Motoren per 1 juli wel/niet over Lekdijk bij Lopik

ScubaRider

MF veteraan
29 jan 2004
2.813
448
Alphen aan den Rijn
bron: ad.nl
LOPIK/SCHOONHOVEN - Motoren zijn weer welkom op de Lekdijk tussen Schoonhoven en Lekbrug bij Vianen.

Voorwaarde is wel dat de gerenoveerde dijk niet als racabaan wordt gebruikt. Net als De Meije komen er nu wellicht borden op de dijk waarop motorrijders wordt gevraagd zich niet te misdragen.

Vorig jaar stelde Lopik een verbod in voor de motoren, vanwege een te groot aantal gevallen van blikschade aan motorfietsen, veroorzaakt door split. Op aandringen van de verzekering heeft Lopik de dijk op de schop genomen. Motorrijdersorganisaties zoals de Motorrijders Actie Groep (MAG) waren aanvankelijk zeer ingenomen met dit initiatief van de gemeente omdat de maatregelen voor een betere veiligheid van motorrijders was. De motorrijders werden bezorgd toen geluiden klonken om het verbod definitief te maken.

Deze week spraken vertegenwoordigers van de motorrijders met wethouder Gerrit Spelt. Lopik voelt niets voor een definitieve afsluiting, maar Spelt zat wel in zijn met de motorrijders die menen dat de Lekdijk een racecircuit is. De MAG stelde voor om, net zoals in De Meije en Wijk bij Duurstede is gebeurd, borden te plaatsen met daarop een appèl aan de motorrijders hun gedrag aan te passen. Voor zover bekend hebben dit soort acties in het verleden vrucht afgeworpen en is het daar nergens tot een uiteindelijke afsluiting gekomen.

Het voorstel om de dijk per 1 juli weer open te stellen komt op korte termijn op de agenda van de Lopikse gemeenteraad.
*O* :]
 
Laatst bewerkt:
Racebaan, racebaan, op Zandvoort gaat het harder O-)

Kan ik eindelijk weer eens naar mijn ouders
 
:^ *O*

Netjes van die wethouder trouwens om niet voor de makkelijke uitweg te kiezen, maar daadwerkelijk met de MAG in gesprek te gaan :Y
 
Laatst bewerkt:
wiehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!! :]
EINDELIJK WEER !! (eh.. legaal dan dus hihi)
 
let maar op straks komen er 5meter voor de mooie bochten dikke vette drempels :r :r :r

boze omwonenden hebben hier eens grind gestrooid in de bochten, om zo motorrijders te weerhouden van het "racen" op de dijkjes. Zieke zieke mensen..
 
Laatst bewerkt:
Edit: laat maar, was niet eens een leuke grap, dus beter van niet... ;)
 
Laatst bewerkt:
let maar op straks komen er 5meter voor de mooie bochten dikke vette drempels :r :r :r

boze omwonenden hebben hier eens grind gestrooid in de bochten, om zo motorrijders te weerhouden van het "racen" op de dijkjes. Zieke zieke mensen..

Als ik zie dat iemand dat flikt he. Die zijn van mij.... Meer zeg ik niet.

Ben namelijk al eens bijna meerdere keren onderuit gegaan omdat mensen blikjes of flesjes OF rommel uit de auto gooien bij zo een mooie opdraaier de snelweg op, of als ze je aan zien/horen komen...etc...

Hoe ZIEK kan je zijn. Je kijkt voor je uit, weg is leeg, auto voor je. En opeens komt er naast/onder de auto een halfvol flesje drinken gerold, jou kant op tollen, midden op de weg...

Je gaat me niet zeggen dat dat flesje daar al die tijd stil lag op de weg, met een schuine helling...
 
let maar op straks komen er 5meter voor de mooie bochten dikke vette drempels :r :r :r

boze omwonenden hebben hier eens grind gestrooid in de bochten, om zo motorrijders te weerhouden van het "racen" op de dijkjes. Zieke zieke mensen..

Zieke geesten.... geen besef met wat ze aanrichten (maar dat hebben wij ook niet ;))
 
boze omwonenden hebben hier eens grind gestrooid in de bochten, om zo motorrijders te weerhouden van het "racen" op de dijkjes. Zieke zieke mensen..

Heb je ze dat wel eens zien doen? Of denk je dat alleen maar?

Meestal ligt er grind in de bochten omdat koekblikkers de berm van de binnenbocht ook als weg beschouwen...
 
let maar op straks komen er 5meter voor de mooie bochten dikke vette drempels :r :r :r

boze omwonenden hebben hier eens grind gestrooid in de bochten, om zo motorrijders te weerhouden van het "racen" op de dijkjes. Zieke zieke mensen..

Tsja, wie is er ziek ? Ik woon aan de lekdijk ( gelukkig op een recht stuk ), en als ik soms zie hoe sommige binken langsscheuren dan hou ik mijn hart vast voor de fietsende kinderen langs de dijk.... Dat vind ik ook niet gezond -O-
 
Tsja, wie is er ziek ? Ik woon aan de lekdijk ( gelukkig op een recht stuk ), en als ik soms zie hoe sommige binken langsscheuren dan hou ik mijn hart vast voor de fietsende kinderen langs de dijk.... Dat vind ik ook niet gezond -O-

Hmmm... dit vind ik wel erg kort door de bocht....
Ik heb ook een "leuk tempo" op de lekdijk, maar als er fietsers of spelende kinderen op de dijk bezig zijn dan pas ik mijn snelheid er op aan.
Ook bij de bewoonde delen doe ik mijn best om door te schakelen zodat ik niet al te hoog in de toeren kom.
Ik ga er vanuit dat ik niet de enige ben.

(overigens heb ik wel eens iemand een wheelie zien trekken vlakbij een fietser ... :/ )

Vraag: Wil je zulke acties (er van uitgaande dat een buurtbewoner het doet) goed praten omdat een rotte appel andere in gevaar brengt ?
Dus omdat één iemand iets doet moet de rest er maar ook onder lijden ? :/
Sterker nog.... mensen moeten gewond raken om die reden (gevolg ?) ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan