Motorblok met ketting aan rechterkant

anton86

Die hard MF'er
3 feb 2006
428
0
Westwoud
Ik heb een Aprilia AF1 gekocht die ik wil ombouwen naar circuitmotor. De bedoeling is dat er een ander motorblok in komt, inhoud ongeveer 400cc. Ik denk dat een 1 cilinder het beste gaat passen.
Het probleem is dat de ketting aan de rechterkant moet zitten. Ik zou natuurlijk een andere achterbrug kunnen zoeken, maar ik wil het eerst op deze manier proberen.

Inmiddels weet ik dat KTM, Husaberg en Husqvarna de ketting rechts heeft lopen.

Wie heeft er wat liggen? Blok hoeft niet te lopen, er mag best wat aan mankeren.

Een gouden tip is natuurlijk ook welkom!
 
Ik heb een Aprilia AF1 gekocht die ik wil ombouwen naar circuitmotor. De bedoeling is dat er een ander motorblok in komt, inhoud ongeveer 400cc. Ik denk dat een 1 cilinder het beste gaat passen.
Het probleem is dat de ketting aan de rechterkant moet zitten. Ik zou natuurlijk een andere achterbrug kunnen zoeken, maar ik wil het eerst op deze manier proberen.

Inmiddels weet ik dat KTM, Husaberg en Husqvarna de ketting rechts heeft lopen.

Wie heeft er wat liggen? Blok hoeft niet te lopen, er mag best wat aan mankeren.

Een gouden tip is natuurlijk ook welkom!

Ik heb geen blok maar wel een tip voor als je een blok hebt met de aandrijving links.

Wellicht kan je de achterbrug gewoon omdraaien dus de kettingzijde links, dan hangt ie wel onderste boven maar ik weet dus niet of dat een probleem oplevert.

Ik ben zelf bezig geweest met een GL1800 Goldwingbrug(aandrijving cardan rechts)in een Vmax frame te hangen(aandrijving cardan links)

Misschien heb je d'r wat aan, succes.
full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan