Motorblok poederlakken/coaten

RenaatXS

Die hard MF'er
Hello,

ik ben een XS750 aan het opknappen, deze heeft een (kolossaal) motorblok dat standaard zwart gespoten is. Ik wil de verf opnieuw doen ivm beschadigingen enzo, maar ik weet niet hoe en welke verf ik moet gebruiken om het de originele verf te benaderen. Ik zou de blokdelen sowieso eerst glasstralen.

Ik wil een dikke stevige zwarte laag die "matig" blinkt, gewoon zoals een gepoederlakt motorkader ongeveer. Kan ik dit zelf doen met spuitbussen? Moet ik dit laten doen? Waar kan dat en hoeveel kost dat dan? Is het beter om het blok in stukken te spuiten (gaat sowieso toch uit elkaar) of moet hij op zn geheel geverfd worden?

Ik heb wel ervaring met Motip heatproof (afbakken in de oven en dan zit het er stevig op, ook benzinebestendig dan) maar dat vind ik te mat deze keer. Op de cilinders van mn andere moto paste het mat zwart wel goed:
2njh8j8.jpg


Alvast bedankt voor advies
 
Ik gebruik zelf ook altijd motip en idd de lak is altijd vrij dof.
Je zou VHT lak kunnen nemen .. glimt wat meer en ik hoor er hier erg goede verhalen over.
 
ja precies, mijn carterdelen en cilinder(kop) ondergaan nu het glasparelen. Daarna de carterdelen zilver spuiten met VHT en de cilinder en kop met zwarte VHT en afbakken
 
VHT!
Ik heb zelf ook met deze vraag rondgelopen en dus uiteindelijk voor VHT gekozen.
Dit na slechte ervaringen met Duplicolor.

Wat visuele ondersteuning:
Foto-Q746WHHV.jpg

Foto-SXOKWSDH.jpg

Foto-XLZRNAZT.jpg

Foto-EFEPE87L.jpg


Succes met de keuze!
 
Ok, VHT kan, maar Hammerite heeft ook zwarte hittebestendige lak.
Kleppendeksel (lichtgrijs) is radiatorlak. Duurt 2 dagen voor deze hard genoeg is. Word uitgehardt na warm geworden te zijn.
Koelribben zijn hittebestendig zwart met blanke hittebstendige lak overspoten.
Onderblok is hittebestendig antraciet.

Ziehier onder resultaat. :9

full
 
Mijn motorblok is gespoten in 2K epoxy autolak, die is bestand tot 140 graden. Maar da's een watergekoeld blok, de luchtgekoelde worden veel warmer.

Ziet er mooi uit, goed bezig CJB en Vampiremax!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan