Motorbus/camper

-XX-

MF veteraan
24 okt 2006
19.981
34
New York
Hola,

Ik ben op zoek naar een busje om m’n motoren mee te vervoeren en om in te overnachten. Qua formaat zoek ik een L2H2. Ik twijfel tussen een busje op grijs kenteken of een campertje. Aan beide zitten voor- en nadelen.

Echter neig ik meer naar een busje op grijs kenteken i.v.m. meer laadruimte, makkelijker parkeren en mogelijk iets goedkoper?

Ik heb helemaal geen verstand van bussen en ik heb dus geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf hiervan. Welk merk en type hebben jullie goede ervaringen mee en met welke minder?

Alle tips en adviezen zijn welkom! 😊

Groetjes

-XX-
 
Eerst en vooral: koop je als een particulier een bestelauto, dan komt er nog btw bij de aankoopprijs (de meeste busjes worden ex btw aangeboden) en je betaalt ook een aardig bedrag aan motorrijtuigenbelasting. Voor 2.000 kg kom je dan op 478 euro per kwartaal (diesel). Dat is wat een heel modale Fiat Ducato van een jaar of tien oud weegt. Een camper is in de belasting voordeliger, mits het ding aan de inrichtingseisen voldoet. Het interieur helemaal leegtrekken heeft dan geen zin, want dan is het geen camper meer.

Er zijn genoeg fabrikanten die kant-en-klare (nieuwe) campers aanbieden die speciaal voor het laden van motorfietsen geschikt zijn. (zoals Motorrad-Camper). Kost nieuw een paar centen, maar dan heb je in ieder geval een idee van het formaat bus dat je nodig hebt.
 
En als aanvulling op boven staand zoek onder afbeeldingen Carrying a motorbike in a camper van Carrying a motorbike in a camper - Google Suche komen er hoop ideeën .
wil meerdere motorfietsen meenemen en word het een camper kan de slaap indeling een probleem worden
mijn motor fiets staat tussen 2 banken ik wilde wel binnen zitten op een normale bank als het even kan zeker avonds of als het minder weer is :)
 

Bijlagen

  • 68540823_2338330626215630_1076766636322586624_n.jpg
    68540823_2338330626215630_1076766636322586624_n.jpg