motordeksels lassen?

modder

MF'er
8 sep 2007
227
0
Afegelopen lente met de fiets een koekblik van de weg proberen te duwen, inmiddels weer opgelapt zij het met nog wat probleempjes maar dat gaat grotendeels ook nog over volgens de Pil.
Fietsje heeft het ook zwaar gehad, dus nieuw projectje zal noodzakelijk zijn, maar nu zag ik dat er een olielekkage is aan het motorblok waar de ontstekingsdeksel op vastgeschroefd wordt.
Een van de boutjes kan dan ook niet meer vastgezet worden.
Hoe valt dit op te lossen? kan dit opgelast worden of moet dit vernieuwd worden of is er nog een andere goede oplossing?
Uiteraard is een nieuw blok óók een oplossing maar ik zoek dus de elcheapo oplossing.
 
Foto van iets dat weg is gaat moeilijk worden :+

Nee geintje, begrijp wat je bedoeld, zal eens kijken of ik iemand kan vinden die er een foto van kan maken en hier uploaden.
 
Lassen moet je niet doen, dat gaat nooit netjes worden, laat staan dat het vloeistofdicht is. Zelf bij de hand gehad met een GSX-R750 blok. Het blok begon olie te lekker bij dezelfde deksel waar jij lekkage hebt. Het bleek later dat er een aluminiumlas was getrokken, blokje was afgeschreven.
 
Of:
wrattentape.jpg
 
Lassen moet je niet doen, dat gaat nooit netjes worden, laat staan dat het vloeistofdicht is. Zelf bij de hand gehad met een GSX-R750 blok. Het blok begon olie te lekker bij dezelfde deksel waar jij lekkage hebt. Het bleek later dat er een aluminiumlas was getrokken, blokje was afgeschreven.


Ik heb anders heel mooi laswerk aan blokken gezien, waar ook een paar schroefdraad gaten uit misten. Alles netjes vlakgeslepen en nieuwe draad getapt en het blokje draaide weer probleemloos.
 
Ik heb anders heel mooi laswerk aan blokken gezien, waar ook een paar schroefdraad gaten uit misten. Alles netjes vlakgeslepen en nieuwe draad getapt en het blokje draaide weer probleemloos.
Goed, laat ik dan nuanceren. De resultaten van lassen wat ik had gezien waren op zijn minst gezegd niet oké. Ik heb wat foto's hier geplompt en iedereen was het er wel over eens dat het niet netter kon.
 
Lassen moet je niet doen, dat gaat nooit netjes worden, laat staan dat het vloeistofdicht is. Zelf bij de hand gehad met een GSX-R750 blok. Het blok begon olie te lekker bij dezelfde deksel waar jij lekkage hebt. Het bleek later dat er een aluminiumlas was getrokken, blokje was afgeschreven.
als het goed gelast wordt en mooi afgewerkt is zie je er niks meer van, is het hartstikke sterk en is het 100% vloeistofdicht

als barry beunhaas eraan gaat liggen bakken en braden is het een ander verhaal

lassen is zeker een te overwegen mogelijkheid
 
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Mike Velthuizen uit Amersfoort een echte kunstenaar is op t gebied van lassen. Ook blokdelen die door de jaren heen wat vervuilt zijn geraakt t schijnt hem niet uit te maken hij krijgt t allemaal weer netjes. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar ben ook op zoek naar zo iemand en men raad hem aan. Hangt wel een stevig prijskaartje aan geloof ik, maar das altijd nog gedkoper dan nieuw.

Als je via Google zoekt: Velthuizen, lastechniek, Amersfoort.
 
Bedankt kga eerst eens proberen met het wondermiddel JBWeld volgens alle sprookjesboeken moet dat super werken, ben benieuwd, lassuh ken noch altiet.
 
Door lassen heb je kans dat de boel door de hitte krom trekt, en dan krijg je het nooit meer oliedicht. Hoeveel vloeibare pakking je ook gebruikt.

Met Alumaweld hoef je het lang niet zo heet te stoken en is de kans op kromtrekken dus veel kleiner. En het is hard genoeg voor het dichthouden van dat kapje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan