illegaal)
Vandaar dat ik een geremde kar heb gekocht (morgen), rijdt ook veel fijner vind ik
Starlet mag geremd 800kg trekken, kar is met kenteken 1350kg mtm, nu heb ik wel een oud BE, dus volgens mij mag ik hem gewoon gekentekend rijden, maar anders idem, witte plaat en klaar, terug keuren kan, maar ben ik minder flexibel, dochter en schoonzoon lenen hem soms ook (mazda cx5, nee, niet onze oude) dan kan het handig zijn dat hij wel 1350 is
Nee dat mag je niet. Wat er als maximum op de kar staat mag niet hoger zijn dan maximum auto. Ongeacht of je een A4'the vervoert of 2 motoren.
 
Nee dat mag je niet. Wat er als maximum op de kar staat mag niet hoger zijn dan maximum auto. Ongeacht of je een A4'the vervoert of 2 motoren.
Witte plaat erop dus :t
Of dat helemaal juist is,.......... laten we ff in het midden, eerst praktisch oplossen, terug keuren kan altijd nog
 
Nee dat mag je niet. Wat er als maximum op de kar staat mag niet hoger zijn dan maximum auto. Ongeacht of je een A4'the vervoert of 2 motoren.
Klopt dit wel? Vziw is het max gewicht+max gewicht auto voor rijbewijs en ist verder gewoon geremd/ongeremd wat er op kentekenbewijs zit. Dus er mag best een aanhanger met max 3500kg erachter. Zolang de massa van aanhanger+lading maar niet boven de 800 komt
 
Met witte plaat ben je nog steeds niet legaal, maar moet er echt iemand op je kar kijken en de gegevens van jouw auto bij de hand hebben.
 
Klopt dit wel? Vziw is het max gewicht+max gewicht auto voor rijbewijs en ist verder gewoon geremd/ongeremd wat er op kentekenbewijs zit. Dus er mag best een aanhanger met max 3500kg erachter. Zolang de massa van aanhanger+lading maar niet boven de 800 komt
Nee de auto mag ook een bepaalde max trekken. Zou wel humor zijn als een Starlet'tje die dus voor 800 gemaakt is (1300kg weegt max gewicht) ineens 2200 kg zou mogen trekken. Dan komen er hele leipe situaties.

Edit: Ik begrijp de verwarring. Met max auto doelde ik op max trekgewicht wat er op staat.
 
Klopt dit wel? Vziw is het max gewicht+max gewicht auto voor rijbewijs en ist verder gewoon geremd/ongeremd wat er op kentekenbewijs zit. Dus er mag best een aanhanger met max 3500kg erachter. Zolang de massa van aanhanger+lading maar niet boven de 800 komt
en omdat het lastig is om elke aanhanger te gaan wegen is het dus de regel dat het max gewicht geldt en niet het werkelijke gewicht.

Dus een lullig aanhangertje met max gewicht is wel toegestaan, en een lege kar met een hoger max laadgewicht niet
 
Nee de auto mag ook een bepaalde max trekken. Zou wel humor zijn als een Starlet'tje die dus voor 800 gemaakt is (1300kg weegt max gewicht) ineens 2200 kg zou mogen trekken. Dan komen er hele leipe situaties.

Edit: Ik begrijp de verwarring. Met max auto doelde ik op max trekgewicht wat er op staat.
Zag dat ik per ongeluk in een verkeerd draadje heb gepost :$
Heb ff gereageerd in het juiste draadje
https://www.motor-forum.nl/threads/het-aanhangertopic.457915/page-140#post-31870320
 
Zo... kennelijk zit er pakweg een week na de beurs nog best leven in dit draadje :)

Ik vroeg me zo net af: waren er meer hier die vorige week Donderdag door de beurshallen hebben gereden in de motorparade?
 
Wat mij wel opviel... Ik race op een 600cc en was niet van plan te switchen naar een 1000. Dus ik zat bij de Kawasaki ZX6RR en Honda CBR600RR te kijken, maar op die stands waren er nou geen mensen die er echt goed wat vanaf wisten want de vraag of er een blipper op zat (terugschakelen zonder koppeling) konden geen van beide erg zeker een antwoord op geven.
 
Wat mij wel opviel... Ik race op een 600cc en was niet van plan te switchen naar een 1000. Dus ik zat bij de Kawasaki ZX6RR en Honda CBR600RR te kijken, maar op die stands waren er nou geen mensen die er echt goed wat vanaf wisten want de vraag of er een blipper op zat (terugschakelen zonder koppeling) konden geen van beide erg zeker een antwoord op geven.
De Kawasaki is behalve het TFT scherm technisch nog gelijk aan 2013. -O-
Lekker blipperen met Honda. 8-)
 
De Kawasaki is behalve het TFT scherm technisch nog gelijk aan 2013. -O-
Lekker blipperen met Honda. 8-)
Alleen haalt ie vanwege de emissies eisen nog maar een topsnelheid van net geen 250...
Wel een quikshifter standaard nu en ik moet zeggen dat ik die anniversary kleurstelling wel heel gaaf vind😍😍
 
Alleen haalt ie vanwege de emissies eisen nog maar een topsnelheid van net geen 250...
Wel een quikshifter standaard nu en ik moet zeggen dat ik die anniversary kleurstelling wel heel gaaf vind😍😍
Oh ja, iets van 6..8.. pk minder.

De quickshifter alleen up en verder geen hulpmiddelen m.u.v. ABS. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan